Pejam celik pejam celik sudah sebulan Anna 'tinggal' di bumi london ini. Bagaikan rollercoster, kekadang dia benci, kekadang dia gembira. Bercampur baur
Dia sedar yang hakikatnya dia diculik. Dia tidak boleh terlalu gembira kerana dia tau family dia di Malaysia mesti merisaukannya.
Anna termenung di meja Breakfast. Amar di hadapan langsung tidak dipandang.
Amar pelik dengan telatah Anna. Jarang Anna diam di meja makan. Selalunya dia lah penghibur di pagi hari. Something bother her.
" kenapa termenung ni ? Makan lah " kata Amar. Anna memberikan senyuman palsu dan menguis nguis sahaja nasi lemak di hadapannya. Sungguh tidak berselera!
" no secret between us " kata Amar dan meletakkan kedua sudu dan garfu ke atas pinggan
Anna menggeleng. " no just realize dah sebulan saya kt sini "
Dengar sahaja ayat itu, Amar sudah tau Anna mesti teringatkan keluarganya. Bukan dia tak mahu kasi Anna berkomunikasi dengan keluarganya, tapi dia mungkin menanggung risiko kalau membuat demikian. Risiko kehilangan Anna kali ke dua.
" hm hm " kata Amar dan meneruskan suapan makanannya tanda tidak minat dengan topik Anna
Anna hampa. Amar tidak kesah langsung.
" boleh saya call diorang ? Diorang mesti risaukan saya " Anna mencuba nasib. Tolonglah..tolong.
Laju Amar menggeleng. " for what ? Bagitau lokasi kau kt mana pstu aku kena tangkap sebab culik kau ? "
" tak. Saya nak mereka tau yang saya okay di sini dan tak perlu risaukan keadaan saya " Anna mengubah spekulasi Amar.
" nope Anna. Ive lost you once and it will never be twice " kata Amar, dingin.
" i just nak tanya khabar. I miss them " kata Anna, sayu.
Hati Amar sedikit terusik dengan Anna. Memang Anna adalah weakness dia. Anna bersedih pun dia rasa sedih dan geram. Apatahlagi kehilangan Anna lagi.
" urgh stop that tears. Fine i let you call your family. But with 3 condition " kata Amar, mengalah. Mana boleh biarkan princess dia sedih.
Mata Anna bersinar. Air mata yang berada di tubir mata dia seka. " betul ke ni wak ? Terima kasih "
" tapi dengan 3 syarat. First , kau tak boleh bagitau kau kat mana, kau dengan siapa dan siapa culik kau. Second, kau kena call depan aku so that aku boleh dengar semua perbualan korang. Third, this is first and last you called them "
Senyuman Anna mati seketika. Syarat satu dengan dua dia boleh ikut lagi. Tapi syarat ketiga ? First and last ? Takpelah Anna, atleast rindu kau terubat..
" deal ? " kata Amar.
Lambat lambat Anna mengangguk. Takpelah! Dapat call pun sudah cukup baik.
" wait a minutes " kata Amar sambil bergerak keluar dari bilik makan. Dan kembali beberapa minit kemudian bersama sebuah telefon rumah.
Anna segera menekan telefon rumahnya. Butang speaker di tekan. Tut tutt..
"Hello" kata suara lelaki di hujung talian
" assalammualaikum abang! " kata Anna excited. Gila kau tak excited! Family kot.
" Anna ? Anna is that youu ? Anna kat mana ? Siapa culik Anna ? Anna sihat tak ? Cukup makan pakai ? " kata Affin teruja. Ya Allah alhamdulillah dia masih berpeluang untuk dengar suara Anna
" Anna sihat bang. Semua ok . Abang dengan ibu macam mana ? Semua okay ke ? "
" semua okay Anna. Kami semua tunggu Anna balik. Anna kat mana ? Kami risau "
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...