Affin merebahkan badannya di sofa ruang tamu. Perjumpaan dia dengan bapanya semalam masih meninggalkan kesan sekarang. Dia tidak tau mahu berasa bagaimana. Happy ? Yes of course sebab bapanya sudah kembali dengan kesihatan yg baik. Terkilan ? Yes sebab bapanya pergi tanpa khabar berita end up jumpa dan pergi begitu saja menaiki alphard. Ayahnya tidak taukah mereka susah untuk hidup ? Ibunya pagi petang bekerja malah dirinya sendiri membuat part time setelah ketiadaan Anna untuk menjual nasi lemak. Ariana pula kasi duit tapi duit tersebut hanya dapat membayar sewa rumah. Tambahan kos sara hidup yang tinggi pada zaman ini lagi memerlukan duit yang banyak untuk terus hidup.
Tindakan bapanya yang terus pergi meninggalkan dia terkontang kanting semalam memang membuatkan dia sedih. Bapanya seolah tidak rasa bersalah meninggalkan keluarganya selama 5 tahun tanpa khabar berita.
Affin mengusutkan rambutnya, kad pelajar di buka dan meletakkan tangannya menutupi matanya.
" hai abang ? Kusut semacam nampak ? " kata Puan Shafina sambil meletakkan milo ais untuk Affin.
" bu, u know who i met yesterday ? " kata Affin sambil memandang permaisuri hidupnya. Mahu bagitau ke taknak ? Dia taknak maknya bersedih dengan teringatkan kembali bapanya. Tapi ibunya berhak tahu bukan?
" hm siapa ? Jodoh ? " seloroh Puan Shafina
" ish kalau jodoh bawak balik rumah terus bu, mana nak kusut kusut ni " kata Affin cuba bergurau demi menghilangkan kekusutan yang bersarang di hati
" amboi Anak mama ni! Ok then who ? "
" you will shocked "
" siapa Affin ? Macam serius je " kata Puan Shafina
Yes it is ibu.
" promise me you will not cry or sad ok ? " suara Affin mundur.
" Affin janganlah saspenkan ibu mcm ni. Siapa Affin ? "
" i met ayah yesterday at my part time work's parking lot " selafaz Affin berkata. Dia lihat air muka ibunya berubah. Sudah! Dia dah buat ibu sedih
Puan Shafina terdiam. Perlahan lahan airmatanya berkumpul di tubir matanya. Dia salah dengarkah ?
" ibu... i told to not to cry kan ? Please ibu, Affin sedih jugak "
" ayah...ayah kamu ada cakap apa apa tak ? "
" dia kata dia sayang family kita. Dan bukan sekarang nak exposed everything. Dia akan jumpa kita real soon , dia pun rindu kita bu " kata Affin untuk menenangkan ibunya.
Puan Shafina menyepi lagi, senyuman dipaksa lakar di bibirnya. Seorang mak tidak akan kelihatan lemah di hadapan Anak anaknya.
" okaylah. Ibu naik atas dulu " kata Puan Shafina dan berlalu ke bilik atas.
Affin meraup muka. Tak cukup Anna menghilang, kini ayahnya kembali. Ya Allah
***
" miss, mr Amar wants to talk " kata Mike sambil menghulurkan telefonnya kepada Anna yang sedang leka melihat siaran tv . Anna memandang Mike lalu menyambut hulurannya.
" hello "
" sayang....." leret Amar. Kekusutan di tempat kerjanya hanya dapat dihilangkan melalui Anna, his happy pills.
" kenapa ? Ada apa apa yang nak bagitau saya ke ? " kata Anna sambil menyuapkan french fries kedalam mulutnya.
" nothing. Rindu you tiba tiba "
Anna tergelak
" hello kita baru breakfast sama sama about 4 jam tadi, merepeklah rindu rindu ni "
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...