(52)- Speak

6.9K 360 60
                                    

Anna membaca text yang baru Haikal kirimkan pada dia dengan perasaan bercampur baur. Sudah hampir setahun kot hubungan mereka bagi Anna sudah putus, tapi mamat ni still tak boleh move on ke ?

Anna :  im sorry ?

Haikal : we havent broke up, Anna. You still my girlfriend

Anna : abang, im married now

Haikal is calling....

Ragu ragu Anna dibuatnya. Mahu angkat atau tidak ? Ah berserah je lah! Panggilan Haikal di jawab

" Anna, you lying kan ? " sergah Haikal

" for what Anna nak tipu ? Abang move on je lah. Saya dah kahwin "

" Anna, stop it. If Anna gunakan alasan Anna dah kahwin untuk jauhkan diri Anna dari abang, it doesnt works babygirl "

" no! Anna memang dah kahwin. Stop with all these nonsense lah abang! Anna dah bahagia. Without you! "

" Anna stop it. Takkan lah Anna dah kahwin ? You still young and beautiful. You kahwin dengan siapa ? "

" YOU stop it. Anna dah kahwin dah setahun yang lepas. Nama husband Anna is Amar Rykarl, puas hati ? "

" Anna...."

" jangan ganggu hidup Anna lagi before Anna dah hilang hormat kat abang dah "

" did you cheated on me dengan psycho tu ? "

Anna menggaru kepala. Ayat apa lagi yang dia harus guna untuk bagi mamat ni faham yang dia sudah kahwin ?

" tak. We never together plus he is not a psycho"

" we havent broke up since the day i asked you to be my girlfriend. So you consider cheating "

" haikal, dah lah. Kau nak sangat kan ? We break up now! Leave me alone "

Kata Anna dan terus mematikan panggilan. Gila mamat ni. Setahun lebih kot, masih tak faham bahasa

***

Kuala Lumpur, Malaysia

Amar berdiri sambil memasukkan tangannya di dalam kocek seluar. Dia memandang permandangan kota Kuala Lumpur. Sudah 2 bulan dia meninggalkan tanah airnya ini. Rindu ? Mungkinlah.

Knock knock mauku perhatian ( ok ni gurau ye semua)

" masuk " kata Amar sambil duduk kembali di kerusi kulitnya. Dia sengaja buat buat menelaah fail di atas mejanya, buat buat busy lah bahasa pasarnya

" ek eleh mamat ni buat buat busy pulak " kata Khai sambil terus duduk di hadapan Amar. 

" engkau rupanya. Ha asal ? " kata Amar terus menutup failnya

" saja nak jenguk kau. Yelah baru balik 2 minggu lepas mesti macam rusa masuk kampung "

" takde maknanya lah aku okay je. Tapi tulah kerja bertimbun lah. Kau tak buat kerja ke sepanjang aku kat istanbul haritu ? Ni nak kena potong gaji kau ni " gurau Amar

" weh aku buat okay kau tinggal sign buat approvedkan je. Takyah lah potong aku nak kumpul duit kahwin ni "

" girlfriend pun takde...." omel Amar 

" oh ha! Aku masuk bilik kau ni sebab aku nak tengok jap investment yang kau buat untuk kerjasama antara company telcotech sdn.bhd tu " kata Khai

" asal ada problem ke ? " tanya Amar

" just nak confirmkan balik je kang bankrupt pulak company kau ni, aku jugak kena saman "

" kau try lah cari kat almari tu "

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now