" so kita nak pergi mana lepas ni ?" Tanya Anna. Tak sabar dia mahu explore satu dubai ini. Come on dubai is so bae.
Amar mengelap bibirnya dahulu lalu tersenyum. Terpancar kegembiraan di dalam senyumannya.
" i plan nak pergi dolphin bay and we both kiss the dolphin but since u cant maybe we going to burj khalifa je ? I nak pergi butik hermes jap nak tengok shoes " kata Amar
Anna mengangguk laju. " tapi kita tetap pergi dolphin bay tu eh ? Awak tetap kena cium dolphin tu tau tapi lain hari lah "
" tapi u nanti tengok je. Tak fun lah " kata Amar sambil menggeleng. No way dia have fun without Anna.
" halah why not kalau saya boleh pun saya taknak swim pergi kt dolphin tu "
" why ? " terjongket kening Amar mendengar kenyataan Anna. Come on tu tarikan pelancong if ke Dubai kot.
" eee taknak saya masuk kat dalam air tu dengan baju ketat ketat pastu bila naik dari air lagi lah ketat! Buat malu je " kata Anna sambil menyuap sisa sisa roti nutella sebagai breakfast mereka berdua di hotel.
Amar tergelak. Halah halah comelnya dia membebel!
" baguslah bakal isteri saya ni "Anna terdiam. Amar suka buat suasana menjadi awkward. Darah menyerbu ke mukanya. Tak guna punya darah.
" blushing blushing " kata Amar sambil menghirup baki oren jus miliknya.
" urmm so kita nak gerak bila ? " tanya Anna. Awkwardnya di tolak tepi dahulu. Tak mahulah rosakkan mood holidaynya. Kang jadi macam semalam kang haa taktauu
" urm wait, u want me booking an uber or u want a personal driver ? " tanya Amar. Well, Anna is priority. Dia akan sentiasa ikut kehendak Anna as long as Anna berada dengannya. Hashtag cinta mati.
Hampir ternganga Anna di buatnya. Personal driver ? Seriously this guy ?
" just booking an uberlah. Membazir je booking personal driver " kata Anna. Dia kalau boleh mahu saja tazkirah Amar supaya tidak membazir pada benda yang tak penting tapi nanti nampak mcm dia ni perempuan miskin yang jakun sangat hmmm
" why everything u kata membazir ni ? I mana pernah membazir. It just keselesaan for u je " kata Amar sambil mencari uber terdekat
" kalau u mintak beca pun i naik tau asalkan sampai ke destinasi. Ni personal driver? For a day ? Tak berbaloi langsung " kata Anna sambil menggeleng.
" i boleh je tempah beca...." ayat Amar tergantung
Anna menjongketkan kening kirinya
"....but the rider mestilah kuda and one men to conduct the horse so beca yang akan kita naik adalah beca kereta kuda! Cun tak cun " kata Amar sambil menjongket kening nya berkali kali
" ha tengoklah tu. Orang lain naik beca RM10 ringgit awak naik beca RM100 ringgit. Bazir much " kata Anna sambil memutarkan bebola matanya.
Amar tergelak. Dia suka Anna seakan memberi perhatian kepadanya. What a good life!
" oh the uber is arrived " kata Amar setelah mendapat notifications dengan arrival pemandu ubernya
" yeay! Jom kita ke burj khalifa! " kata Anna sambil tergelak gembira
***
Sudah sebulan semenjak kes Anna menelefonnya. Cara goodbye Anna secara tiba tiba dan seperti di hentak membuat naluri sebagai abangnya resah gelisah. Affin baru saja habis kelasnya terus ke kantin untuk tenangkan fikiran. Kalau balik rumah, memang dia akan duduk di hadapan telefon rumahnya mengharapkan Anna call kembali.
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...