Anna membuang pandangan ke luar kereta uber. Mereka dalam perjalanan untuk ke Dubai Desert yang memang tarikan pelancong di Dubai.
Pejam celik pejam celik, sudah seminggu sudah mereka berada di bumi Dubai. Esok mereka akan pulang dan rutin Anna sebagai banduan tidak berbayar akan berulang. Anna mengeluh panjang
Amar memandang Anna setelah mendengar keluh panjang Anna sebentar tadi.
" is anything bother your mind ? " tanya Amar. Anna menoleh memandang Amar lalu menggeleng .
" look, how many times do i need to repeat ? No secret between us "
" ish awak ni! Orang kata takde apa apa , takde apa apa la. Kalau awak tau pun awak gelak tau sebab ni small stuff je " bebel Anna.
Amar tergelak. Look how comel my girl is.
" small stuff ke big stuff ke still a stuff "
Kening Anna terjongket sebelah. " awak ni harap je 'pemuda berjaya' tapi ayat berbelit belit macam lidah pendek "
" hey lidah i normal okay " kata Amar
" lidah pendek! Cakap berbelit belit "
" eleh u yang tak dapat pick up, kata i lidah pendek pulak "
" eleh koyak la tu " kata Anna
" koyak ? " apa yang koyak ? Baju dia ke ?
" oh my god jangan kata awak taktau koyak tu apa " kata Anna, kinda terkejut.
" what is that ? Ada benda koyak ke ? " kata Amar, naif
" tu la awak, fikir hal kerja banyak sangat. Sampai perkataan koyak tu pun tak tau. Baru keluar gua ke "
" ish u ni makin lama makin bijak melawan i ek. Kemain " kata Amar. Dia perasan sangat perubahan Anna. Anna yang dulu cengeng. Sikit sikit nangis, takut dengan dirinya. Tapi kini Anna sudah pandai berkata kata, mungkin dia dah selesa kot. Amar hanya buat tak tau
Anna mengeluh " saya ni biadap kan? Annoying lak tu. Mesti awak tak suka saya camni " mulut Anna mula memuncung. Tah tiba tiba dia sensitif
" u ni dah kenapa ? Macam pregnant lah emosi tukar tukar "
" saya gurau jelah! " kata Anna sambil berubah kepada mood asalnya. Prank ?
" ish nasib baik comel " kata Amar
" kenapa awak asyik puji saya cantik la comel la. Nanti lepas saya kahwin dengan awak, pastu pregnant saya akan jadi sebesar tangki, dah tua kerepot nanti kedut kedut, gigi tinggal dua. Time tu mesti hodoh jugak "
" aik sayang ? Cepatnya fikir nak kahwin dengan I ? Sampai pregnant bagai? You tak sabar ye ? " usik Amar. Kata kata Anna membuatnya mahu melompat bintang je rasa.
Darah menyerbu di mukanya. Ya Allah Anna! Gatalnya ya Ampon! Kahwin? Pregnant ? Kenapa depan dia jugak ?! Baru 18 tahun la Anna!
" ish! " kata Anna sambil menghadap ke luar tingkap kembali. Malunya masih belum habis. Kalau boleh, mahu saja dia sorok muka dia dicelah ketiaknya sendiri. Eh harum okay!
***
Satu sudu nasi beriyani disuap dalam mulutnya. Matanya tekun memandang tarian di atas pentas restaurant yang mereka makan for dinner. Tarian tradisi Dubai maybe? Tapi tulah mahu terkeluar isi perutnya akibat melihat penari penari di atas pentas itu. Hanya membaluti aset perempuannya yang atas dan yang bawah je di tutup dengan kain blink blink yang lain dibiarkan menjadi tontonan umum
Dikerlingnya Amar yang sedang makan makanannya tanpa secalit pun menoleh ke arah penari penari tersebut. Terjongket kening Anna melihat. Dia ni memang takde perasaan ke atau pun dah biasa tengok orang pakai macam tu so that tak impress sangat ?
Tak terluah kata kata hati nya untuk di sampaikan ke Amar. Tiba tiba seorang waiter menghantar sepinggan aiskrim wafel bersama satu kad di atasnya yang ditulis dalam bahasa Arab.
" urm ? " kata Anna sambil menunjukkan kad tersebut kepada Amar.
" aik takkan waiter tu sangkut kt u ? I order aiskrim tu for u but not the card " kata Amar. Pelik.
" what does he say " tanya Amar lagi, tak puas hati ada orang bagi kad dekat Anna.
" i dont know, dia tulis dalam bahasa arab "
" ish i need to see him " kata Amar sambil berura ura untuk bangun dari tempat duduknya
" ehh awak janganlah, duduk duduk. Manatau dia ucap thankyou ke sebab makan kat kedai dia ha kan nanti dah malu. Awak ni pun " halang Anna. Bukan boleh percaya Amar ni. Silap silap ada scene bertumbuk di restaurant ni nanti.
" you google translate what he say " kata Amar sambil menghulurkan telefon bimbitnya kepada Anna.
" eh awak..takpayah la buang masa je la lagi pun....."
" no , i nak tau apa yang dia tulis. Hurry Up Anna " gesa Amar.
Anna mengambil telefon Amar lalu membuka laman web google translate.
هل ستتزوجني ؟
Will you marry me ?Bulat mata Anna membacanya. Dia mengangkat muka untuk memberitahu Amar translate tersebut. Tapi sebaik sahaja dia mengangkat kepala, Amar memandang dirinya sambil memegang sebuah kotak.....kotak cincin
" will you marry me, Anna Fasharina ? " kata Amar sambil memandang Anna.
Anna kaget. Too sudden
" um Amar are u sure about this ? " kata Anna tergagap gagap
" yes i am. Very sure "
" tapi saya baru 18 tahun wak, saya...."
" if the reason u decline my proposal is about the age gap, sorry to say, that is not the best reason. Ill take that as a yes " kata Amar. Muak sungguh mendengar umur adalah penghalang mereka berdua untuk bercinta. 9 tahun je kot, er...
Anna terdiam. Apa yang dia boleh buat ? Kalau dia melawan kata kata Amar, silap haribulan Amar memaksa dia kahwin tanpa kerelaannya. Atau something even more worse
" but how about my family ? They will never accept you " Benarkan Anak sendiri kahwin dengan penculik ? Psiko ? Memang tiada siapa benarkan.
Amar menarik nafas dan hembus. Dia tau Anna akan bertanya soalan ini. Keluarga Anna takkan restu hubungan mereka berdua disebabkan Amar.
" look. I know this question will come up. Lets get married first and the rest i will take care of it okay ? " pujuk Amar. Ibu Anna takkan kasi Anna berkahwin dengan orang yang pernah menculik anaknya sendiri. Affin ? Dari dulu dia benci kan Amar, jadi apa sebabnya Affin nak merestui hubungan mereka berdua ? The chances as thin as thread.
Anna sedikit terharu. Amar cuba mendapatkan dirinya walaupun dia tau akan banyak melanda dengan keputusan yang dia buat ni. Terdetik hatinya untuk menerima Amar. Amar..seorang lelaki yang misteri tapi bersungguh sungguh untuk mendapatkan apa yang dia nak.
" how you gonna take care of it Amar ? Abang saya konfem tak kasi. Mak saya lagi lah "
" sayang, i know. I know your family will not like me. But sooner or later after we get married, we will meet them and what else they can do if we dah kahwin ? They just need to take a fact that you and me dah sah " kata Amar, lembut.
Anna tersenyum. Dia suka Amar. Dia sayang Amar. Tapi dia seolah olah sayang dengan dua orang yang berbeza tapi dalam satu jasad. Dia sayang Amar yang lemah lembut. Tapi dia tak suka Amar yang kasar. Dia suka Amar yang romantik, tapi dia tak sayang Amar yang panas baran dan kuat cemburu. Dia cinta Amar yang sentiasa mendahulukan dirinya. Tapi dia benci Amar yang psiko.
" i love your struggle to going through that just for me " kata Anna sambil tersenyum. Yes, dia sayangkan Amar. Kini tiba masanya dia fikir tentang perasaan dan dirinya pula tanpa dipaksa.
" yes mr Amar. I do " kata putus Anna.
Amar tersenyum lebar " thankyou sayang. I love you so much "
Anna seperti mahu menangis, yes dia 18 dan dia baru menerima lamaran seorang lelaki yang berumur 26 tahun. Betullah, age dont define love. Love define love. 9 years gap, but the love still grow gracefully.
***
Hehe suprise!
Vote&comment below👇
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...