(24) - Dubai

8.6K 359 7
                                    

Anna menunggu Amar yang sedang check in di salah satu hotel di dubai. Anna melemparkan pandangan ke luar agar dia dapat menikmati permandangan di dubai yang serba mewah.

Dengan Amar, segala benda dia dapat treasure. Amar seperti billionaire menghabiskan duit pada benda yang tidak berfaedah. Sedangkan Anna? Dia struggle jual nasi lemak, pergi luar negara pun takat indonesia atau thailand tu pun naik bas je.

" sayang, termenung apa tu " tegur Amar dari sisi Anna. Cepat cepat Anna memalingkan muka menghadap Anna. Yay! Dah check in. Hella tired tho!

" takde apa. Tengok dubai ni cantik betul " puji Anna sambil tersenyum.

Fuh bagaikan luruh jantung Amar apabila Anna senyum hanya untuk dia. Fuh fuh

" first time youve been here ? " tanya Amar.

Anna mengangguk. " saya kan orang biasa je mana mampu nak pergi dubai yang mahal ni "

" babygirl, shut up. Harta doesnt defined happiness okay ? Tengoklah, your life even biasa biasa pun but still full of happiness kan ? " kata Amar sambil memandang Anna dengan penuh kasih sayang.

Dia tak suka Anna merendah rendahkan dirinya. Bagi dia, Anna sudah cukup perfect. Harta ? Dia boleh tanggung Anna. Dia tak kisah bercinta dengan perempuan miskin asalkan pandai membuat dirinya jauh dari kesulitan hidup.

Anna mengangguk laju.

so kita dah check in bilik kan ? Saya tak sabar nak tidur ni "

" u taknak jalan jalan dulu ke. Yelah baru pukul 8:30 malam. Dinner ? "

" hmm awak..kalau kita takyah keluar boleh tak ? Saya penat la. Jetlag " kata Anna sambil membuat muka comel. Actually act tu memang natural okay. Tu cara dia nak minta something dari someone.

Amar terus tersenyum dan mengangguk. Apa apa lah demi princessnya.

" jom pegi bilik kita "kata Amar dan sudah berura ura mahu menggerakkan begnya ke lif utama.

"wait. Bilik kita ? " Anna terpaku seketika. Bilik kita ? Bilik KITA ?

Lambat lambat Amar mengangguk " yelah "

" so saya...awak....satu bilik ? " tergagap gagap Anna berkata. Mamat ni sewel ke apa ? Satu bilik ? Ish!

" yaa..." kata Amar sambil menahan senyuman. Dia tau Anna mahu memarahinya tapi ditahan sbb tak mahu spoil kan percutian ini.

Melihat Anna duduk tidak berkutik, segera Amar membetulkan percakapannya

" tak lah sayang. Mesti lah lain lain. I gurau je " kata Amar. Meletus tawanya melihat muka Anna yang sedang menahan amarah .

" ish! Awak ni janganlah buat saya macam ni. Nak nangis tau! " kata Anna sambil menampar lengan Amar yang bersalut bomber jacket itu.

" kenapa nak nangis pulak ? "

" yelah! Awak kata satu bilik. Confirm la saya kena ikut cakap awak jugak. Nak nangis la sebab awak dera mental saya. Mental saya dah la lemah " kata Anna sambil berdiri di sebelah Amar.

Amar menghabiskan sisa sisa tawanya sebelum merenung Anna buat kali entah ke berapa.

" ha habis ketawa tenung saya. Eee cepatlah saya penat lah " kata Anna sambil berlalu pergi ke lif.

Amar hanya membontoti Anna sambil senyuman yang tidak lekang dari bibirnya. Told ya, this week gonna be lit!

" level berapa " tanya Anna

" level ke hati you berapa ? " sakat Amar lagi. Suka melihat muncung Anna itu.

" main main eh awak. Cepatlah saya ngantuk " kata Anna. Muka comel dipamerkan. Biar menjadi!

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now