07 | ♡

10.4K 537 10
                                    

" Cik Danielle " gadis itu menoleh

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

" Cik Danielle " gadis itu menoleh. Kaca mata hitam ditarik lalu diletakkan di atas kepala.

" You are late " Kata gadis itu dengan nada kegeraman. Dia benci untuk menunggu. Lagi lagi di tempat yang open seperti Airport tersebut.

" Whatever Lisa, now give me the key " tangan dihulurkan ke arah gadis yang bernama Lisa itu . Pantas segugus kunci diletakkan di atas telapak tangan gadis tersebut.

" Kemas semua baju i elok elok dalam wardrobe, because I'm not going back to England since i rasa i dah ready nak kahwin " Lisa mengangguk faham. Matanya memerhatikan tubuh ramping itu melangkah pergi.

Keluar saja gadis itu dari dalam KLIA, sebuah kereta berjenama Porsche Cayenne bewarna hitam berkilat berhenti dihadapannya.

" Selamat pulang cik Danielle " sapa lelaki yang keluar dari kereta tersebut. Gadis yang bernama Danielle itu melangkah ke bahagian pemandu. Tubuh lelaki yang menghalang laluannya itu ditolak perlahan ke tepi.

" Balik dengan Lisa " arahnya sebelum pintu kereta ditutup dan dipandu laju keluar dari KLIA.

" Sweetheart, I'm home " bibir menguntum senyuman manis.

-

Eishal yang leka bermain-main dengan kucing Kesayangan nya itu terkejut apabila pintu rumahnya diketuk bertalu-talu.

" Sabar sabar! Roboh pintu rumah tu nanti " jerit Eishal. Tergesa-gesa gadis itu bangun dan berlari ke arah pintu . Puan Suhana dan Encik Hilman keluar ke pusat membeli belah. Katanya ada date dengan keluarga Rayden.

Pintu dibuka.

Senyuman plastik Eishal tadi terus lenyap. Wajah menyampah ditayangkan.

" Tak ada mulut ke? Tak reti nak bagi salam? Ketuk pintu rumah orang macam nak roboh dah kenapa? " soal Eishal .

" Saja melawat wife to be saya... Takkan tak boleh kot " balasnya bersama senyuman sinis dibibir. Rayden dan senyuman sinis berserta dengan sarcasms dia berpisah tiada .

" Wife to be kau tak ada dekat sini, sila berambus " Eishal yang ingin menutup pintu rumah itu pantas ditahan oleh Rayden.

" Nak apa hah setan! Baik kau keluar sekarang sebelum Jais datang serbu rumah aku! " jerit Eishal geram. Rayden buat tak endah. Kaki melangkah ke ruang tamu dan membaringkan badannya di atas sofa.

" Ya Allah anak siapa biadap sangat ni, tuan rumah tak jemput masuk pun " kutuk Eishal dalam hati.

Mujur saja telefon pintar berjenama IPhone itu diletakkan di dalam poket seluarnya. Kalau tertinggal dekat bilik. Masaklah kau duduk dekat luar sampai malam Eishal.

Nombor Eiman didail.

" Waalaikumsalam, kau nak apa kak " suara Eiman menyapa halwa telinga Eishal.

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now