13 | ♡

9.9K 506 11
                                    

Eishal kaku di tempatnya seketika , mata memandang hairan ke arah Rayden yang sedang berpeluk tubuh sambil bercakap dengan seorang lelaki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eishal kaku di tempatnya seketika , mata memandang hairan ke arah Rayden yang sedang berpeluk tubuh sambil bercakap dengan seorang lelaki. Tak lama kemudian mereka berhenti berbual dan berjalan menuju ke arahnya.

" Kita buat apa dekat sini? " soal Eishal kehairanan. Kedua lelaki itu memandangnya dan tersenyum segaris . Pelik!

" Hakim meet my lovely wife, Eishal Rose " Eishal mengangkat tangannya ke arah Hakim yang bermaksud 'hi.

" So Puan- " belum sempat Hakim menghabiskan ayatnya Eishal terlebih dahulu menyampuk.

" Please Hakim just call me Eishal, tak payah nak berpuan sangat " Eishal tersenyum kekok. Kekok lagi rasanya apabila dipanggil puan. Hakim mengangguk.

" Jadi, Eishal ada berkenan mana mana kereta dekat kedai ni? " kening Eishal terjungkit lalu memandang ke arah Rayden. Tak ada angin tak ada ribut tiba tiba bawa pergi kedai kereta.

" Sayang menung apa tu? Pilih la cepat " sampuk Rayden yang sentiasa berada di sisi gadis itu. Dia suruh pilih macam pilih baju 😌

" Oo... Okey " kaki mula berjalan dari satu ke satu tempat. Diperhati dan dibelek setiap kereta dengan penuh teliti. Rayden dan hakim hanya memerhatikan tingkahnya.

" So macam mana? Ada yang berkenan? " soal Hakim apabila melihat Eishal menggaru kepalanya.

" Emm awak saya tak tahu, apa kata awak dengan Hakim je yang pilih " Rayden tertawa kecil lalu menggosok perlahan kepala Eishal. Gadis itu mencebik apabila rambutnya diserabaikan.

" Sure , come aku bawa korang tengok our latest model . Baik punya! " Ujar Hakim teruja. Eishal yang baru saja hendak melangkah tiba tiba terhenti apabila matanya tertancap pada susuk tubuh seseorang.

"  Eh Eishal? Hi! " sapanya mesra.

Eishal tersenyum kekok dan membalas sapaan lelaki itu " Err hi Daim " lelaki itu mendekati Eishal.

" Datang survey kereta ke? Jom saya bawa awak jalan-jalan tengok model-model baru kereta dekat sini " pelawanya bersama senyuman yang tak lekang di bibir.

" Kau kerja sini? " Kepala diangguk laju.

" Jom la pergi sana , lagipun saya ada benda sikit nak bagitahu awak " Eishal garu kepala, ah sudah apa pula yang lelaki itu mahukan.

" No, i can't.  Kalau nak cakap, cakap sekarang . Dekat sini " Suara Eishal bertukar keras. Buatnya Rayden nampak yang dia dan Daim berduaan tak ke mengamuk dia nanti?

Daim melepaskan nafas berat setelah beberapa minit mendiamkan diri. " Eishal Rose, please mary me " Eishal terpana. Gila!

" Sayang? " Bahu gadis itu terhinjut. Perlahan-lahan kepala ditolehkan. Liur diteguk kesat. Rayden menghampiri mereka.

" Eishal siapa lelaki ni? " soal Daim tak puas hati.

" Aku yang patut tanya who are you, and why are you flirting with my wife " Daim tersentak. Mata memandang ke arah Eishal yang dipeluk erat oleh lelaki yang mengaku bahawa Eishal itu adalah isterinya.

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now