32 | ♡

8.5K 403 3
                                    

Elham dan Amysha masuk ke dalam rumah agam milik Raja Mohd Hilman dan Tengku Suhana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Elham dan Amysha masuk ke dalam rumah agam milik Raja Mohd Hilman dan Tengku Suhana . Langkah menuju ke ruang tamu di mana mereka sedang duduk dan berbual mesra.

" Ibu " panggil Elham.

Kedua orang tuanya menoleh serentak. Dahi berkerut dengan kehadiran seorang gadis yang berada di sisi lelaki itu.

" Haa Elham baru tahu nak balik rumah? Ibu ingat dah lupa jalan balik " sarkastik wanita separuh abad itu bersuara.

" Elham ada benda nak bincang dengan ibu dan ayah " kata Elham terus terang. Raja Mohd Hilman dan Tengku Suhana saling berpandangan .

" Elham nak kahwin " jatuh dua inci rahang mereka berdua.

" Tak ada angin tak ada ribut, kenapa tiba tiba Am? " soal Tengku Suhana sinis.

" Tak ada apa, cuma Am rasa dah sampai masanya Am dirikan rumah tangga dengan orang yang Am cinta " balas Elham tulus.

" Dengan perempuan ni? Am berapa kali ibu dah pesan dengan kamu jangan dekat dengan dia. Kita sendiri tak tahu apa niat sebenar perempuan yang tak tahu asal usul ni. Entah entah dia dah rancang nak jatuhkan keluarga kita " tuduh Tengku Suhana melulu.

" Apa ibu cakap ni! " suara Elham bertukar keras. Amysha memandang ke lantai.

" Am, ibu cakap sebab ibu dah masak dengan perangai perempuan perempuan zaman sekarang. Sebok kejarkan harta. I'm just wanna make sure that you will be happy with the right person "

Elham tersenyum sinis.

" What do you mean by ‘ the right person ’ ibu, ibu jangan ingat Am tak tahu yang ibu nak jodohkan dengan anak kawan ibu yang tak semenggah perangai dia tu " bidas Elham.

" Yes, memang pun. Adira lebih layak untuk jadi isteri kamu berbanding perempuan tu " Tengku Suhana menjeling tajam ke arah Amysha.

" Enough bu, you are to much. Harta tak menjamin kebahagiaan pun! Kalau kaya harta tapi miskin budi bahasa pun tak guna! " tempik Elham.

" Am, Ayah tak ajar anak ayah kurang ajar macam ni. Sebab perempuan Am sanggup tinggikan suara dekat kami? " Raja Mohd Hilman mula bersuara apabila dia merasakan anak nya itu sudah melampau.

" Ayah pun sama? Oh what's wrong with you guys? Semua dah buta hati sebab dah leka sangat dengan duniawi " Elham adalah seorang lelaki yang low profile walaupun Keluarganya adalah orang yang ternama.

" Hey perempuan apa kau dah buat dekat anak aku? Kau bomohkan dia ya! " tengking Tengku Suhana pada Amysha.

" Ibu cukup! Am datang sini nak minta restu je, Am tak mintak sesen pun duit ibu dengan ayah untuk Am kahwin , tak perlu nak hina hina Mysha ,dia pun manusia. Dia ada hati dan perasaan! Dah jom kita pergi Mysha... " suara Elham naik seoktaf. Tangan Amysha ditarik keluar dari rumah tersebut.

" MAAFKAN ibu Am , Mysha. Ibu tahu ibu dah banyak berdosa dengan kamu berdua. Kami berdua terlalu selfish. Kami hanya fikirkan kepentingan kami saja " tangis Tengku Suhana.

Amysha memeluk tubuh Tengku Suhana erat. Sudah lama dia dan Elham nantikan saat ini. Akhirnya doa mereka supaya Tengku Suhana dan Raja Mohd Hilman kembali ke pangkal jalan termakbul juga.

" Eisya , Erfan salam tok ayah dengan tok ibu " Elham bersuara setelah lama dia berdiam diri.

Eisya dan Erfan bersalaman dengan Tengku Suhana dan Raja Mohd Hilman. Tubuh kecil itu didakap. Tak sangka mereka sudah mempunyai cucu.

Eishal memandang sepi ke arah mereka, alangkah bahagianya jika dia turut mempunyai cahaya mata bersama Rayden. Namun semua impiannya telah musnah. Tanpa dia sedar, cecair jernih mengalir di pipi.

" Papa kenapa Acu nangis? Acu sakit ke papa " Soalan Erfan membuatkan semua mata terarah pada Eishal melalui cermin wad tersebut.

Tengku Suhana segera mendapatkan anak gadisnya.

" Eishal kenapa ni? " tubuh itu dipeluk erat. Tengku Suhana cuba untuk menyalurkan sedikit kekuatannya kepada gadis itu.

" Eishal dah cacat ibu... " semua terdiam.

" Eishal ,dah jangan fikir lagi. Eishal akan sembuh cuma perlukan masa je sayang " dahi Eishal dikucup sayang.

" Ibu, ayah Eishal ada satu permintaan " Eishal bersuaara apabila tangisannya sudah reda.

" Eishal nak sambung belajar "

Semua saling berpandangan.







To Be Continued,

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now