28 | ♡

7.7K 395 41
                                    

Kaki malangkah masuk ke dalam hall yang terhias cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaki malangkah masuk ke dalam hall yang terhias cantik. Sudah ramai tetamu yang hadir bagi memeriahkan lagi hari bahagia Antara Rayden dan Danielle pada hari itu.

" You dah kenapa pakai Spect dalam hall ni Eishal? " soal Ash perlahan. Eishal sedikit tersentak. Terketar ketar tangannya ingin menarik spect tersebut.

" It's okey , just wear it " Pintas Gabriel.

Sinaran flash daripada camera mula memancar mancarkan cahayanya apabila Rayden dan Danielle masuk ke dalam hall bersama senyuman yang mekar dibibir.

Hati Eishal remuk! Tubir matanya mula terasa hangat. Pada bila bila masa sahaja air matanya akan tumpah.

" Excuse me for a sec " Eishal keluar dari hall dan menuju ke restroom.

Buk!

" Ss... Sorry cik " kata Eishal dalam Esakkan.

" Eishal? "

Wajahnya diangkat dan memandang ke arah si pemanggil. Kaca mata hitam itu terus ditinggalkan lantas memeluk tubuh yang berdiri dihadapannya erat.

" Eishal pergi mana sayang! Eishal tahu tak semua orang risaukan Eishal, tak kesian dekat ibu dengan ayah ke? " Eishal tidak mampu membalas. Hanya esakkan yang kedengaran.

" Kak... Eishal ga... Gal... , Rayden... Dia " kepalanya itu terangguk angguk faham . Siapa saja yang akan bergembira bila orang yang dicintai akhirnya menjadi milik orang lain.

" Eishal tak kuat akak... " belakang Eishal digosok perlahan olehnya. Pelukan dilepaskan, pipi yang sudah banjir dengan air mata itu dikesat.

" Eishal pergi dulu, akak jaga diri " tubuh itu dipeluk seeratnya lalu Eishal melangkah keluar daripada Hotel tersebut dan berjalan tanpa hala tuju.

Akhirnya, dia bukan lagi milik aku. Akhirnya dia sudah berjaya memiliki bahagia tanpa aku bersama dengan perempuan yang pernah dicintainya .
Namun , aku masih mengharapkan cinta darinya...

Terasa seperti nyawa sudah separuh melayang dan terbang pergi meninggalkan jiwa dan raga sendirian .

Gadis itu berjalan seperti orang yang sudah give up untuk hidup. Terhuyung hayang. Sekejap ketepi jalan, sekejap ke tengah jalan.

Pinnnnnn! 

SRREEEEETTT DUMMM!



Adakah ini Pengakhiran nya? Adakah dia akan pergi meninggalkan semua? ...

Darah membuak buak keluar dari mulut gadis itu. Baju yang tadinya berwarna cream coklat kini bertukar kepada warna merah. Nafasnya tersekat dikerongkong. Kaki terasa pedih dan kebas.

Akan adakah peluang kedua untuknya?

" Someone call ambulance! "

Suasana di kawasan itu kelam kabut. Tiada siapa yang berani untuk mengalihkan tubuhnya. Takut jika tersalah langkah ,banyak pula kecederaan yang akan terjadi.
Darah yang dari tadinya keluar tidak tahu dan tidak mengerti apa maksud berhenti. Mukanya semakin lama semakin pucat. Bunyi ambulance mula kedengaran. Tubuh yang terkulai lemah itu diangkat dan diletakkan diatas sketcher lalu ditolak masuk ke dalam Ambulance untuk di bawa ke Hospital.

Allah ”

Kalimah yang terakhir yang sempat gadis itu lafazkan sebelum matanya tertutup rapat dan tidak menyedarkan diri.

Tuhan , jika ini yang ditakdirkan untukku.. Aku redha. Ambillah nyawa aku. Tak sanggup lagi aku menahan peritnya mencintai makhluk ciptaan mu (manusia) ...




















The End? Or To Be Continued?
Do vote and comment ;)

#Aydani
#Roseayden

Hidup or mati?

Happy or sad ending?

Bunuh atau seksa Dani?

Patut ke Eishal moveon?  Dengan siapa;
Gabriel or Wakeel?


Sila comment.

Note :

Sorry guys, al sedar yang semua cerita al agak messy and tunggang langgang. Kadang kadang tu rasa nak give up , tapi menulis dan membaca is my hobby 😭 susah nak tinggalkan semua tapi tu lah.

Kadang kadang rasa macam bebal pun ada, ramai dah author yang hebat hebat bagi tunjuk ajar tapi masih sama.

Jadi kalau berterusan macam ni, maybe lebih baik al undur diri :') .


Alya♥

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now