08 | ♡

10.4K 546 8
                                    

Eishal bermain main dengan brocoli yang berada di dalam pinggan nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Eishal bermain main dengan brocoli yang berada di dalam pinggan nya. Tadi lapar bukan main, bila nak makan duduk pulak berhadapan dengan Rayden terus melayang seleranya.

" Emm Shal aku nak pergi toilet kejap tau " Eishal menganggukkan kepalanya perlahan. Alana berlalu pergi meninggalkan mereka berdua di meja makan.

" I think you are good and ready enough to be my wife " menyembur nasi yang ada dalam mulut Eishal ke muka Rayden.

" Siapa nak kahwin dengan kau? Malangnya nasib isteri kau tu ish ish " Rayden ketawa sinis.

" It's you, my unlucky wife to be Eishal Rose Hilman " Eishal rasa seperti nafasnya tersekat dikerongkong. Dahi ditepuk perlahan.

' Stupid Eishal! ' Eishal mengutuk dirinya dalam hati.

" Esok kita keluar " Eishal angkat kening dan memandang ke arah Rayden .

" Pekak ke? Saya cakap esok kita keluar. Pukul 10 sharp. Lambat saya robohkan pintu bilik awak " ugutnya. Woah berani mati punya ugutan dia bagi.

" Assalamualaikum! " kedua mereka tersentak.

" Kak Shal kau- Astgahfirullahalazim kau buat apa ni? Kenapa korang boleh berdua dalam rumah ni? Ibu dengan ayah mana? Apa nak jadi dengan kau ni kak? " bebel lelaki itu panjang lebar.

Rayden tercengang.

" Eh Eimar? Bila sampai? " sapa Alana. Lelaki itu kemam bibirnya. Lambat lambat dia tersengeh.

" Boleh tak periksa dulu sebelum nak menuduh? Kau ingat aku ni teruk sangat ke? " Lelaki yang bernama Eimar itu memandang ke lantai. Tak berani nak bertentang mata dengan Eishal.

" Alaaa Shal relax la, lagipun bukan salah dia. Siapa je tak salah sangka bila tengok kau dengan Rayden berdua dalam rumah? " Alana membela Eimar.

" Masalahnya kita bertiga "

" Okey stop, now tak ada siapa yang salah. It's just a misunderstanding " celah Rayden, kononnya nak jadi penyelamat keadaan. Masing masing hanya diam membisu.

" By the way, I'm Rayden " Rayden menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Eimar. Dan huluran tersebut disambut tanpa ragu oleh Eimar.

" Eimar Rizqi "

" Oh , for your information Eimar ni twins Eiman " muka Rayden macam ' Ooo twins apabila mendengar penjelasan dari Alana.

" And Eimar this is your brother in law " beritahu Alana beria. Eishal bangun dan berlalu ke dapur. Malas nak menghadap mereka bertiga.

" So the chances untuk kita nak dapat twins are 80 percent. Sounds great " usik Rayden dan menghampiri Eishal yang berada di hadapan singki. Eishal menjeling lelaki disebelahnya.

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now