14 | ♡

9.5K 457 19
                                    

" Danielle! What's wrong with you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Danielle! What's wrong with you . Ini dah kali ke lima kita repeat , ini ke model antarabangsa yang gah sangat tu? Don't waste my time! " Marah Jackson apabila Danielle hilang fokusnya dan menyebabkan gambar yang diambil menjadi cacat.

" Jackie take five please, Dani feeling not well today " kata Ellen dan menarik tangan Danielle ke rest room.

" Dani what's wrong with you girl? Hey kau tahu tak Jackson ni public figure yang berpengaruh? If you keep going buat perangai macam ni hancur lah kareer kau! " marah Ellen . Geram dengan sikap Danielle yang mengambil mudah dan sambil lewa akan sesuatu perkara.

Tiba tiba gadis itu terduduk dilantai.

" Ellen , Ayden... He's married " terus terhambur tangis Danielle. Ellen yang melihat Danielle menangis itu terkedu. Selama 7 tahun dia bersama gadis itu, ini adalah kali pertama dia melihat air mata Danielle Adriana tumpah.

" Then? "

" I supposed to marry him , sia-sialah aku balik sini . Useless Ellen! Dia dah jadi milik orang " jerit Danielle kuat. Habis comot make up pada wajahnya.

" Danielle yang aku kenal bukan seorang yang mudah berputus asa. Bukan ke kau kata kau akan fight untuk dapatkan apa yang kau nak walaupun dengan cara kotor? Kau tak ingat ke? " Danielle terdiam.

" Come on Dani , benda ni basic kot. Sedangkan Noah kau boleh goda , kenapa tak Rayden? " senyuman sinis terlakar di bibir Ellen.

" Noah dengan Rayden tak sama! Noah bukan milik sesiapa tapi Rayden laki orang " Ellen menggelengkan kepalanya. Danielle, Danielle... So naive.

" So? Lelaki kan boleh kahwin empat. Lagipun Rayden tu lebih dari mampu kot " gadis itu terdiam sejenak dan cuba menghadam kembali kata kata sahabat nya.

" Kita bincang ni kemudian. Now kau bersihkan make up and, pack. Kita balik " Ellen berperluk tubuh.

" Jackson macam mana? "

" My bestfriend are more important than that bitch. Bukan Jackson je yang nak pakai model, ramai lagi " balas Ellen dan berlalu pergi meninggalkan Danielle sendiri.

Mall,

" So apa kata hari ni kita chill, how about tengok movie? Karaoke ke? Or nak shopping? " soal Ellen teruja apabila kaki mereka melangkah masuk ke dalam mall.

" Hmm apa kata kita pergi makan dulu sebab aku pun dah lapar ni " tangan Ellen ditarik ke Thai Garden laju.

" Laju laju nak kemana kau ni, haihh " keluh Ellen. Tiba tiba kaki Danielle berhenti berlari secara mengejut. Hampir saja Ellen dan Danielle hendak berlanggar.
" Dani kau ni dah kenapa? " marah Ellen. Lantak lah orang tengok ke apa, kalau jatuh tadi macam mana? Sudahlah pakai heels.

" That girl! " mata Danielle terarah pada dua orang gadis yang sedang rancak berborak dan bergelak ketawa. Dahi Ellen berkerut sambil matanya memandang ke arah yang ditunjukkan oleh Danielle.

3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔Where stories live. Discover now