24

2.3K 143 22
                                    

*Selepas makan malam*

"Terima kasih abang sebab masakkan makanan untuk Khira tau"ucap Khira dan terus naik tangga menuju ke biliknya.Ali hanya tersenyum melihat gelagat Khira dan mengangkat luggagenya untuk naik ke bilik.

"Err...Rudy...Kat mana bilik aku?"tanya Ali dan memandang ke arah Rudy.

"Ikut aku"ajak Rudy sambil menarik tangan Ali menuju ke satu bilik yang berada di tingkat 2.

*Di bilik*

Rudy membuka pintu bilik itu dan mengajak Ali masuk ke dalam bilik itu.

"Macam mana dengan bilik ni?"tanya Rudy sambil memandang Ali.

"O-ok je...Tapi kenapa bilik tetamu ni kau decorate cantik sangat?Bukannya selalu ada orang"soal Ali hairan dengan keadaan bilik yang ditunjukkan Rudy.Rudy hanya membuat muka hairan.

"Bilik tetamu??Ni bilik akulah"jawab Rudy sehingga membuatkan Ali tersedak air liurnya.

"B-bilik kau?!"soal Ali sambil memandang Rudy dengan wajah tidak percaya.

"Yelah,kenapa?"tanya Rudy hairan dan terus menarik luggage Ali ke dalam biliknya.Ali hanya mengikut langkah Rudy.

"Jadinya...Aku kena tidur sebilik dengan Rudylah kalau macam ni!!!"monolog Ali yang sudah mula panik tapi dapat dikawal.

"Nanti kau tidur sama-sama dengan aku tau"ucap Rudy tiba-tiba menyebabkan Ali tersedar dari lamunannya.

"Cis!Kalau fikir benda bukan-bukan mesti jadi!Kalau fikir benda baik-baik tak pernah jadi!"monolog Ali lagi sambil menahan geram.

Rudy meletakkan luggage Ali di depan sebuah almari pakaian yang berada di sebelah meja belajar dan berjalan ke arah Ali.

"Kau letak semua pakaian kau kat situ okay?"ucap Rudy sambil memegang kedua-dua bahu Ali dan menarik Ali ke tempat almari itu.

"E-eh!Tapi...Muat ke nak isi pakaian aku?Pakaian aku dahlah banyak"soal Ali sambil menjauhkan sedikit dirinya dari Rudy.

"Isi je...Muat sangat tu"jawab Rudy selamba.

Ali hanya pasrah dan terus membuka almari itu dan mendapati almari itu kosong dengan hanya mempunyai beberapa penyangkut baju.

"Kenapa kosong?Mana pergi semua pakaian kau??"soal Ali tanpa mengalihkan pandangannya dari almari itu.

"Oh,tentang tu...Sebenarnya,bila mama aku cakap nak ajak kau stay sini...Aku tak tahu kenapa tapi aku jadi exited gila sampai aku ambil almari lagi satu khas untuk kau.Semua pakaian aku tu aku dah letak dalam almari yang kat sebelah tu"jelas Rudy macam orang takda perasaan.

"Macam tu pun boleh ek?"jawab Ali sambil poker face dan memusingkan kepalanya ke arah almari yang dimaksudkan oleh Rudy.Kedua-dua biji mata Ali hampir tercabut apabila melihat almari yang dimaksudkan Rudy.

Almari itu telah dicat dengan warna merah jambu dan juga dipenuhi dengan  gambar-gambar Princess Snow White,Cinderella dan Repunzel yang telah ditampal rapi pada pintu almari.

"P-princess?!Kau ni sajat ke apa weh?!"soal Ali yang masih lagi tak percaya dengan rupa almari baju Rudy.

"Rilekslah...Lagi pun tu almari si Khira tu,bukan aku punya"jelas Rudy hampir tergelak.

"Khira punya?!Habis tu pakaian dia semua kat mana?"soal Ali yang semakin terkejut.

"Pakaian dia aku lempar je kat penjuru bilik dia masa malam sebelum kau datang sini"jawab Rudy sambil tersenyum kerang busuk manakala Ali hanya facepalm apabila mendengar jawapan Rudy.

"Patutlah adik dia bengang dengan dia"monolog Ali dan menghembuskan nafas berat.

"Haih...Pelik-pelik jelah kau ni"ucap Ali akhirnya dan mengambil beberapa helai pakaiannya dan digantung di dalam almari itu.

-20 minit kemudian-

Rudy hanya memerhatikan Ali yang sedang mengemas pakaiannya tanpa sebab.Ali yang merasakan dirinya diperhatikan memusingkan badannya dan mendapati Rudy sedang memerhati dirinya.

"Kenapa dengan kau ni Rudy??"soal Ali hairan sambil memandang Rudy.

"Takda apa...Aku saja je tengok bakal isteri aku mengemas...Rajin sangat...Cute je aku rasa..."jawab Rudy tanpa rasa malu sehingga membuatkan Ali blushing kerana malu

"I-isteri dia kata?!!!"soal Ali pada dirinya sendiri tapi diluar hanya memaparkan sebuah senyuman paksa agar tidak menyinggung Rudy.

"Hahaha...Peliklah kau ni"ucap Ali dengan senyuman paksa.

To Be Continued

Erm...Ayat brsepahlah😂😂

ʙᴇᴄᴀᴜsᴇ ʏᴏᴜ ᴀʀᴇ ᴍʏ ᴛᴏᴘ sᴛᴜᴅᴇɴᴛ (ʀᴜʟɪ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon