Extra 2 (RuLi's Wedding P2)

2.3K 124 36
                                    

"A-Ali...Will you...Marry me??"tanya lelaki itu membuatkan Ali sedikit terkejut.

"Apa???"soal Ali terkejut.

Tiba-tiba kain yang menutupi matanya di buka.Ali membuka matanya dan dapat melihat Rudy di hadapannya dengan memegang sekotak cincin.Ali speechless.

"R-rudy?!Kenapa-"Ali tidak dapat menghabiskan kata-katanya kerana dia masih terkejut dengan apa yang berada di hadapannya sekarang ini.

"Rudy dah lama nak cakap benda ni kat Ali,tapi...Rudy tak tahu masa yang sesuai..."jelas Rudy yang membuatkan Ali berasa amat terharu serta tersenyum.

"Kenapa Rudy kena buat sampai macam ni sekali kat Ali??"tanya Ali yang sedikit merajuk.Rudy hanya tergelak kecil.

"Sebab Rudy nak jadikan ni surprise untuk Ali.."jawab Rudy dan kiss dahi Ali tetapi Ali masih merajuk.

"Ish!!Rudy ni!!Tahu tak Ali takut tadi??"soal Ali yang memarahi Rudy.Rudy hanya tergelak kecil.

"Tahu...Kalau tak,takdalah sampai nangis-nangis betul tak?"ejek Rudy dan gelakkan Ali.Ali yang sudah bengang cuba untuk mencubit Rudy,tetapi dia lupa tangannya masih digari oleh Rudy.

"Rudy!!Lepaskan tangan Alii!!"marah Ali lagi.

"Alaa...Janganlah marah sayang~Nanti Rudy buka gari tu..."pujuk Rudy sambil mencubit-cubit pipi Ali.Ali hanya menjeling Rudy.

"Yelah...Nasib sayang"balas Ali yang masih bengang.Rudy yang mendengar jawapan Ali meletakkan kotak cincin itu dan terus menolak Ali sehingga terbaring di atas katil itu semula.

"R-Rudy?!Ayah kata Rudy-"

"Tahu...Ayah Ali tak bagi Rudy 'sentuh' Ali dulukan?Rudy tahulah..."potong Rudy membuatkan Ali sedikit tercengang.

"Macam mana Rudy boleh tahu??"soal Ali akhirnya.

"Memanglah Rudy tahu...Sebab apa yang Rudy tengah buat sekarang ni,ayah Alilah punya plan..."jawab Rudy membuatkan Ali terkejut tahap tak tahulah😂.

"Hah?!Ayah punya plan?!Patutlah lain macam je tadi!!Ni nak kena ayah ni!!"ucap Ali bengang dan menolak Rudy untuk turun dari katil itu tetapi ditolak balik oleh Rudy.

"Nak pergi mana?Ali belum jawab soalan Rudy lagi..."tanya Rudy yang tidak mahu melepaskan Ali.

"E-erm...Ali okay je...Tapi Rudy ke-"

"Jangan risau,ayah Ali dah lama setuju...Sekarang Rudy hanya nak jawapan Ali saja...Ali...Setuju tak?"tanya Rudy lagi untuk mendapatkan kepastian.Ali terdiam seketika dan menghela nafas.

"Mula-mula sekali Ali nak Rudy buka dulu gari ni..."balas Ali datar.Rudy sedikit terkejut mendengar suara datar Ali tetapi dia cepat-cepat membuka gari itu.

"Second,Ali nak cakap yang..."Ali menggantung ayatnya membuatkan Rudy sedikit berdebar-debar.

"Mestilah Ali setuju!!Gila ke tak setuju??Rudykan kesayangan Ali!!"sambung Ali dan terus memeluk Rudy sehingga mereka berdua terjatuh dari katil itu.

"Ali pun kesayangan Rudy..."balas Rudy yang berasa terharu dengan kata-kata Ali.

"Rudy~"panggil Ali dengan manja.

"Ya?"jawab Rudy.

"Ali nak kiss Rudy boleh tak?"soal Ali sambil buat puppy eyes.

"Bol-"

(CHUPP!!)

Belum sempat Rudy menjawab soalan Ali,bibir Rudy telah di kiss oleh Ali membuatkan Rudy sedikit terkejut tetapi dia hanya membalasnya.Setelah beberapa saat,akhirnya bibir mereka terlerai.

"Dah nakal ehh sekarang~"ucap Rudy sambil cubit pipi Ali.Pipi Ali berubah menjadi merah tetapi Ali hanya tersenyum.

"Tengoklah siapa yang ajar"balas Ali dan memeluk Rudy erat.Rudy yang mendengar balasan Ali sudah kembang sebelanga(Cehh😂).

SKIP

*Di hari perkahwinan*

Ali masuk ke dalam biliknya untuk melihat pakaian perkahwinannya kerana Dr.Ghazali pesan yang dia tidak boleh melihat pakaiannya sehinggalah hari itu tiba.

Ali sampai di biliknya dan membuka pintu dengan rasa berdebar-debar.Apabila pintu telah dibuka,Ali berasa amat terkejut melihat pakaian perkahwinan yang akan dipakainya sebentar lagi.

"A-apakah-"Ali tidak dapat berkata apa-apa kerana pakaiannya merupakan dress ala-ala putri berwarna hitam dan terdapat sebuah tiara berdekatan dengan dress tersebut.

Ali yang tidak tahu nak cakap apa cepat-cepat berlari ke bawah untuk mencari Dr.Ghazali.

"Ayah!Ayah!Ayah!Ayah!!"teriak Ali sehingga hampir bergegar rumah itu.Dr.Ghazali yang mendengar teriakan Ali bergegas keluar dari biliknya.

"Kenapa ni Ali??"soal Dr.Ghazali panik.

"A-ayah...Kenapa baju Ali...Erm..."Ali terpaksa menggantung ayatnya kerana tidak tahu bagaimana untuk menjelaskan pada Dr.Ghazali.Dr.Ghazali yang sudah mengetahui apa yang ingin ditanyakan Ali hanya tersenyum.

"Kita pergi bilik kamu dulu...Biar ayah jelaskan"ajak Dr.Ghazali dan berlalu ke arah tangga untuk menuju ke arah bilik Ali.Ali hanya mengekori Dr.Ghazali tanpa sebarang kata-kata.

*Di bilik Ali*

Dr.Ghazali mula mengambil dress itu dan duduk di atas katil Ali.

"Ali,mari sini..."panggil Dr.Ghazali.Ali hanya mengikut.

"Kamu tahu kenapa dress ni jadi baju perkahwinan kamu?"tanya Dr.Ghazali lembut.Ali hanya menggelengkan kepalanya.

"Sebab...Dress ni ialah baju arwah mama kamu masa dia kahwin dengan ayah dulu..."

To Be Continued

Aduhh asl panjang sangt?😂🔫Scroll lagi...

ʙᴇᴄᴀᴜsᴇ ʏᴏᴜ ᴀʀᴇ ᴍʏ ᴛᴏᴘ sᴛᴜᴅᴇɴᴛ (ʀᴜʟɪ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now