28

2.5K 143 42
                                    

*Di hari terakhir peperiksaan*

(KRIING!!)

Guru yang mengawasi kelas 4 Avicenna mengedarkan kertas soalan terakhir mereka iaitu matematik (Nooo!!😂).Rudy memandang kertas soalan di atas mejanya seperti orang yang hampir menangis.Rudy cepat-cepat menoleh ke arah Ali yang berada di sebelahnya.

Ali menoleh kembali dan memberikan sebuah senyuman manis ke arah Rudy sehingga menyebabkan jantung Rudy berdegup tidak tentu arah.

"Semuanya akan baik-baik je...Ingat apa yang aku ajar kau minggu lepas"bisik Ali dan memandang ke depan semula agar tidak dimarahi oleh gurunya.

"Baiklah pelajar...Kamu semua boleh menjawab sekarang"arah guru itu dengan tegas.Semua pelajar kelas 4 Avicenna cepat-cepat membuka kertas soalan dan mula menjawab soalan.

Rudy yang masih risau membuka kertas soalan itu perlahan-lahan dan mula membaca soalan itu.

"Nanti kejap...Soalan ni macam yang Ali ajar aku hari tu je..."monolog Rudy hairan bercampur gembira kerana dia sudah mengetahui jawapan untuk soalan itu.

-2 jam kemudian-

"Masa sudah tamat.Kamu semua boleh letakkan alatan menulis kamu"ujar guru itu dan segera bangun untuk mengutip semua kertas soalan.Selepas kertas soalan dikutip,guru itu keluar dari kelas.

Selepas guru itu keluar,Rudy cepat-cepat bangun dari tempat duduknya dan memeluk Ali erat-erat sehingga membuatkan Ali blushing kerana malu.Manakala pelajar-pelajar lain pula memandang adegan itu dengan pandangan yang tak boleh ditafsir.

Alicia terus mencapai phonenya dan mengambil gambar adegan sweet itu sambil tersenyum sorang-sorang kemudian menghantarnya kepada Moon,Roza,Mika dan Iman dengan caption "simpan sampai diorang kahwin tau💪😂".

*Waktu rehat*

Ali duduk berseorangan di dalam kelas kerana mahu larikan diri dari Rudy yang mula menggila apabila mendekatinya.Tiba-tiba seseorang menegur Ali.Ali menoleh ke arah orang itu dan mendapati orang itu ialah Iqmal.

"Eh Ali?Kenapa kau duduk sorang-sorang kat dalam kelas ni?"soal Iqmal sambil berjalan mendekati Ali.

"Aku nak lari dari Rudylah!"jawab Ali ringkas.

"Oh"

"Erm...Iqmal,kau pandai simpan rahsia tak?"tanya Ali tiba-tiba.

"Err...Pandai!"jawab Iqmal sambil tersenyum risau.

"Aku sebenarnya...Ada something nak...Kongsi dengan kau ni..."ucap Ali memulakan perbualan.

"Ha,apa dia?"

*Di tempat Rudy*

Rudy masih lagi mencari Ali yang hilang secara tiba-tiba sambil memaiki tangga menuju ke kelasnya dan berharap agar Ali ada di dalam kelas.

"Hish budak ni!Pantang aku leka sikit,mesti hilang!"rungut Rudy dan berjalan menuju ke kelasnya.Apabila Rusy sampai ke kelasnya,dia terdengar perbualan antara Ali dengan Iqmal.Jadi dia ambil keputusan untuk mengintai dan mencuri-curi dengar perbualan mereka.

"A-aku sebenarnya...Macam...Ada rasa...Suka pada...Erm..."ujar Ali dengan ayat tergantung sambil menutup bahagian mukanya menggunakan tangannya.

"Kau suka Rudy ehh~"ucap Iqmal tiba-tiba sehingga membuatkan muka Ali semakin memerah kerana malu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau suka Rudy ehh~"ucap Iqmal tiba-tiba sehingga membuatkan muka Ali semakin memerah kerana malu.

"Erm..."

"Alah,jujur je...Kau suka diakan?Tak payah malulah"ujar Iqmal yang cuba membuatkan Ali bercakap jujur.Ali yang mendengar kata-kata Iqmal menarik nafas dalam-dalam dan mengucapkan apa yang tersimpan dalam hatinya.

"I-iya,aku s-suka dia..."ucap Ali akhirnya.

Rudy yang mencuri demgar perbualan mereka berasa terharu(agaknya) kerana dia dapat tahu yang Ali menyukainya.Rudy segera berjalan masuk ke dalam kelas dengan muka selamba yang dibuat-buat.

"Hai"sapa Rudy yang membuatkan Ali dan Iqmal terkejut tahap babun.

"R-Rudy?!!"soal Ali dan Iqmal serentak.

"S-sejak bila kau ada kat sini?"soal Ali malu.

"Lama dah...Siap ada dengar ada orang tu cakap dia suka aku lagi"jawab Rudy selamba sehingga membuatkan Ali blushing.

"Mana ada aku cakap aku suka kau!"bohong Ali dan memandang ke arah lain.

Rudy hanya tersenyum kecil melihat Ali bersikap begini.Rudy berjalan mendekati Ali dan memeluk Ali erat-erat.Iqmal yang memahami situasi bergegas keluar dari kelas itu.

"Jealous siot!!Nakacam tu juga!!"gumam Iqmal sambil berjalan meninggalkan kelas.

*Di dalam kelas*

"Baguslah,sekurang-kurangnya cinta aku tak bertepuk sebelah tangan"ucap Rudy dan kiss pipi Ali.Ali hanya tersenyum malu apabila Rudy berkata begitu padanya.

"O-ok"ucap Ali ringkas.

"Kenapa ni?Ala,tak payah malulah.Kau tahu tak sebelum ni aki ingat aku sorang je yang ada feeling ni kat kau,rupanya kau pun sama ek~"usik Rudy sehingga membuatkan Ali berasa sangat malu dan menxubit bahu Rudy.

"Diamlah!"marah Ali.

"Alaa...Sayang ni...Jangan marah-marah...Tak comel tau..."ucap Rudy dan mencubit kedua-dua belah pipi Ali.Ali hanya menutup mukanya dengan kedua-dua tapak tangannya kerana malu yang teramat sangat.

Rudy memegang kedua-dua tangan Ali yang menutupi muka Ali dan menurunkannya.

"Ali...Kalau...Boleh tak kalau aku...Nak hubungan kita ni lebih jauh?"soal Rudy sambil menggenggam tangan Ali.

Ali yang masih malu hanya menundukkan kepalanya dan mengangguk tanda setuju dengan permintaan Rudy.

Rudy tersenyum gembira setelah mendengar jawapan Ali dan mengangkat sedikit muka Ali menggunakan jari telunjuknya dan...

(CHUPP~)

Rudy kiss Ali tepat di bibirnya sambil tangan kirinya mula memasuki baju Ali dan menyentuh badan Ali yang tertutup oleh baju.

Rudy melepaskan bibir Ali dan terus berbisik dengan nada menggoda di telinga kanan Ali.

"Ali~Boleh tak kita-"

(KRIING!!)

"Kepada dua ekor pelajar yang berada di dalam kelas 4 Avicenna,jangan nak buat benda tak senonoh okay kat dalam kelas!Nak buat benda tak senonoh tu buatlah kat rumah korang,baru takda orang kacau.Aku yang dah nyanyuk ni pun tahu nak buat kat rumah tau...Hish!"ucap pengetua secara tiba-tiba sehingga membuatkan pelajar,mak cik kantin dan cikgu terpinga-pinga.

"Eh mamat ni,kacau daun betullah..."monolog Rudy bengang.

To Be Continued

Finally...Aku update jugk😂

ʙᴇᴄᴀᴜsᴇ ʏᴏᴜ ᴀʀᴇ ᴍʏ ᴛᴏᴘ sᴛᴜᴅᴇɴᴛ (ʀᴜʟɪ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now