41

1.9K 114 58
                                    

Sudah seminggu berlalu sejak kejadian Rudy memeluk Ali di taman.Ali dapat lihat yang Rudy telah banyak berubah sejak hari itu.Rudy langsung tidak menegur Ali,tidak menghantar mesej seperti biasa,tidak call dn yang paling teruk sekali sehingga membuatkan Ali hampir menangis di dalam kelas hari itu ialah...

Rudy menukar tempat duduknya dengan Jet.Bila ditsnya kenapa, alasannya...

"Rudy tak nampak cikgu tulis apa kat depan"

Ali hanya melihat Rudy yang sedang berbual MESRA dengan pelajar-pelajar lain dari jauh.Ali tidak mahu mengganggu Rudy.

"Biarlah dia"monolog Ali sambil tersenyum pahit.

SKIP

*Waktu rehat*

Ali hanya duduk di dalam perpustakaan sambil membaca beberapa buah buku rujukan.Apabila penat membaca,Ali mengambil phonenya yang berada di dalam poket dan membuka apps WhatsApp.Dia ingin chat Rudy sekejap.

Ali berasa sedikit malu untuk memulakan perbualan kerana biasanya Rudy yang mulakan.Jadi dia berasa sedikit kekok.

Jadi dia berasa sedikit kekok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Abaikan wallpaper😂🔫)

Tetapi malangnya hanya mendapat bluetick (greentick😂) dari Rudy.Ali hanya menatap phonenya dengan pandangan kosong kemudian tersenyum kecil.

"Dia busy agaknya"monolog Ali sambil tersenyum.

*Di tempat Rudy*

"Maaf"gumam Rudy dan menyimpan semula phonenya dan terus berjalan ke tandas.

Apabila sampai di tandas,Rudy melihat seseorang.Seseorang yang amat dikenalinya.Seseorang yang telah menghancurkan hubungannya dengan Ali.

"Chris!!"ucap Rudy menahan geram.Yang dipanggil hanya menoleh ke arah Rudy dan tersenyum dengan senyuman yang amat menjengkelkan.

"Ohh...Inilah yang main peluk-peluk kat taman mingguepas tukan??"tanya Chris dengan soalan yang menyindir Rudy.

"Tch!"

"Apa kau nak huh??"soal Chris pada Rudy yang sedang bengang.

"Aku hanya nak pergi toilet sebab nak basuh muka,tapi tak sangka pula boleh ternampak syaitan kat dalam ni..."jawab Rudy sambil menyindir Chris.

"Eh,lupa pula,toilet memang tempat syaitankan?"soal Rudy semula yang tidak habis-habis menyindir Chris.

"Lantak kaulah"ucap Chris yang sudah bengang sambil berjalan keluar dari toilet itu.Rudy hanya melihat Chris yang berjalan pergi sambil menahan gelak.

"Sentap lerr tu"monolog Rudy yang masih meahan gelak.

SKIP(Malas nak panjang²kan cerita)

*Waktu balik*

Ali berjalan balik ke rumahnya seorang diri seperti biasa sambil fikirannya melayang memikirkan tentang Rudy.

"Rudy tak pernah bagi aku bluetick"monolog Ali yang berasa sedikit sedih apabila teringat kembali tentang itu.

Ali menghentikan langkahnya.

"Atau...Rudy dah...Tak sayang aku?"soal Ali pada dirinya sendiri sambil memandang jalan dengan pamdangan kosong.Matanya sedikit berair.

"Merepeklah,takkanlah dia dah tak sayang aku..."monolog Ali yang cuba berfikiran positif dan menepuk-nepuk sedikit mukanya untuk mengusir pemikirannya yang pelik itu.

*Di rumah Ali*

Ali memasuki biliknya dan terus meletakkan beg sekolahnya di sebelah katil.Ali mencapai phonenya dan cuba chat Rudy sekali lagi.

Ali mencapai phonenya dan cuba chat Rudy sekali lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Abaikan kesemua yang tak masuk akal😂🔫)

Soalan terakhir Ali menyebabkan Rudy memberinya bluetick (greentick) lagi.Setelah beberapa minit menunggu,akhirnya Rudy menjawab soalan Ali.

Setelah beberapa minit menunggu,akhirnya Rudy menjawab soalan Ali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Sorry ade typo😂🔫)

Jawapan Rudy menyebabkan tangan Ali kaku kerana tidak tahu ingin menaip apa.Jadi Ali mengambil keputusn untuk memberikan bluetick (greentick) pada Rudy.

"Jadi...Betullah dia dah...Tak sayang aku..."gumam Ali sambil menggenggam phonenya dengan kuat sehingga menyebabkan screennya sedikit retak.

"Sampai hati Rudy buat Ali macam ni..."ujar Ali perlahan dengan suara yang sedikit bergetar.

(TAP!!TAP!!)

Ali tidak dapat menahan lagi air matanya yang cuba ditahan.Tetapi Ali gagal,air matanya mula jatuh membasahi pipinya kemudian menitis ke lantai.

Ali terduduk di atas lantai sambil cuba untuk mengesat air matanya yang mengalir dengan tangannya tetapi tidak berkesan kerana air matanya tidak berhenti mengalir.

"A-apa salah aku?!!Kenapa Rudy sanggup buat macam ni oada aku?!!"soal Ali pada dirinya sendiri dengan soalan yang membuatkan air matanya semakin deras dan Ali mula menangis teresak-esak.Kalau nak diikutkan,Ali nam saja menjerit sekuat hatinya.Tetapi dia tidak mampu.

Hampir 2 jam Ali menangis tanpa henti.Apabila tangisnya mulai reda,dia berasa sedikit mengantuk dan tanpa sedar dia telah dibuai mimpi.

To Be Continued

Hambar...

ʙᴇᴄᴀᴜsᴇ ʏᴏᴜ ᴀʀᴇ ᴍʏ ᴛᴏᴘ sᴛᴜᴅᴇɴᴛ (ʀᴜʟɪ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now