03 • Begin

950 144 37
                                    

5 votes + 5 comments

Aku tak minta banyak pun. Vote dan comments bagi memeriahkan fanfiction ni. Thank you.

" By the way, bila tunang kau balik ke sini semula? " Soalnya. Haera yang dari tadi menilik mesej lama bersama Seokjin itu tersentak. Dia menoleh ke arah lelaki itu.

" Dia sendiri pun kata bila kerjanya dah habis, dia baliklah. " Balas Haera. Jungkook hanya mengangguk lalu dia memakai jaket kulit berwarna jingga. Haera hanya melihatnya.

" Aku balik dulu, " Sampuknya. Dia mengambil telefon bimbit kepunyaan Haera tanpa izin lalu menaip nombor telefonnya sebelum memberi semula kepada Haera. " Kalau kau perlukan bantuan aku, call saja ya. "

" Tunggu, " Haera daripada terdiam seribu bahasa tadi bersuara. " Kenapa kau ambil berat tentang aku? " Haera menyoal. Selalunya lelaki akan buang perempuan yang dia sudah mainkan.

Tetapi tidak bagi Jungkook.

" Aku takut kalau aku dilabel lelaki tidak guna lagi dan semua orang akan bencikan aku seperti abang tiri buat pada aku dulu. " Ujar Jungkook lalu dia tersenyum nipis. Mulut Haera itu seakan dikunci.

" Roger aku kalau kau perlukan apa -apa bantuan. " Sempat Jungkook beri peringatan kepadanya sebelum lelaki itu keluar daripada rumah. Pintu itu ditutup. Haera mengeluh ketakutan.

" Macam mana kalau aku pregnant betul? Aku nak cakap apa nanti pada Seokjin? " Soal Haera sendirian.

-

Jungkook menghempaskan badan di atas katil. Matanya memandang ke arah siling manakala fikiran Jungkook adalah tentang keadaan Haera. Lelaki ini terlalu mengambil berat.

" Kalau betul Haera mengandung, apa aku nak buat? Aku nak cakap apa pada tunang dia nanti? " Soalnya. Dia takut jika orang memanggilnya lelaki tidak guna sekali lagi. Walhal dia pun tidak tahu apa yang berlaku semalam.

Jungkook menutup rapat matanya dan satu memori menerjah masuk ke dalam fikirannya. Memori tentang dia ditinggalkan oleh abang tiri yang dia sangat sayangi kerana satu perkara.

" Apa yang kau buat ni, Jungkook? " Soal abangnya. Perempuan ataupun yeojachingu kepada abang tirinya itu sedang memeluknya lalu ditolak dan menghampirinya.

" Hyung, Jungkook boleh terangkan. Sebenarnya dia yang- "

" Aku tak nak dengar apa-apa lagi alasan, Jeon Jungkook. Kau memang suka ambil kesempatan. Kau memang adik tak guna langsung! " Ujarnya itu membuatkan Jungkook tersentak.

" Baby, you tengoklah adik you ni. Dia saja ambil kesempatan untuk kiss I. " Ujar Ryuna lalu memeluk lengan namjachingunya dipeluk erat. Abang tirinya itu memandang Jungkook lalu menarik tangan Ryuna keluar dari stor itu.

" Hyung, bogoshipo. " Ujar Jungkook dengan matanya berair.Dia takut jika perkara yang sama berulang. Dia tak mahu dipanggil tidak guna lagi. Dan perkataan itulah dia dibuang family, abangnya juga meninggalkannya.

Sekarang dia sudah tidak ada apa- apa selain melindungi Haera. Apapun, dia perlu memberitahu perkara yang sebenar pada tunangnya itu.

To Be Continued

Hambar ke?

Maaflah, masih tak sampai dia part konflik lagi. Sedekahkanlah sedikit comments dan juga votes chapter ini.

Thank you, sweeties 💜

[√] Pregnant.Where stories live. Discover now