27 • Sick

423 58 1
                                    

" Haera, " Seokjin bersuara sebaik sahaja dia terjaga daripada tidurnya yang lama. Haera yang mengelamun jauh itu tersentak lalu memandang ke arahnya. " Gwenchana? " Soalnya.

" Nae. " Balas Haera lalu tersenyum. Seokjin tersenyum lalu tangan Haera diambil dan digenggam erat. Seokjin memandang Haera dengan matanya yang berkaca dan berair.

" Maaf kalau abang tak dapat nak jadi lelaki yang baik untuk awak yang selama kita bersama. " Ujar Seokjin membuatkan Haera menggeleng tak setuju dengan kata-kata lelaki yang dia sayang itu.

" Awak dah jadi lelaki yang terbaik untuk Haera, abang. Walaupun awak dah tak lama tapi Haera masih cinta dan sayangkan abang. " Balas Haera dengan tulus ikhlas dari hatinya itu.

Seokjin tersenyum nipis. Beberapa minit kemudian, deringa telefon milik Haera berbunyi menyentakkan Haera dan Seokjin. Telefonnya diambil dari begnya. Nama Kim Namjoon / 김남준 tertera di skrin telefonnya.

" Yeoboseyo? " Soal Haera.

" Cik Haera, Jungkook kemalangan dan sekarang di berada di dalam wad kecemasan hospital ini. " Balasnya itu cukup membuatkan dia hampir saja mahu tumbang. Seokjin cuba untuk mendengar perbulan mereka tetapi tidak jelas.

" Namjoon, kalau ada apa-apa lagi bagitahu saya. " Balas Haera. Setelah mendapat balasan daripada Namjoon itu, dia menutup telefon dan menoleh ke arah Seokjin. Seokjin ingin tahu apa berlaku.

" Jungkook kemalangan. " Balasnya. Seokjin juga terkejut dengan balasan Haera. Dia memegang cadar katil itu dengan kuat dan menahan kesakitan yang tak terhingga di kepalanya itu.

Tanpa sedar, Haera tidak berfikir tentang Seokjin sebelum membalas. Haera menekan butang merah untuk memberi isyarat kepada doktor dan jururawat membantu Seokjin.

-

" Jungkook berada dalam keadaan baik dan terdapat sedikit kecederaan di bahagian kepalanya tetapi tak ada kecederaan yang serius. Dia sekarang berada dalam keadaan stabil. " Ujar doktor Park.

Namjoon mengeluh lega setelah mendengar respons daripada doktor Park itu. " Terima kasih, doktor Park. " Balas Namjoon. Doktor Park hanya mengangguk lalu meninggalkan diri Namjoon di situ.

Namjoon masuk ke dalam wadnya untuk melihat keadaan Jungkook. Dia terbaring di atas katil dengan dipakai oxygen mask. Kepalanya pula berbalut dengan kain kasa. Dia menghampiri Jungkook.

Kedengaran bunyi mesin denyutan sahaja bergema di seluruh ruang wad tersebut. Namjoon mengambil telefon dan duduk di atas kerusi. Nama Jung Haera / 정해라 tertera di skrinnya.

" Cik Haera, Jungkook keadannya baik sekarang. " Ujar Namjoon agak gembira. Kedengaran wanita dalam talian mengeluh lega. Namjoon juga tersenyum apabila Haera gembira.

" Baguslah. Seokjin pun keadannya baik. Nanti awak melawatlah dia pula. Saya nak melawat Jungkook pula esok. " Ujar Haera. Namjoon mengangguk faham sebelum dia membuka mulut.

" Baiklah, Cik Haera. " Balasnya lalu memutuskan panggilan dengan Haera itu. Dia menoleh ke arah Jungkook di hadapannya yang lena tertidur tanpa sebarang masalah. Dia berharap agar memori Jungkook dapat semula lepas sahaja dia terjaga.

To Be Continued

Jangan harap ayu bagi korang lega untuk chapter seterusnya hehe 😂

Anggaran untuk chapter cerita ni adalah 40-45/50 okies ❤

[√] Pregnant.Where stories live. Discover now