37 • Propose

353 52 11
                                    

" Haera, bangun, " Seokjin yang ada di sebelahnya itu cuba mengejutakan Haera yang tertidur di atas sofa, agak letih kerana dia tidak berehat. " Awak, bangun then mandi. " Arahnya. Haera membuka mata lalu memandangnya.

" Kita ada nak pergi mana-mana ke hari ni, abang? " Soal Haera.

" Ya, Jungkook nak bawa kita pergi makan malam hari ni. Saya dah letak baju gaun biru untuk awak atas katil. Awak pakai ya. " Balas Seokjin. Haera tersenyum lalu mengangguk. Seokjin sudah lama bersiap dan Jungkook.

" Hyung dah cakap suruh dia pakai baju tu? " Soal Jungkook seusai sahaja dia bersiap dan memakai tuxedo yang sesuai untuk dinner dan melamarnya. Jungkook tersenyum, tidak sabar rasa untuk melihat riaksi Haera.

" Wah, handsomenya hyung malam ni dengan tuxedo hitam. Kalau boleh, Jungkook nak hyung kahwin dan kita berdua ada di atas pelamin bersama isteri tercinta. " Jungkook tersenyum sambil memikirkan apa yang dia kata.

Seokjin tergelak kecil. " Jangan nak merepeklah, Jungkook. Tak ada siapa nak dekat hyung yang dah sakit ni ha. Jangan nak berangan jauh sangat eh. " Balas Seokjin. Jungkook mencebik.

" Kau kena tahu ramai tau nakkan hyung. Dahlah sama handsome persis BTS Jin. Dia pun ramai nak, kau lebih kurang juga. " Omel Jungkook. Seokjin hanya menggeleng dengan telatahnya itu.

Baru sahaja dia mahu membalas, pandangannya memandang Haera di atas tangga yang sedang turun anak tangga. Jungkook memandang Haera lalu tersenyum manis.

" Jom. " Arah Haera. Seokjin serta Jungkook hanya akur. Jungkook terus membantu Seokjin dengan menolak kerusi roda keluar daripada rumah.

-

Malam ini, bukan sahaja Jungkook, Haera dan Seokjin sahaja yang datang untuk meraikan hari ini tetapi kawan mereka juga hadir. Namjoon, Hoseok, Yoongi, Taehyung dan Jimin turut ada di situ.

Jungkook mengeluarkan satu kotak cincin tersebut. " Aku nak pergi buang di tandas kejap. " Jungkook tersenyum menahan tawa lalu pergi ke arah yang ingi dituju. Seokjin hanya memerhati.

Tidak sampai lima minit, lampu di seluruh restoran itu tertutup. Seokjin dan yang lain berlagak biasa tapi bagi Haera, dia meliar sekeliling tambahan lagi, perasaan takut menyelubunginya itu.

Gitar dimainkan.

nal seuchineun geudaeui yeoteun geu moksori
nae ireumeul han beonman deo bulleojuseyo
eoreobeorin noeul arae meomchwo seoissjiman
geudae hyanghae han georeumssik georeogallaeyo
Still With You

Lampu dibuka semula.

Haera memandang Jungkook yang sedang bermain gitar dan sebuah lagu dinyanyikan untuknya. Jungkook lalu tersenyum memandang Haera, wanita yang dicintai sejak dia bangkit sahaja daripada koma.

eoduun bang jomyeong hana eopsi
iksukhaejimyeon an doeneunde
geuge tto iksukhae

najimagi deullineun
i eeokeon sori
igeorado eopseumyeon
na jeongmal muneojil geot gata

hamkke usgo hamkke ulgo
i dansunhan gamjeongdeuri
naegen jeonbuyeossna bwa

Jungkook mula mendekati Haera sambil menyanyikan lagi yang sangat romantik dan sesuai untuk hari yang ditunggu oleh Jungkook. Haera hanya menikmati lagu itu. Dia juga terkejut dan cuba menghadam situasi ini.

eonjejjeumilkka
dasi geudael majuhandamyeon
nuneul bogo malhallaeyo
bogo sipeosseoyo

hwangholhaessdeon gieok soge
na hollo chumeul chwodo biga naerijanha
i angaega geothil ttaejjeum
jeojeun ballo dallyeogal ge
geuttae nal anajwo

jeo dari oerowo boyeoseo
bamhaneure hwanhage ulgo issneun geot gataseo
eonjenga achimi oneun geol almyeonseodo
byeolcheoreom neoui haneure meomulgo sipeosseo

harureul geu sunganeul
ireohge doel geol arassdamyeon
deo damadwosseul tende

eonjejjeumilkka
dasi geudael majuhandamyeon
nuneul bogo malhallaeyo
bogo sipeosseoyo

hwangholhaessdeon gieok soge
na hollo chumeul chwodo biga naerijanha
i angaega geothil ttaejjeum
jeojeun ballo dallyeogal ge
geuttae nal jabajwo

Jungkook menghulur tangannya dan Haera menyambutnya. Jungkook membawa Haera bangkit dari kerusi dan pergi ke hadapan rakan-rakannya yang sedang memerhati.

nal baraboneun huimihan miso dwipyeone
areumdaun borasbicceul geuryeobollaeyo
seoro balgeoreumi an majeul sudo issjiman
geudaewa hamkke i gireul geotgo sipeoyo
Still With You

Jungkook menghabiskan lagu yang digubah sendiri dengan senyuman di bibirnya. Gitar diletakkan di tepi dan dia melutut di hadapan Haera. Kotak cincin diambil dan dibuka. Jungkook memandang Haera.

Haera seakan tidak percaya dengan apa yang Jungkook lakukan untuknya itu. " Will you... marry me Jung Haera, my love? " Soal Jungkook. Tanpa soal, Haera mengangguk dan menangis di situ.

Jungkook menyarungkan cincin itu. " Yes, hyung Kook akan jadi ayah tidak lama lagi! " Jerit Jungkook teruja. Dia menoleh ke arah Haera dan mengesat air matanya. " Saranghae. " Ucapnya.

" Nado, Jungkook-ah. " Balas Haera dan tersenyum.

To Be Continued

Happy tak?

Respons ah sikit.

Sendu ah.

[√] Pregnant.Where stories live. Discover now