19 • My fault

561 68 1
                                    

Seokjin dan Haera masuk ke dalam wad Jungkook. Makanan yang sudah dimasak untuk Jungkook pun sudah disediakan. Kelihatan dia berbaring menghadap siling dan berseorangan.

" Jungkook, awak okay? " Soalnya tetapi Jungkook hanya mengangguk. Seokjin meletakkan makanannya di atas meja kecil lalu duduk di kerusi sisi katilnya. Posisi Jungkook masih sama.

" Jungkook, makan dulu. " Arahnya sambil membuka penutup bekas itu. Jungkook memandang Haera dan juga Seokjin dengan pandangan annoying. Dia seakan rimas tetapi dia diamkan sahaja.

" Aku tak nak makan dari orang yang aku tak kenal. " Ujar Jungkook dengan nada yang kasar. Dia sudah berubah akibat tidak mengenalinya. Seokjin masih lagi tersenyum dan tak boleh salahkan Jungkook.

" Jungkook, yang hadapan kau ni abang angkat kau sendiri, Seokjin dan dia... bakal tunang kau, Jung Haera. " Ayat itu membuatkan Haera terkejut lalu memandangnya. Seokjin hanya tersenyum sebelum menoleh ke arah Jungkook semula.

Jungkook menoleh lalu bangkit dari pembaringannya. Dia menoleh ke arah Haera dan Seokjin bersilih ganti sebelum dia bersuara. Dia tersenyum sinis memandang Seokjin.

" Aku tak ada abang angkat sebab dia dah mati dengan omma aku. Aku tak ada tunang langsung. Kau berdua cuba nak menipu ke? Aku tak kenal kau! " Jerit Jungkook.

" Aku abang angkat kau. " Ujarnya.

" Dia dah mati! " Balasnya. " Pergi dari sini dan jangan kacau aku. Pergi! Aku tak ada keluarga! Kau bukanlah abang aku! Aku tak ada tunang! Pergi dari sini! " Jeritnya.

Seokjin dan Haera tidak mampu untuk bersuara. Jururawat yang lalu lalang di hadapan wad Jungkook itu masuk ke dalam dan menyuruh untuk keluar sementara mereka cuba untuk menenangkan Jungkook.

-

Seokjin masuk ke dalam bilik dan terlihat Haera duduk di depan cermin sambil menyikat rambut. Dia duduk di atas katil lalu menunduk kecewa. Kejadian hari ini memang buatkan dia kecewa.

Haera memandang Seokjin dan dia tahu masalahnya. Dia mengeluh lalu menghampiri Seokjin. Bahunya terus dipeluk. Seokjin memandangnya dan tersenyum nipis.

" Kenapa? " Soal Haera.

" Abang rasa semua ni jadi sebab salah abang. Abang yang tinggalkan dia dan tak hiraukan dia. Bila semua ni jadi, Jungkook langsung tak ingat abang. Jungkook mesti benci abang, kan? " Soal Seokjin.

" Abang, abang sendiri tahu yang ingatan Jungkook hilang. Bukan salah abang tapi semua ni pun dah tertulis. Kita kenalah pulihkan dia. Abang pun kata nak spend time dengan dia juga. " Ujar Haera.

" Abang takut tak sempat. " Balas Seokjin membuatkan Haera terdiam. Haera memeluk Seokjin dengan erat dan mengeluh.

" Jangan cakap macam tu. Haera tahu Jungkook akan pulih dan semua akan jadi baik selepas tu. Haera tahu abang boleh pulihkan dia. Abang pun sayangkan dia, kan? " Soal Haera dan Seokjin mengangguk.

" Kita sama-sama pulihkan dia tau. " Seokjin mengangguk kecil lalu dengan eratnya dia memeluk Haera. Kepala Seokjin direhatkan di atas kepalanya.

To Be Continued

Aku baru sedar fanfiction ni tak ada watak antagonist 😂

Jungkook adalah antagonistnya nanti ksksks kau telanlah apa yang aku tulis dalam ni. 😂

[√] Pregnant.Onde histórias criam vida. Descubra agora