35 • Please

395 47 0
                                    

Jungkook berlari masuk ke dalam wad Seokjin dengan tergesa-gesa. Dia sedar suasana di dalam wad Seokjin agak kucar-kacir seperti keadaannya dalam bahaya. Tanpa izin, dia masuk ke dalam wad Seokjin.


Seokjin yang sedang berbaring di atas katil dengan mata tertutup rapat seperti tidak rasa kesakitan. Apa yang Jungkook sedar adalah nadi Seokjin lemah apabila melihat dari mesin itu.

Doktor Park berusaha melakukan sedaya upaya untuk nadinya berlaku dengan normal semula. Wajahnya itu pucat dan badannya mula kesejukan seperti nyawanya akan ditarik tidak lama lagi.

" Hyung, bangun! Demi Jungkook dan Haera! Tolong bertahan, hyung! " Teriak Jungkook dengan kakinya itu mulai lemah dan dia seakan hampir tumbang. Tangisan semakin teresak. Air mata mula mengalir deras.

" Hyung, bangun! " Teriak Jungkook lagi seakan tiada hari esok. Wajahnya merah akibat menangis teresak-esak. Tidak lama kemudian, mesin nadinya berbunyi menandakan nadi Seokjin semakin lama menjadi normal.

Doktor Park dan jururawat yang lain tergamam dan terhenti. Jungkook memandang Seokjin dan mesin nadi itu secara bergilir. Jari jemari Seokjin bergerak secata tiba dan kemudianya, mata Seokjin terbuka luas.

" Hyung! " Jungkook berlari ke arah Seokjin dan terus memeluk Seokjin di situ sambil menangis. Seokjin dalam keadaan lemah tidak bermaya hanya membalas pelukan Jungkook.

-

" Apapun, riwayat hidupnya akan tamat tidak lama lagi kerana penyakit yang dialaminya sekarang. Barahnya semakin merebak dan dia mungkin tak akan bertahan lama. " Ujar doktor Park dengan suara simpati.

Doktor Park menepuk bahunya itu dan keluar daripada wad setelah tiada apa-apa balasan darinya. Pandangan Seokjin menoleh arah Jungkook. Dia tersenyum nipis dan cuba memanggil Jungkook.

" Jungkook-ah, " Sahutnya. Seokjin tersenyum apabila Jungkook menoleh ke arahnya. Dengan perlahan-lahan, Jungkook menghampirinya. Seokjin tangan menarik Jungkook duduk di birai katil.

" Gwenchana, Jungkook. Kau masih ada Haera yang boleh teman kau hari- hari, kan? Kalau kau sedih, nanti aku sedih juga. " Balas Seokjin. Jungkook masih menahan tangisan. Dia seakan tidak kuat untuk menghadap cabaran yang akan datang.

" Tapi... aku masih sayangkan kau. " Balas Jungkook. Suaranya itu bergetar akibat menahan tangis. Dia cuba tidak mahu bersedih apabila berada depan Seokjin walaupun Seokjin tahu.

" Kau tahu, walaupun aku dah tak ada nanti, kau kena percaya yang aku masih ada di sisi kau. Syaratnya, kau mesti gembira dan jangan bersedih. " Balas Seokjin walaupun dengan ayat yang tidak masuk akal tapi ini untuk kebaikan Jungkook.

Jungkook tidak membalas sebalikya dia menangis persis budak kecil yang merindukan bapanya. Seokjin hanya mengeluh kecil lalu bangkit perlahan dan memeluk Jungkook seeratnya.

To Be Continued

Maaf, lama tak update :)

[√] Pregnant.Where stories live. Discover now