𝓚𝓮𝓴𝓪𝓼𝓲𝓱 𝓑𝓪𝔂𝓪𝓷𝓰𝓪𝓷 12

20.5K 1.6K 476
                                    


ANAK matanya melingas ke kiri dan kanan. Melihat suasana sekeliling yang sangat asing buatnya. Tak pernah lagi dia menjejakkan kakinya ke tempat sebegini. Keadaannya sekarang saling tak ubah seperti bak kata pepatah,rusa masuk kampung.Dia sedikit jakun. Selalunya dia melihat suasana seperti ini terlayar di kaca televisyen sahaja. Tapi, sekarang di alam realiti.

Hujung baju Salsabila dipegang erat. Dirinya sedikit gusar melihat mata-mata lelaki yang merenungnya dengan renungan yang sesuatu. Tubuhnya dipandang dari atas ke bawah. Pakaian yang tersarung di tubuhnya ialah t-shirt putih kosong dan seluar denim biru ketat. Rambutnya disanggul tinggi menampakkan leher jinjangnya.Solekan tipis dikenakan pada wajahnya.

"Sal. Kenapa kau bawa aku dekat sini? Aku... aku... Tak biasa..." kata Hawa dengan nada yang lantang mahu mengalahkan bunyi muzik yang kuat bergema di segenap ruang kelab malam itu.

Senyuman sinis tersungging di bibir tebal Salsabila. "Aku nak bawa kau ke syurga yang sebenar. Mula-mula memang tak biasa... Alaaa,inilah hiburan yang sebenar, Hawa."

"Aku... aku tak... tak nak. Kau tipu aku, Sal. Kau kata nak bawa pergi makan tadi.Tapi, kau bawa aku dekat tempat macam ni pula." Hawa memberikan alasan, dalam masa yang sama dia menyalahkan Salsabila kerana memperdayakan dirinya.

Bunyi muzik di dalam kelab malam itu lagi membingitkan telinga Hawa. Dia tak suka berada di dalam keadaan yang sesak dan bising sebegini. Dia akan mula rasa tak selesa dan pening.

"Kau ni naif sangat la," sindir Salsabila seraya itu pergelangan tangan Hawa direntap sedikit kuat. Dia menarik Hawa ke satu sudut yang agak tersorok dan menekan kuat bahu Hawa agar duduk di bar panjang.

Tidak lama kemudian, Salsabila menyuakan satu minuman bergas kepada Hawa yang blur itu.

Hawa memandang minuman itu penuh curiga.

"Jangan risau itu bukan arak la. Kau kan suci lagi,kan? Jadi aku tak nak la rosakkan kau pula. Minum aje la. Air bergas aje." Bagai memahami kecurigaan Hawa terhadap minuman yang dipesan itu, Salsabila laju menerang. Hai la... Kau ni naif sangat, Hawa. Mari kita lihat sejauh mana kenaifan kau tu. Bajet suci.

"Tak nak." Keras Hawa menolak.

"Hawa... Minuman ini takkan memabukkan kau. Percaya la."

"Aku tak haus." Masih berdegil. Sesekali matanya dilirikkan ke arah lautan manusia yang sedang terkinja-kinja menari di bawah pengaruh alkohol. Dia tergeleng sendirian melihat ada yang bercumbuan dan melakukan aksi-aksi panas tanpa ada perasaan malu pun di dalam diri. Ya Allah...

"Aku nak balik. Ini bukan tempat aku," putus Hawa. Tas tangannya kembali disangkutkan di bahu kanan. Dia tekad. Renungan tajam Salsabila itu tidak diendahkan.

"Hawa... Kau jangan nak berlakon suci sangat la. Sekali kau datang sini... Mungkin selepas ini kau akan jadi pelanggan setia di sini. Di sini la syurga yang sebenar." Salsabila menjulingkan bebola matanya ke atas. Dia berjalan mengelilingi Hawa dan dirapatkan wajahnya dengan Hawa.

"Kau takkan pergi mana-mana."

Mata mereka saling bersabung di bawah sinaran cahaya lampu berwarna-warni.

Hawa terkedu. Air liur ditelan. Pahit.

"Hi, Adam Ferhad. Lihat la siapa yang I bawa hari ini? Gadis pujaan hati you..." sapa Salsabila girang saat retina matanya dipenuhi oleh seraut wajah Adam yang muncul dari arah belakang Hawa.

Hawa sekali lagi terkedu.

Adam Ferhad?

Adakah semua ini telah dirancang?

KEKASIH BAYANGAN [COMPLETED]Where stories live. Discover now