Bab 12: Isu anak!

12.5K 435 0
                                    

Jeffrie dengan tergesa-gesanya berjalan menuju ke Starbuck Cafe. Dia sudah lambat. Mesti buah hatinya akan marah dengannya lagi.

"Late again! I tak fahamlah why must you lambat! You fikir I ni tunggul nak tunggu you. Cerminlah diri tu. You tu bukannya putera raja sampai I nak tunggu hampir half an hour!" marah Eryn kepada Jeffrie keras.

"Sorrylah. I ada kerja tadi. You pon cakap last minute. Terkejar-kejar lah I," terang Jeffrie lalu melabuhkan punggungnya di kerusi bertentangan dengan Eryn.

"Hell! You nak blame I pula lah ni?" tanya Eryn lalu menghentak meja dengan clutchnya.

"Sayang, tak malu ke orang tengok. Straight to the point. I dah dapat result yang you suruh siasat tu," kata Jeffrie dengan tenang. Dia boleh bersabar lagi dengan perempuan yang berada di hdapannya ini.

"Really? So, dia dah kahwin ke?" tanya Eryn dengan teruja.

"Yes, he's married 3 weeks ago," jawab Jeffrie lalu meletakkan beberapa keping gambar Izzat berbaju melayu putih sedang memegang tangan tok kadi.

"Cuti sekolah. Dekat mana ni?" tanya Eryn.

"London," jawab Jeffrie sepatah.

"Eh, you tak ada ke gambar bini dia? I nak tengok juga sapa bini dia," kata Eryn lalu mengusap lembut jari telunjuk Jeffrie.

"I buat ni dengan percuma. Kalau you nak lebih ada bayarannya," kata Jeffrie lalu tersenyum jahat.

"Hmm... Tak apa lah," Eryn menolak kerana faham dengan senyuman jahat Jeffrie.

Eryn lalu mengambil clutchnya dan bangun sebelum mengambil beberapa keping gambar Izzat yang diletakkan oleh Jeffrie di atas meja.

"You ingat I tak tahu yang you gunakan I? Such a fuck player you ni kan. On the same time, you ada 3 lelaki. Tamak!" kata Jeffrie lalu dia bangun dan meninggalkan Eryn yang terkelu.

~///~

"Eh, asal berhenti dekat tesco ni?" tanya Diya pelik.

"Kita beli barang dapur. Petang ni Abang Hat and his family nak datang. Mummy dengan daddy pon sama. Esokkan cuti. Apa salahnya," terang Izzat sambil ralit memakirkan keretanya.

"So, nak masak lagi lah ni?" tanya Diya dengan dahinya yang dikerutkan.

"Mestilah sayang," jawab Izzat seraya tangannya membetulkan kerutan di dahi Diya.

Mereka keluar dari perut kereta lalu jalan beriringan ke pintu utama Tesco. Sedang Diya sibuk bergelut dengan Izzat tentang isu sos spagetti Prego dan Kimball, Alif memerhatikan mereka dari belakang.

"I love prego!" kata Izzat lalu mencapai sebotol sos spegetti berjenama Prego.

"No, no. I usually use Kimball," kata Diya pula lalu mengambil sos Prego di dalam troli dan diletakkan kembali di rak. Sos Kimball pula diambil dan diletalkan di dalam troli.

"Eh, aku nak sos Pregolah! Boleh lah...sayang," rayu Izzat sambil tangannya mengoyakkan tangan kiri Diya seperto budak kecil. Hah, tu dia perangai kebudak-budakan telah muncul.

"Senang cerita korang beli dua-dua. Easy," sampuk Alif dengan tiba-tiba seraya tanganyya mengambil sos Prego di rak dan diletakkan di dalam troli.

"Alif?" tanya Diya dengan wajah seperti ikan duyung tercekik ikan nemo.

"Ye lah. Eleh, mentang-mentang suami handsome like malaysian choice, aku kau lupa. Amboi, Diya kau kahwin tak menjemput pon," kata Alif dengan mulut becoknya.

Mr. Artist ku ✔Où les histoires vivent. Découvrez maintenant