Bab 9

2.2K 73 0
                                    


"YOU! Abang Halim ada call I tadi.." wajah Datin Syika tampak risau.

"Kenapa dia called?" Soal Datok Azlan. Surat khabar diletak di atas meja. Dah tak syok membaca kalau si isteri mula bawa berbual.

Datin Syika mendengus kasar. Lalu dipandang nya Datok Azlan.

" Anak kita Rifqi. Dia bergaduh. Kata abang Halim sebab seorang pelajar perempuan dia bergaduh dengan budak lelaki. Plus, yang mengejutkan I lagi, Rifqi kena pindah kelas." Cerita Datin Syika dengan wajah yang terkilan.

"Sebab seorang gadis Rifqi sanggup bergaduh? Memang nak kena budak ni. Yang perempuan tu pun satu.. siapa la budak perempuan tu... "bebel Datin Syika  lagi. Dalam hati nak jugak tahu siapa gadis itu.

"Biasalah tu yang. Cinta monyet. Biar lah.." kata Datok Azlan. Ambil fikiran positive sudah. Tak payah nak kusutkan fikiran.

"You ni.. tak rasa malu ke sebab anak kita asyik bergaduh tu? Selalu saja buat masalah kat sekolah. Dulu bergaduh dengan senior dia. Sekarang, pasal seorang gadis. Heh! Susah nak faham anak you tu!"

"Anak you jugak.." Ujar  datok  Azlan  selamba.

Datin Syika merengus kasar. Cakap dengan orang tua ni susah. Suka ambik lewa je.! Getusnya sambil mengangkat kaki ke bilik.

Datok Azlan menggeleng. Itu pun nak marah. Hal kecik, bukannya besar pun. Tangan mencapai kembali surat khabar tadi. Baca berita lagi bagus.







"SAYA nak break up dengan awak!" Marah si gadis.

"No!"

"Pasal apa pulak?!" Tengking si gadis.

"You're mine!" Si lelaki mula bernada kasar.

"Excusee meee!" Ifti mula berdiri betul di hadapan Rifqi.

Dari tadi mereka asyik pandang ke tempat yang berlainan saja. Macam seorang cakap dengan kayu, yang seorang pulak cakap dengan tiang lampu.

"Saya ni isteri awak ke? Tak kan? So, jangan nak kata saya ni milik awak!" Ifti bercekak pinggang. Tampak comel di mata Rifqi.

Rifqi mencabut tissue lembut dari hidung nya. Dah kering darah yang tadi tak berhenti mengalir. Lalu di balingnya tissue tersebut di atas rumput.

"Aku peduli apa? Yang penting kau tu milik aku sampai seminggu tau?"

Rifqi turut bercekak pinggang . Mata melawan renungan Ifti.

"Gah! I hate you!" Jerit Ifti.

"I hate you too!" Lawan Rifqi lagi.

"Boleh tak korang diam? Dah panas ni korang tetap nak bertekak macam burung pipit bising!"

Akhirnya Qayyum bersuara setelah lama menahan rasa.

Ya. Sekarang ini mereka kena denda berdiri di bawah matahari yang panas. Sampai tiba waktu rehat mereka kena berdiri. Nasib baik baru pukul sembilan. Kalau tak.. fuh hancur kulit putih si Ifti.

"Qayyum, aku mintak maaf. Sebab buat kau macam ni.." nada Ifti lembut.

Mendayu-dayu suara itu di telinga kedua orang lelaki itu . (Ehem, Ifti di tengah manakala Qayyum di kiri dan Rifqi di kanan ).

Qayyum senyum pandang Ifti. "It's okay.."

"Qayyum, aku mintak maaf. Sebab buat kau macam ni.." Rifqi mengikuti gaya nada Ifti. Tangan kanan dia pulak naik ke bahu. Mata sengaja dijulingkan.

Flower Girl plus Black Prince✔Where stories live. Discover now