🌹 - 12

90.3K 3.8K 53
                                    

"MAKK!!!"

Bergegar bilik tersebut dengan jeritan nyaring Zara Nafisa. Kelam-kabut dia mencapai baju dan berlari masuk ke dalam bilik air.

Carl Ayden yang merenung tajam Zara tersentak. Hilang segala fikiran nakalnya sebentar tadi. Muka diraup kasar. Sesak dadanya menahan nafsu.

Dia bangun daripada katil lalu pergi ke arah meja cermin. Sesuatu yang berada di dalam poket seluar belakang diambil lalu diletakkan ke atas meja.

Dalam pada masa yang sama, Zara terjenguk-jenguk kepalanya disebalik pintu bilik air.

Carl Ayden yang perasan dengan tingkah Zara tersenyum sinis. Tadi bukan main lagak macam nak gida dia, sekarang malu pulak. Mata yang mengerling Zara segera dialihkan ke arah lain.

Zara menggigit bibir bawahnya. Tangan dikibas lembut di wajahnya yang sedang membahang. Melihatkan si suami sedang berada di meja cermin, nafas ditarik dalam sebelum dihembus perlahan.

Pintu bilik air yang terbuka sedikit itu dibuka seluas-luasnya. Muka ditunduk ke bawah sambil melangkah keluar. Tak sanggup nak pandang wajah Carl Ayden, rasa nak menangis pun ada.

Malu! Malu!

"Zara .. "

Terhenti langkah Zara saat nama diseru Carl Ayden. Wajah masih ditundukkan ke bawah. Rasanya, sekarang lantai mozek lagi kacak dari encik suami. Sumpah!

"Y-ye?" gugup Zara menyahut. Makin membahang pipinya.

Carl Ayden tersengih nakal. Niatnya untuk memberitahu sesuatu pada Zara terbatal begitu saja sebaik melihat Zara yang masih lagi malu dengannya.

"Come here." sengaja suara ditekankan. Seronok pula kenakan isterinya.

Dada berdegup kencang. Arahan daripada Carl Ayden terasa payah untuk ditunaikan. Seolah-olah sedang menghadapi hukuman gantung.

Dalam keterpaksaan, kaki diatur juga melangkah ke arah Carl Ayden. Zara berhenti betul-betul dihadapan lelaki itu. Dikuatkan hati untuk memandang wajah Carl Ayden.

Kepala didongakkan sedikit ke atas, wajah serius dan beku itu dipandang sepintas lalu sebelum melarikan anak matanya ke sudut bilik.

"Kenapa? " perlahan saja suara Zara menyoal.

"Buka butang baju tu."

Zara mengangguk perlahan. Satu-persatu butang baju Carl Ayden dibuka. Tak senang duduk dibuatnya bila Carl Ayden ralit menjamah wajahnya. Air liur ditelan kasar.

Ditilik wajah Zara bermula dari kening yang terbentuk kemas, turun di bulu mata lentik isterinya, di hidung tak berapa mancung tapi tetap sempurna.

Akhir sekali, bibir. Telan air liur Carl Ayden melihat bibir nipis isterinya. Nak je dikucup bibir Zara tapi dia tahan.

Buka butang baju rasa macam nak buka pintu rumah bagi pencuri masuk je. Meremang habis bulu roma Zara dibuatnya.

Selesai membuka butang baju, segera anak mata Zara alihkan ke arah lain tanpa sesikitpun melihat tubuh encik suami.

Carl Ayden segera menanggalkan baju kemeja putihnya. Zara yang berura-ura ingin pergi dari situ segera di halang.

"Kau pergi bersiap, lepas ni aku nak bawa kau keluar." arahnya perlahan seraya memandang Zara.

Anggukan kecil diberikan. Zara berlalu ke almari pakaian lalu sehelai tuala diambil. Dihulurkan tuala tersebut pada Carl Ayden.

Mata tajam Carl Ayden sedia memerhati tingkah cik isteri, sudah jadi kebiasaan Zara selalu memberinya tuala, atau apa-apa yang diperlukan.

"Nak pergi mana?" tanya Zara perlahan. Takut jugak kalau Carl Ayden melenting nanti.

"Ikut je lah! Aku tinggal baru tahu."

Tuala yang dihulurkan Zara diambil. Ditinggalkan Zara yang sudah mencebik geram bila soalan yang ditanya tak berjawab.

Zara menjeling pintu bilik air yang dianggapnya sebagai Carl Ayden. Tanya pun tak boleh. Apa salahnya kalau bagitahu je, kan? Ni tak!

Malas menyakitkan hati sendiri dengan perangai Carl Ayden, terus dia bersiap-siap seperti yang diarahkan lelaki itu. Kang, dia jugak yang kena marah dengan singa tu nanti kalau lambat.

Tak tahu kemana lelaki itu ingin membawanya. Keluhan halua terlepaa dibibir.

×××××


Terkebil-kebil Zara melihatkan pakaian Carl Ayden. Jauh berbeza dari sebelum ni, biasanya pakaian dia selalu saja formal. Kecuali waktu tidur yang hanya mengenakan pakaian biasa.

Pertama kali Zara tengok pakaian Carl Ayden yang sangat lain pada malam ini. Tak nampak macam seorang lelaki berkarisma. Walaupun begitu, tetap saja kacak dipandangan matanya.

Carl Ayden mengenakan t-shirt hitam berlengan pendek dipadankan dengan seluar jeans yang terkoyak dibahagian lutut dan juga seutas rantai tersarung dileher bewarna silver. Gaya macam gangster je.

 Gaya macam gangster je

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Carl Ayden yang sedang membetulkan rambutnya memandang pelik ke arah Zara dalam pantulan cermin. Muka bukan main berkerut tengok dia, macam tak pernah tengok je sebelum ni. Dah kenapa?

"Apahal kau tengok aku macam tu? Tergoda? Ke kau nak ..."

Sengaja suaranya dileretkan sambil merenung cik isteri dengan pandangan nakal yang dibuat-buatnya saat ayat yang mempunyai dua maksud tersebut diucapkan.

"Mana ada."

Gelengan kecil hanya balasan dari Zara. Suaminya kalau mood baik, menggatal je kerja. Ni tanya pun, kalau dia bagitahu belum tentu Carl Ayden nak jawab, baik diam je.

Melihatkan si suami sudah pun bersiap, Zara mengambil beg tangannya. Diselongkar beg tersebut bila teringat akan telefon bimbitnya. Tak ada!

Bibir dikemam rapat. Memikirkan dimana telefonnya berada. Dahi diketuk dengan jari telunjuk, Zara berjalan menuju ke arah meja cermin. Telefon bimbitnya terletak elok di atas meja tersebut. Haih.

Baru saja dia ingin mencapai handphone tersebut, matanya terpandangkan sesuatu yang berada di sebelah telefon nya. Terbuntang mata Zara dengan mulut yang terbuka luas. Serta-merta badannya mengeras.

Carl Ayden yang baru saja ingin membuka pintu bilik berpatah semula ke arah meja cermin bila dia tertinggal sesuatu. Terangkat sebelah keningnya bila melihat Zara yang terkaku macam patung di situ.

"Kau kenapa?" soalnya pelik sebaik berada di tepi Zara sambil memandang wajah pucat isterinya.

Zara menoleh perlahan ke arah Carl Ayden. Anak mata bersilih-ganti memandang wajah si suami dengan benda tersebut.

Zara tak bersuara, tetapi jari telunjuk dihalakan ke arah benda tersebut dengan sedikit menggigil. Memang dia betul-betul terkejut sekarang ni.

Carl Ayden makin hairan melihat Zara yang bagaikan dalam ketakutan dengan tangan yang menggigil beserta muka pucat tak berdarah itu.

Mata segera mengikut arah yang ditunjukkan Zara. Hanya telefon bimbit Zara yang dilihatnya di situ. Sebelum dia terperasan sesuatu. Ya, sesuatu yang dia tertinggal tadi.

"Si-siapa p-punya tu? Awak punya ke?"

Carl Ayden terdiam.

[ DONE ]



ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now