🌹 - 43

67.2K 2.7K 31
                                    


Carl Ayden bersalaman dengan beberapa orang kenalan yang bekerjasama dengan syarikatnya. Kaki diatur menuju ke arah meja untuk bertemu dengan isterinya yang pasti sedang menunggunya.

Dahinya berlapis apabila kelibat isterinya tiada di meja khas untuknya, dia memerhati sekeliling kawasan dalam hotel tersebut tetapi kelibat isterinya tak juga kelihatan.

Serasanya dia pergi tak lama, mungkin dalam lima belas minit. Boleh saja dia bawa Zara sekali tapi tak sampai hati tengok cik isteri berdiri lama-lama.

Hatinya mula merasakan sesuatu yang tak enak, jantungnya berdegup kencang.

Pada masa yang sama, terdengar kekecohan yang berlaku di luar hotel.

Bunyi tembakan yang dilepaskan mengejutkan para tetamu sekaligus membuatkan keadaan dalam hotel sedikit riuh-rendah dengan jeritan para tetamu.

"ZARA!"

Pantas Carl Ayden berlari keluar daripada hotel tanpa menghiraukan keadaan sekeliling, hanya Zara yang dia risaukan sekarang.

Nampaknya telahan dia benar, isterinya dalam bahaya.

Diego dan Samuel dengan wajah cemas turut berlari mengejar langkah seribu Carl Ayden.

Di luar hotel, kelihatan sebuah van hitam memecut laju sambil seseorang yang berada di tempat duduk sebelah penumpang melepaskan tembakan berdas-das secara rawak.

"MERDA!" (fuck)

Termengah-mengah nafas Carl Ayden, wajahnya diraup kasar sebaik van tersebut hilang dipandangannya. Dia yakin yang isterinya telah dibawa pergi oleh mereka.

Samuel turut berhenti berlari disebelah Carl Ayden lalu memberi seutas gelang tangan Zara yang dijumpainya di pintu masuk hotel tersebut.

Carl Ayden merampas kasar gelang tangan Zara dengan muka tegang yang jelas timbul urat-urat hijau kecil disekitar lehernya.

Amarahnya mula memuncak.

"Tunggu apa lagi?! Kejar dia! Jangan sampai terlepas! MOVE!" lantang Carl Ayden mengarah dengan wajahnya yang menyinga.

Bergegas anak buahnya yang lain masuk ke dalam kereta masing-masing dan menderum laju meninggalkan hotel milik Tuan Carl Asyraf.

Carl Ayden merenung tajam gelang tangan milik Zara sebelum digenggam kemas dalam tangannya.

Dia terduduk lemah di atas jalan tar tersebut memikirkan isterinya.

Serasa kelam hidupnya bila Zara dijadikan mangsa oleh musuhnya, dengan keadaan isterinya yang mengandung. Dia tak tahu apa harus dilakukan.

"Aku mintak maaf, Zara."

××××

Setelah berlakunya kekecohan yang tak disangka-sangka, Tuan Sri Asyraf dan pasangan pengantin yang lain membuat keputusan untuk pulang ke rumah Tuan Sri Asyraf bagi menenangkan keadaan.

Pihak hotel diarahkan untuk menghubungi pihak polis untuk memberi keterangan tentang apa yang berlaku seketika tadi.

Tuan Carl Asyraf menenangkan isterinya, Puan Sri Aisyah yang tersedu-sedan menangis setelah mengetahui kehilangan Zara Nafisa.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now