🌹 - 31

84.2K 3K 35
                                    

Zara mengecilkan matanya memandang susuk tubuh Carl Ayden yang membelakanginya. Sebaik jelas dipandangan mata apa yang dilihatnya, dia membuat keputusan untui bertanya.

Dia yang sedang duduk dibirai katil bingkas bangun dan berjalan menghampiri encik suami.

Carl Ayden yang sedang mengelap rambutnya yang basah tersentak apabila tubuhnya dipusing menghadap Zara. Berkerut keningnya memandang cik isteri yang tajam memerhati dadanya.

"Kau kenapa?"

Zara tak menjawab pertanyaan Carl Ayden, jari-jemarinya mula menyentuh dada encik suami yang dicacah tatu singa mengaum itu. Tertelan air liur Zara.

Matanya tajam merenung ke dalam mata encik suami dengan penuh perasaan ingin tahu, sudah lama dia memikirkan hal itu.

Senyuman sinis terukir dibibir Carl Ayden, baru dia tahu kenapa Zara berbuat sedemikan. Kening diangkat sebelah pada Zara dengan muka tak bersalah.

"Kau baru perasan atau kau baru nak tanya?" soalnya dengan rasa curiga.

Zara memejam mata sesaat, suaminya memang selalu buat muka tak bersalah. Sedikit geram dibuatnya. Perlahan, jari yang mengikut bentuk ukiran tatu didada suaminya itu dijauhkan.

"Ya, dah lama saya nampak benda ni -" jari telunjuk diluruskan pada dada Carl Ayden yang bertatu itu.

"-Saya nak tahu je kenapa, sebab awak tak pernah bagitahu saya. Kenapa?"

Zara berpaling daripada menatap wajah selamba Carl Ayden. Setapak dia melangkah untuk pergi dari situ, tangannya direntap lembut.

Zara menoleh dengan riak wajah menyampah, asal dia nak acah merajuk suaminya menganggap serius. Haih!

"It's not my fault. You didn't ask me. Am I right? Kalau kau tak tanya buat apa aku nak cakap, kan?" sebelah mata dikenyitkan pada Zara.

Senyuman yang paling manis dihadiahkan pada suaminya, mengejek sebenarnya. Tangan yang berada dalam genggaman Carl Ayden ditarik perlahan.

"Whatever! Saya nak tengok tv. Malas layan awak, saya serius awak main-main. menyakitkan hati je!" ujar Zara dengan suara yang ditekankan. Geram sangat.

Carl Ayden tersengih sinis, memang dah jadi hobi dia menyakat Zara. Kalau sehari tak buat Zara marah atau geram, rasa tak tenteram je hati.

He's an evil husband, remember?

Zara meninggalkan suaminya bersendirian di dalam bilik, ruang tamu di tingkat dua dituju untuk menenangkan hatinya yang terasa menggelegak tika ini.

Terdapat sebuah kolam renang, satu set sofa beserta tv dan yang lain. Cukup lengkap walau nampak biasa.

Carl Ayden hanya mengenakan boxer longgar separas lutut, meliar matanya mencari kelibat cik isteri sebaik keluar daripada bilik.

Bunyi bising diruang tamu ditingkat dua membuatkan Carl Ayden tersenyum nipis, isterinya ada di situ.

Zara yang bersandar di sofa menjulingkan matanya ke atas bila bau haruman yang memasuki rongga hidungnya, tahu lah dia yang Carl Ayden sedang mendekatinya.

Sengaja dia berpura-pura tak perasan dengan kehadiran encik suami. Merajuk!

TAP!

Tv yang terbuka ditutup dengan menggunakan remote control ditangan lalu lincah tangan Carl Ayden memasang game bola sepak tanpa menghiraukan isterinya.

Zara terkebil-kebil melihat suaminya yang sudah melabuhkan punggung di sebelahnya. Bibir diketap kuat.

Baru saja dia ingin bangun dari sofa, niatnya terus terbantut bila encik suami merebahkan kepala di atas pehanya.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now