🌹 - 30

91.5K 3.6K 163
                                    

"I miss you, mr.husband."

Sebaik figura tersebut berada di muka pintu, terus Zara meluru ke arah Carl Ayden lalu tubuh suaminya dipeluk erat seakan tak mahu dilepaskan.

Carl Ayden tergamam seketika sebelum turut membalas pelukan isterinya. Bukan main, rindu betul macam ni gaya.

"Still I don't miss you, wife." usiknya berbisik ditelinga Zara. Sinis dan menggoda.

Zara mengetap gigi. Suami jenis apa tak rindu langsung pada dia? Pelukan yang ingin dilepaskan berjaya dihalang oleh Carl Ayden, ditolaknya perlahan Zara pada dinding ruang tamu.

"Lepaslah! Saya ada kerja nak buat. Awak pergi naik atas mandi." ujar Zara geram, merajuk dengan encik suami. Tangan menolak-nolak dada Carl Ayden.

Tersengih nakal dia dengan rajuk Zara. Tangan Zara yang menolak dadanya ditahan dengan memegang kemas kedua belah lengan isterinya lalu ditekapkan di sisi badan pada dinding tersebut.

"Miss me, right?Then-" muka dirapatkan pada wajah merajuk Zara. Dahinya berlaga dengan dahi si isteri.

"Tell me, dear wife." sambungnya lagi sambil mengangkat sebelah keningnya. Senyuman sinis diukir.

Zara terdiam. Terkebil-kebil dia memandang wajah encik suami. Dia tak ada lah pulak belajar macam mana cara nak bagi orang rindu dia. Air liur ditelan kasar.

"M-mana lah saya tahu." gugup Zara bersuara sebaik menentang mata helang Carl Ayden. Menggoda betul.

Kelemahan Zara mata encik suami. Mata helang kelabu-kebiruan itu selalu buat dia tergoda kalau tatap lama-lama. Hati dah lama mencair. Segera anak mata dilarikan ke arah lain.

"I know. This is how..."

Wajah bingung Zara ditatap dan dibenam bibirnya pada bibir Zara. Lama. Membuntang mata Zara dengan tindakan drastik Carl Ayden, dia terkaku seketika.

Cup!

Cup!

Singgah di pipi kiri dan kanannya pula. Laju! Mahu lemah jantung Zara tika ini, terkejut dan dalam masa yang sama malu yang teramat. Tangan yang ditekap kemas oleh encik suami cuba dilepaskan.

"S-saya"

"What? Want some more?" laju kata-kata Zara dipintasnya nakal lalu tersengih sinis.

Makin terkejut Zara dibuatnya, turun naik dadanya, berdebar. Faham sangat dengan ayat nkal encik suami. Bibir digigit kuat, jelingan tajam diberikan.

"Hish! Apa awak merepak ni? Let me go! Saya ada kerja nak buat ni. Please... " separuh merayu Zara bersuara dengan muka berkerut.

Carl Ayden merapatkan badannya pada Zara, habis kuat Zara meronta-ronta tangannya supaya dilepaskan. Cuak bila badan encik suami makin merapat padanya.

Ini petanda buruk. Abort mission!

Zara menggenggam erat tangannya, sakit hati bila kata-katanya tak dihiraukan. Carl Ayden menghidu rambut Zara dan belum sempat turun ke lehernya, pipi encik suami yang berada betul-betul di depan wajahnya digigit.

"Shit!"

Pucat muka Zara melihat wajah Carl Ayden bertukar bengis, mungkin sakit bila pipi digigit Zara. Kuat pulak tu. Tajam matanya memandang Zara dengan sebelah tangan mengusap pipi yang terasa sakit.

Tak tunggu lama, sebelum singa mengamuk dan terkam dia, sepantas kilat Zara berlari meninggalkan Carl Ayden. Nak masuk lif untuk ke tingkat atas memang tak sempat!

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now