🌹 - 23

85K 3.5K 28
                                    

Zara mencelikkan matanya sedikit demi sedikit. Bunyi jam loceng mengejutkannya daripada tidur. Jam tersebut dikerling sepintas lalu,sudah menjelang subuh. Badan di bangunkan dari pembaringan.

Ditoleh ke sisi terus mukanya berkerut, suaminya tak ada disebelah. Dihalakan pula pandangan pada pintu bilik air yang sedikit terbuka, tahu lah dia suaminya dah keluar.

Melihatkan badannya yang hanya berselimut tanpa sebarang pakaian, bibir diketap kuat dengan muka yang membahang mengingati perkara yang berlaku semalam.

"Aku nak makan-"

Zara mengetap gigi kuat. Masih bengang dengan suaminya yang asyik tersekat-sekat bercakap. Meremang jugak bulu roma dibuatnya bila Carl Ayden berbisik di telinganya.

"- kau"

Membuntang mata Zara dengan ayat terakhir suaminya. Melihatkan Carl Ayden yang memerhati tubuhnya dengan pandangan nakal, cepat-cepat dia menyilangkan kedua belah tangan ke dada yang berbentuk 'X' sambil menjeling geram Carl Ayden.

Tubuh Zara yang hanya mengenakan baju tidur satin bawah lutut itu dipandang dari atas hingga kebawah. Bukan pandangan biasa, tapi pandangan penuh makna.

Tersenyum sinis Carl Ayden bila fikirannya mula memikirkan benda yang tak sepatutnya.

"Malas saya layan awak! Suka sangat main-main! Saya nak tidur." ujar Zara kegeraman dan sedikit malu.

"Aku tak cakap lagi kau kena layan aku, tapi kau dah tahu nampaknya. Good." sinis Carl Ayden bersuara.

Zara yang ingin melangkah ke arah katil terkaku. Terkebil-kebil matanya memproses ayat encik suami, tiba-tiba pulak rasa air liur ni macam pasir. Maigod!

Dia menoleh ke arah belakang dimana suaminya berdiri, wajah Carl Ayden yang sedang tersengih nakal padanya berada betul-betul dihadapan Zara sekarang.

Terdiam seribu bahasa Zara dibuatnya. Tak tahu nak cakap apa, ayat yang ingin dikatakan tadi lenyap begitu saja.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now