🌹 - 25

87.8K 3.7K 125
                                    

"England?!"

Zara melangkah ke arah suaminya yang duduk bersandar di kepala katil sambil menghembus asap rokok. Wajahnya muram bila Carl Ayden terpaksa ke luar negara atas urusan kerja.

"Yang kau nak sedih tu dah kenapa?" Carl Ayden mengangkat sebelah keningnya pada Zara.

Zara duduk bersila bersebelahan suaminya dengan menghadap muka kacak lelaki itu. Tajam mata Zara merenung wajah tak berperasaan suaminya.

"Sedih lah sebab awak nak tinggalkan saya sorang-sorang. Berapa hari awak pergi sana?.

"Seminggu." sepatah yang dijawab encik suami.

Makin memuncung bibir Zara mendengar jawapan daripada suaminya. Seminggu tu lama tahu! Tak dapat lah nak bermanja dengan encik suami walau sebenarnya suami dia sejenis manusia tapi tak punya hati.

England tu pulak bukannya dekat, siapa nak teman dia nanti? Dalam masa seminggu Carl Ayden tak ada, dengan siapa dia nak berbual? Bosan!

Tanpa meminta izin, Zara berbaring dengan kepala yang disandarkan pasa dada Carl Ayden. Memang selalu dia buat macam tu sebelum ni, tak pula Carl Ayden melarang.

"England tu jauh tau awak, lepastu awak kena stay dekat sana selama seminggu. Saya macam mana?" ujar Zara sambil mata menghala ke arah siling bilik. Kosong.

Rokok yang sudah tinggal separuh dipadamkan dalam bekas abu. Wajah Zara yang muram itu direnung dengan mata yang redup. Dia tahu isterinya tak betah tinggal bersendirian.

"Kau macam apanya? Kau duduk jelah dalam rumah ni. Tu pun nak tanya aku ke?"

Bibir bawah digigit kuat. Sakitnya hati bercakap dengan encik suami, kepala didongakkan sedikit memandang wajah Carl Ayden yang juga sedang merenungnya.

"Awak tahu tak? Rasa macam nak je saya tumbuk muka awak tu! Of course lah saya rindu awak nanti. Takkan tu pun tak faham?! Eii, geram lah saya cakap dengan awak ni!" kata Zara dengan nada geram. Mukanya masam mencuka.

Carl Ayden tergelak sinis. Sengaja nak menyakitkan hati isterinya, memang dia suka tengok Zara marah-marah. Ubun-ubun Zara diusap lembut.

"Really wife? Hm. Tapi aku tak rindu kau pun. Sorry." selamba dia berkata sambil mencebik bibir.

Ya tuhan, suami siapa ni?!

Zara terus mengangkat kepalanya dari dada bidang Carl Ayden. Merah padam mukanya , sakit hati dan tertekan dengan suaminya. Memang sekarang dia rasa nak ganyang je Carl Ayden.

"Awak ni kan..."

"Aku apa?"

Wajah tak beriak suaminya dipandang setajam pisau, lalu perut encik suami yang berlapik dengan t-shirt berlengan pendek itu dicubit kuat. Geram sangat!

Carl Ayden mengaduh perlahan, perut yang dicubit Zara diusap kasar dengan muka berkerut. Cubitan isterinya boleh tahan sakit.

"Lain kali buat lagi saya sakit hati. Padan muka! Awak kan tak ada perasaan, memang lah tak rindu saya. Entah-entah apa benda rindu tu pun awak tak tahu!" ejek Zara lalu mencebikkan bibirnya.

Carl Ayden mengetap gigi. Memang Zara selalu sangat cubit dia tak pun gigit bila dah terlampau geram. Suka betul buat macam tu, dah tak ada cara lain ke selain dari buat dua benda tu?

Pantas dia menarik tangan Zara kuat lalu menyebabkan Zara terdorong ke arahnya dengan wajah cik isteri tersembam di dada nya lalu tubuh kecil itu dipeluk kemas.

Zara yang terkejut dengan tindakan pantas Carl Ayden, meronta-ronta untuk melepaskan diri.

"Kau suka sangat buat macam tu , rasakan!" bisiknya penuh muslihat.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now