🌹 - 16

86.7K 3.5K 39
                                    

Tajam matanya merenung satu-persatu wajah pengawal yang diarahkan untuk mengawal rumahnya termasuk Nini dan pembantu yang lain.

Rahangnya bergerak-gerak tanda tak lama lagi singa akan bangun dari tidurnya.

Carl Ayden berdiri dihadapan Nini yang sedang menunduk dengan badan yang sedikit menggigil. Berhadapan dengan Carl Ayden memang menggerunkan.

Saat itu, tiada siapa yang berani untuk bersuara atau membetulkan kesalahan yang telah dilakukan.

Perkaraa itu juga yang mereka elakkan, Carl Ayden yang diselubungi api kemarahan tidak akan sesekali berdiam diri. Tidak kira siapa.


PANG!


Satu tamparan kuat hinggap di pipi kanan Nini hingga terteleng kepalanya. Pipi yang ditampar Carl Ayden disentuh lembut. Sakit. Setitik airmatanya jatuh.

Tanpa sebarang kata, rambut Nini yang separas bahu itu direntap kasar sehingga terdongak kepalanya ke atas dan bertentangan dengan wajah bengis Carl Ayden.

"Sa-sakit Tuan.." berkerut muka Nini menahan sakit di kepalanya. Laju airmatanya mengalir di pipi.

Tak dipedulikan rintihan Nini yang kesakitan malah makin kuat rambut gadis itu dicengkamnya. Tersenyum sinis Carl Ayden melihat darah pekat yang mengalir di tepi bibir gadis itu.

"I warn you, kalau kau ulang lagi lepas ni, I'll kill you!" keras suara Carl Ayden berbisik ditelinga gadis itu.

"Ba-baik Tuan.."

Cengkaman rambut Nini dilepas kasar. Isyarat mata diberikan pada Nini yang teresak-esak menangis itu menyuruh gadis itu pergi.

Lebih baik Nini pergi dari situ sebelum sekali lagi menjadi mangsanya. Dia cuba bersabar tapi amarahnya lebih kuat menguasai diri.

Mata dihalakan pula pada lima orang pengawalnya yang sedang menunduk memandang lantai. Belum sempat dia bersuara teguran seseorang menarik perhatiannya.

"Kau apahal panggil aku?" soal Carl Amsyar malas, tidak takut melihat wajah abangnya.

Dipandang sekilas wajah adiknya sebelum beralih ke arah pengawal tersebut. Wajahnya juga masih lagi bengis. Belum ada tanda-tanda marahnya sudah reda.

"Korang semua buat kerja ke tak?! Rumah aku pun tak boleh nak handle! Bodoh!" jerkah Carl Ayden lantang.

Bergema suaranya di ruang tamu tersebut. Masing-masing terhinjut bahu dengan jerkahan Carl Ayden.

Carl Amsyar pula sudah mengeluh panjang. Tahu lah yang abangnya dah mula mengamuk , nak ditegur takut dengan dia-dia sekali kena tengking balik.

Diam lagi bagus. Sofa yang sedikit berjauhan dari Carl Ayden di tuju, mana tahu kalau-kalau dia terkena tempiasnya nanti.

"Maaf Tuan!" jawab salah seorang dari mereka.

Carl Ayden mengetap gigi kuat. Mencerlung matanya memandang ke arah mereka. Hanya perkataan maaf saja yang tahu.

Pistol yang sentiasa disimpan di pinggangnya diambil, muncung pistol dihalakan ke arah lelaki yang bersuara tadi. Jelas wajah lelaki itu pucat dengan mata yang terbuka luas.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now