לרגע - פרק 9

4.7K 227 38
                                    

פרק תשיעי

הנופים חלפו במהירות מבעד לחלונות הרחבים שברכבת. אמיר היה בדרכו אל בית-הספר, ועל השולחן מולו נפרשו שני ספרי מתמטיקה וערימת דפדפות משובצות. הטיול השנתי האחרון השכיח ממנו את העובדה כי יש לו שיעורים לעשות. על המושבים מולו שכבה המזוודה העמוסה ועליה כמה תיקים.

הנהג הודיע על התחנה של אמיר, והוא מיהר לארוז את הציוד וללכת אל דלתות הרכבת, מתנדנד תחת משקלם העצום של המזוודות והתיקים. הוא הציץ בשעונו ונזכר כי יש כינוס היום בשמונה בבוקר, והבין שיש לו עוד חמש דקות להגיע. ברגע שהדלתות נפתחו, זינק ממקומו ודהר אל היציאה מתחנת-הרכבת, מתפלל שלא יאחר גם לכינוס הזה.

"אמיר!" נשמע קול מאחוריו, ושובל הצטרפה אליו בריצה מהירה. "שכחתי מהכינוס. חייבים לרוץ..."

"אני יודע," מלמל אמיר והאיץ את קצב ריצתו. הוא ושובל היו המאחרים הקבועים של השכבה, והוא רצה להיפטר מהתדמית הזו. רגליהם דרכו בשער בית-הספר בשעה שמונה בדיוק. הם זרקו את התיקים והמזוודות בפתח, ליד המזכירות שנופפו להן לשלום, ומיהרו אל האולם.

"שובל! אמיר!" עידו נופף להם מאמצע השורה החמישית, והם הצטרפו אל שאר החבורה.

"אתה יודע למה מתכנסים?" שאלה שובל את אמיר, מתנשמת במהירות.

תלמיד י"ב התערב בשיחה מאחור. "זה תמיד ככה," אמר, "כל שנה, שבועיים לפני חנוכה, מודיעים על נשף חנוכה."

"נשף חנוכה?" שאלו אמיר ושובל פה-אחד.

"שלום תלמידים," המנהל עמד על הבמה וקטע את השיחה. "התכנסנו כאן היום כדי להודיע לכולכם שבעוד שבועיים מתקיים נשף חנוכה..." שובל גיחכה לעצמה והאזינה לו כשנקב בתאריך המדויק. "הנשף יתקיים באולם הספורט, בשעה שבע וחצי בדיוק," אמר המנהל בקול משועמם, "התלמידים מתבקשים להגיע בזוגות ובלבוש הולם." אמר והעביר את מבטו על הקהל.

"נשף חנוכה הוא האירוע המרכזי הראשון של השנה; האחרים יהיו שבוע הקורסים, מסיבת פורים, סוף-שבוע טבע, סוף-שבוע-מיקס ונשף סוף השנה. בשבוע הקורסים כל שכבה תקבל הרצאות סביב נושא מסוים, במסיבת פורים נחגוג בתחפושות, בסוף-שבוע טבע תצא כל כיתה בתורה לסוף-שבוע על הים, בסוף-שבוע-מיקס יערבבו את כל התלמידים בפנימייה לחדרים חדשים וכל מיני תלמידים שמעולם לא נפגשו יעבירו סוף-שבוע יחד, ובסוף השנה יתקיים נשף הסיום, שמסמל את סוף השנה." מנה המנהל את האירועים אל אצבעותיו והסביר. "בנשף חנוכה האחריות מתחלקת לכל שכבה – שכבת י"א אחראים על הקישוט של האולם, שכבה י"ב על התכנית של הערב, ושכבה י' אחראית על ההרשמה של כל זוג תלמידים לאירוע ואיסוף הכספים."

"צריך להירשם לנשף?" הופתעה מעיין. "זה לא אמור להיות לכיף שלנו? למה לשלם על זה?"

הילה הסבירה לה שצריך כסף כדי לשלם על הארגון של הנשף, והמנהל שלח את התלמידים להמשך יום הלימודים. כל החבורה נפגשה שוב רק בארוחת-ארבע, בה חגגו כולם על ספל קפה וחתיכת עוגת שוקולד. אמיר התיישב ליד חבריו והעביר את מבטו על הבנות.

לרגעWhere stories live. Discover now