Bab 42

18.4K 878 10
                                    

Ayna sedang focus bermain dengan iphonenya, manakala Syafiq pula tidak lepas memandang Ayna. Ayna..Ayna, aku punya handsome macam ni, kau tak layan aku. Penting lagi phone tu dari suami kau. Tanpa berkata apa2, tangan Syafiq pantas mengambil iphone yang dipegang oleh Ayna. Ayna terus terkejut lalu matanya membulat memandang Syafiq.

"hoi! Bagi la balik la phone tuu" marah Ayna. Aku baru je tengah syok2 usyar ig Syeriv Samheizy.
Syafiq memandang Ayna dengan tajam. Ayna mengerutkan dahi.

"kenapa awak ni?" soal Ayna hairan. Pahal pandang aku macam tu. Takkan dengan Syeriv pun nak jeles kot.

"sayang lagi pentingkan handphone ni dari abang. Sayang ni, asyik tengok phone je. Apa? Abang ni tak cukup handsome ke untuk sayang pandang?" kata Syafiq ala2 pasrah. Ayna membuat muka menyampah. Aduh haihh.. perasan lak mamat ni.

Syafiq memandang skrin iphone Ayna. Mak aii, gambar budak kecik ni yang dia tengok. Aku lagi handsome apa.

"asal sayang tengok budak ni? Abang lagi handsome ok dari budak ni" sambung Syafiq lagi. Ayna bertambah membuat muka. Ingat dia tu handsome sangat ke.

"suka hati la. Budak ni comel apa. Saya suka budak2 ok" balas Ayna. Larat aku nak tengok muka dia 24/7. Syafiq senyum penuh makna sambil mendekatkan mukanya dengan muka Ayna. Ayna pula mengerutkan dahi sambil menjauhkan mukanya dari muka Syafiq.

Syafiq bangun dari duduk di atas katil, lalu mengunci pergerakan Ayna dengan meletakkan kedua-dua belah tangannya di tepi kerusi. Wajah Syafiq semakin dekat dengan muka Ayna. Jantung Ayna sudah tidak keruan. Walaupun dia pernah lalui perkara yang sebegini, tetapi kali ini wajah Syafiq lebih dekat dengan wajahnya sehingga hidung mereka berlaga. Air liur Ayna ditelan payah. Syafiq masih lagi dengan senyuman penuh maknanya.

"kalau sayang suka budak2, it means..sayang akan laagi suka kalau budak tu....your own child." ujar Syafiq dengan nada romantis. Nafas Ayna tersekat-sekat. Ya Allah. Apahal pulak mamat ni. Syafiq masih lagi dengan senyumannya lalu terus mencium dahi Ayna. Ayna pula tersentak dengan perbuatan Syafiq. Sempat Syafiq mengejitkan mata kepada Ayna sebelum dia duduk di atas katil semula.

"nasib baik kita ada dekat hospital sekarang, kalau tak..." Syafiq sengaja menggantungkan ayatnya. Wajahnya masih tidak lepas menguntum senyuman nakal.

Ayna pula masih statik di situ. Terkejut dengan perubahan Syafiq yang tiba2 menjadi romantik. Selama ni ada je Syafiq buat macam ni, tapi tak pernah la se-romantik ni..

"Haishh..geram je abang tengok sayang ni tau. Abang tengah sabar ni.." sambung Syafiq. Wajah Ayna sudah mula merah. Aduh makkk..pahal aku jadi statik macam ni? Asal aku tak lawan balik. Aku ingat, mamat ni kayu je..rupanya......

Mata Syafiq memandang Ayna. Wahahah..baru kau tahu perangai aku yang sebenar. Dulu bukan main lawan lagi. Sekarang senyap pula.

Semasa mereka sedang berdiam di situ..seorang wanita berumur 30-an masuk sambil memegang bekas makanan pesakit. Ayna dan Syafiq serentak memandang wanita itu. Wanita itu tidak berkata apa2 lalu meletakkan bekas makanan itu di meja. Dia terus beredar keluar dari wad itu.

"dah la..saya nak pergi lunch. Awak makan la dulu." ujar Ayna. Huhh. Aku kena lari..Bahaya mamat ni. Syafiq terus memandang Ayna. Tahu sangat dia nak lari.

"alaa..sayang. Makan la dengan abang." pujuk Syafiq. Dia ni..Bukannya nak teman aku.

"jangan nak mengada. Saya beli makanan dekat cafe. Awak makan la dulu..nanti saya naik makan dalam ni" kata Ayna lalu bangun untuk ke pintu, tangan Syafiq terus menarik tangan Ayna. Ayna terus melihat Syafiq.

"sayang..walaupun sayang bukan orang yang pertama muncul dalam hidup abang, tapi abang janji yang sayang akan jadi orang yang terakhir dalam hidup abang. I promise you." ujar Syafiq lalu menguntumkan senyuman manis. Hati Ayna berbunga. Waduhh..tak pernah rasa berbunga macam ni. Aynaaa..sedar cepat woi.

"dah la. Saya nak pergi cafe." kata Ayna lalu terus keluar dari wad itu. Syafiq masih tidak lepas memandang Ayna. Ayna..Ayna. Kau selalu buat aku jatuh cinta dengan kau.

___________________________

Ayna terus berlari keluar dari wad itu. Adumak Syafiq ni. Pahal tiba2 nak ungkapkan kata2 manis dia tu. Kalau dah banyak sangat, buat buku '99 kata-kata manis Tengku Syafiq Ezzry'.

Pada masa itu, ada seorang perempuan yang dari tadi menunggunya. Akhirnya, setelah sekian lama aku mereput dalam bilik ni, keluar jugak kau ehh.

Ayna meneruskan perjalanannya sehingga tangannya ditarik masuk ke dalam bilik rawatan. Tanpa sempat Ayna berlawan, sebilah pisau telah diacu ke dalam perutnya. Ayna telah rebah ke lantai. Matanya yang kabur dapat melihat satu parut yang berada di kaki perempuan yang menikamnya itu..dan akhirnya, Ayna telah pengsan.

Perempuan tersebut terus keluar dari bilik rawatan itu lalu terus menuju ke tangga. Handphone yang disimpan di dalam poket dibawa keluar lalu nombor seseorang didail. Beberapa saat kemudian, panggilannya diaangkat

"hello bos. Kerja dah settle." katanya dengan nada membangga. Akhirnya, dapat juga duit.

"bagus. Esok jumpa aku tempat biasa. Tak sia2 aku upah kau." balas 'bos'nya itu lalu meletakkan panggilan. Hehh..akhirnya. Kau mati dalam tangan aku.

Syafiq masih menunggu Ayna di dalam wad. Lamanya Ayna ni. Asal aku rasa tak sedap ni. Ya Allah, kau selamatkanlah isteri aku dari kejahatan manusia mahupun syaitan.

Sorry sangat2 author lambat update. Ada masalah sikit. Mood nak menaip tak menjelma. And, sorry sebab
chapter ni pendek. Sengaja
nak buat bagi suspen..

Jodoh Aku Ke? √Where stories live. Discover now