Bab 34

8.9K 330 2
                                    

Semua sudah bersiap sedia. Dalia dan Malik telah memberi arahan supaya Bravo dan Falcon mengikut arahan seperti yang disuruh. Dalia sudah siap dengan baju kalis peluru, pistol dan bekalan peluru yang secukupnya. Malik menggenggam tangan Dalia sepanjang jalan. Sekadar memberi semangat dan sokongan. Dalia berpaling dan menghadiahkan senyuman.

Semua sudah bersedia ditempat sepatutnya. Uncle juga turut serta tapi, Dalia tidak tahu di mana dia berada sama ada di dalam atau di luar.

Dari jauh, Dalia nampak kelibat Zayn. Dia pejam mata. Hati berbelah bahagi. Perlukah dia lakukan ikut kehendak hatinya. Dia jadi serba salah.

"Saya dalam formasi Tuan!" Berat bagi Zayn untuk menyatakan ayat itu. Namun, dia terpaksa. Fuad di sebelah mengangguk memberi sokongan.

"Masuk!" Arahan sudah diberikan pada Bravo dan Falcon.

Sesaat kemudian, bunyi tembakan bagaikan peperangan. Masing-masing melepaskan peluru bagi mempertahankan diri. Zayn dan Fuad ke arah Dalia. Mereka bekerjasama menembak konco-konco yang setia dengan Tuan Hisham dan pembawa barang-barang antik yang disorokkan dadah didalamnya.

Hariz ternampak perbuatan Zayn. Dia mendekati. Zayn Mikhail perlu dihapuskan malam ini. Perlahan dia pergi ke belakang Zayn. Pistol dihalakan ke kepala lelaki itu.

Setelah memalingkan muka ke belakang. Dalia mengikut kata hati. Pistol di halakan tepat ke dahi Zayn. Terkejut lelaki itu.

"Faira? Kenapa ni?" Dengan suara yang masih terkejut, Zayn cuba mencari tahu perkara sebenar. Dia hairan kenapa pistol diacukan ke dahinya.

"Kau konco Hisham. Aku akan tembak orang yang pernah kerja dengan dia." Dalia bersuara tenang.

"Tapi, kenapa? Bukan ke saya dah bekerjasama dengan awak?"

"Kerjasama? Selagi kau pernah kerja dengan dia, kau masih konco dia." Jari Dalia sudah bersedia. Satu tarikan lagi akan meletupkan kepala lelaki itu.

"Faira..."

"Aku mintak maaf." Senyuman Dalia disertai dengan tembakan. Satu tubuh jatuh terjelopok.

"Hisham...Hisham...Hisham. Dah puas hati kau?" Uncle menepuk tangan beberapa kali. Dia di belakang Tuan Hisham.

"Zamarul? Kau hidup lagi. Bukan kau...dah mati ke?" Pistol di halakan ke bawah. Dia terkejut dengan apa yang dia lihat sekarang. Macam man lelaki yang dia lihat dalam bangunan lama yang terbakar kembali hidup?

"Kenapa? Kau suka kalau aku mati? Kalau aku mati, kau dah tak ade pesaing. Eh Hisham, kenapa benci sangat kau kat aku?" Uncle atau nama sebenarnya Zamarul sudah menghamburkan apa yang dia rasa selama ini.

Sakit bila dikhianati rakan baik sendiri. Sebab itu lah dia memalsukan kematian. Biar dulu musuh menang. Orang baik perlulah berkorban sedikit.

Tuan Hisham ketawa kuat. "Memang! Memang aku suka kalau kau mati. Selama ni hidup kau hanya menyusahkan aku je! Semua orang dekat pusat latihan suka kau! Pandang kau! Aku? Tak de siapa pun nak pandang! Maya pun kau nak ambik!" Tuan Hisham sudah bagaikan orang gila. Di ketawa, dia sedih.

"Maya? Kau dendam dengan aku sebab Maya je? Aku bersyukur Sham sebab dia tak jatuh kat tangan kau. Kalau tak? Mesti dia sedang merana." Tuan Hisham makin marah. Dia sudah mengacukan pistol dan melepaskan tembakan ke arah atas sekadar nak menggemparkan.

"Kau ingat sikit Sham. Rosmaria ada lagi dengan aku. Kau nak aku buat dekat dia macam apa yang kau dah buat dekat aku? Nak?" Uncle cuba mengugut.

Perlahan-lahan dia mengangkat muka. "Aku tak kesah lagi pasal Marie. Yang penting kau kena mati betul-betul malam ni."

Tembakan dilepaskan. Uncle memejamkan mata tanpa apa-apa riak. Kalau Tuan Hisham puas melihat dia mati malam ini, dia rela. Tiba-tiba, Tuan Hisham yang jatuh terjelopok. Uncle jadi hairan.

"I will never let you die pa." Suara Malik dari arah depan membuatkan air mata uncle jatuh. Tidak sangka perkara begini akan berlaku. Mereka berpelukan.

"Mana Malik belajar guna pistol?" Dengan pelukan yang belum dilepaskan, uncle bersuara.

"Malik belajar senyap-senyap." Ada ketawa di hujung ayat.

...END...


Finally, akhirnya dah terbongkar siapa uncle yang sebenarnya.

Tapi... apa dah jadi dekat Zayn. Dalia betul-betul ke tembak Zayn. Tapi, kenapa pulak Dalia sanggup buat macam tu walaupun dia dah tahu siapa sebenarnya Zayn.

Huhu. Miss Assassin terus diselubungi misteri.

P/S Special chapter akan merungkaikan segala kekusutan reader.

Stay tuned...

Miss Assassin✔Where stories live. Discover now