Bab 3

6.9K 313 8
                                    

"Amboi rajinya si bakal suami ni nakmasakkan.. Nak ambil hati la tu" diamencebir di penghujung ayat. Mesej datoZahirah itu dibalas dan seterusnya pagecarian google itu dibuka olehnya. 

"Buat background checking sikitpasal dia.. Manala tau, kot-kot net worth tinggi.. Boleh kikis duit dia sekali.. Sambilmenyelam, minum air" dia gumam kecil. 

Dari berdiri, kini dia sudah melabuhkanduduk di birai katil. Paparan carianmengenai bakal suaminya itu muncul diskrin. Satu persatu heading artikelmengenai Haze dibaca. 

"Permainan game ciptaan PlaysoftSDN BHD kini bertaraf antarabangsa"mulutnya sudah berbentuk 'o'. Agak kagumdengan pencapaian syarikat Haze yangboleh dikatakan agak memberangsangkan.

 "Bukan calang-calang juga ya bakalsuami aku ni.."

Dan dalam tak sedar, dia telahpunmemuat turun game ciptaan syarikat Hazedan mula bermain. Geram jugalah diaapabila nyawanya kerap melayang garagara ditembak pihak lawan. Berulang kalijugala dia mengurut dada supaya bersabar.Hampir saja telefon bimbitnya itudihempas ke dinding tadi. Sakit hati punyapasal. 

"Tak apa.. Aku takkan give up maingame ni. Biar nanti bila jumpa dia aku boleheksyen depan dia yang aku pandai main..Biar dia impressed dengan aku."

***

"SUARA esakkan kuat kedengaran.Haze pada waktu itu tak mampuberbuat apa-apa. Badannyaumpama melekat ke tanah, dipijak puladengan beberapa pasang kaki. Waktumalam yang begitu gelap ketika itu amatmenyukarkan dia untuk mengecam wajahsekumpulan lelaki yang berdirimengelilinginya itu.

 "Sudahlah Nubhan.. I merayu sangatpada you.. Tolong lepaskan dia.. I mintamaaf sebab curangi you. I yang bersalah.  Bukan dia.. Tolongla lepaskan dia Nubhan"suara gadis itu merayu, dalam esakkan. 

"AHHHH!" lelaki itu memekik. Diapantas berpaling ke arah gadis tu. Rambutpanjang yang tidak berikat terus direntapkasar. Gadis itu menjerit kecil, kesakitan. 

"KENAPA? KAU SEDIH TENGOK DIAMACAM NI? HAH?" tubuh gadis itu ditolakkuat menjauhi dirinya. Kayu baseball terusdiambil dari tanah dan dicuba hayunberulang kali. Tak sabar untuk kerjakanHaze sepuas hatinya! 

"He didn't even know I dated you.BUKAN SALAH DIA TAPI SALAH I NUBHAN!!"gadis itu memekik pula. Dia pantas bangun lalu memeluk kaki lelaki itu, cuba merayusupaya Haze dilepaskan daripada menjadilauk mereka pada malam itu.

 "Marissa stop it!" arah Haze. 

"YA. MEMANG SALAH AKU. AKUYANG PIKAT DIA.. HUKUMLAH AKUSEMAHU KAU TAPI JANGAN SESEKALI NAIKTANGAN PADA DIA" Haze tegas bersuara.Tak mahu gadis yang disayang sepenuh hatidikasari lagi.Makin memuncak api kemarahanNubhan pada ketika itu. Wajah Hazediludahnya. 

"KAU NAK MENGAJAR AKUPULA YA?" sepakkan dihadiahkan kepadaHaze tepat pada pinggangnya. Pautan Marissa pada kakinya menyukarkan diauntuk menyepak Haze sekuat yang diamahu. 

"BAD! BAWA POMPUAN NI JAUHDARI AKU. AKU NAK AJAR JANTAN NICUKUP-CUKUP. BIAR POMPUAN NI TENGOKLELAKI YANG DIA SAYANG NI MAMPOS DITANGAN AKU MALAM NI!"Gadis itu diheret ke belakang sedikit. 

Isyarat diberi, Haze diangkat secara paksaoleh dua orang lelaki bertubuh sasa supayaberdiri. 

"Ini untuk bangsat yang berani-berani bawa keluar awek aku dibelakangaku" Kayu baseball dihayun kuat, mengenai kedua-dua belah kaki Haze, membuatkanlelaki itu menjerit kesakitan. 

Merekamelepaskan pegangan pada lengan Haze,menyebabkan lelaki itu rebah ke tanah.Pukulan diteruskan lagi, 

Sekali, 

Dua kali, 

Tiga kali 

Dan pukulan itu berterusan tanpahenti sehingga Haze tidak mampu menjeritlagi. Selesai dipukul menggunakan kayubaseball, dia dibelasah bertubi-tubi pulaoleh sekumpulan lelaki itu sehingga lemah.Disaat dia sudah terkulai layu, mereka semua berlari masuk ke dalam kereta. 

Gadis itu juga turut diheret sama. Hazehanya mampu melihat dalam keadaan yangbegitu samar-samar. Dia benar-benar terukdikerjakan pada malam itu.Sebelum kereta itu beransur pergi,sebiji bom tangan buatan sendiri dinyalakandan seterusnya dibaling ke arah Haze. 

"IS!!!" gadis itu menjerit, 

POM! 

Mata Haze tiba-tiba terbuka.Nafasnya jadi sesak, umpama baru selesaiberlari. Lampu tidur di meja kecil sebelahkatil itu terus dihidupkan. Sempat dia melihat waktu di jam dinding. Pukul 3.25pagi.

 Dia meraup muka, 

"Astaghfirullahalazim.."Dia bangkit duduk. Tiba-tiba tubirmatanya jadi panas. Sungguh, kejadianhitam yang terjadi 5 tahun yang lalu masihmenghantui dia sehingga ke hari ini.Kesannya juga masih kekal sampaisekarang.

Comforter yang mebaluti badannyadiselak ketepi. Kakinya yang kaku itudipandang seketika. Air mata terus mengalirke pipi tanpa dia sedar. Kerana cinta,nasibnya berakhir begini.


Kerana Dia Untukku (E-book)Where stories live. Discover now