Bab 37

962 67 6
                                    

Gaun hitam keemasan yang tersarung pada badan Darin ditatap. Gaun tersebut telihat sangat cantik dan terkesan mewah. Long sleeve shealth gown. Yang semestinya berlengan panjang dan di bahagia bottom kainnya terletak jatuh kebawah tanpa kembang mahupun ketat. Gaun tersebut juga terlihat tidak longgar dan tidak ketat, dan semestinya sangat selesa pada tubuh Darin.

Mata Darin mula melihat kasut tumit tingginya. Inilah yang paling dia suka. Kasut itu terlihat sangat cantik dan mewah dengan warna emas yang menjadi penyeri dan warna hitam sebagai lambang eksklusif, sangat sepadan dengan gaunnya.

Kemudian Dia terus memandang ke arah Rafael yang telahpun dikerumuni oleh orang orang yang diundang ke majlis yang Darin perniagaan mungkin, dia sendiri tidak pasti. Kerana lelaki itu terlampau busy Darin mengambil keputusan untuk buat hal sendiri. suaminya itu pasti akan bersoal macam macam.

Kenapa tak datang kearah saya?.

Kenapa tinggalkan saya?.

Awak ke mana?.

'Nasib badanlah, jadi isteri kepada manusia seperti itu.' Keluh Darin dalam hati. Dia sungguh tidak suka apabila Rafael mengalami situasi begitu. Dan ya dia tahu Rafael sudah berkata sentiasa ada pada pandangan mata lelaki itu.

Darin sehingga sekarang sedang berfikir macam mana dia nak nampak kan diri jika Rafael telahpun ditelan oleh orang ramai.

"Nice dress." Darin tiba tiba disapa oleh seorang lelaki berbangsa British. Darin terus tersenyum dengan kata kata lelaki itu yang sangat pekat slangnya, memandangkan dia berada di kota london.

"Thanks." Jawab Darin singkat.

"I'm Nicholas Smith and you are?" Soal Nicholas, Nicholas terus mengangkat kening saat melihat wajah Darin yang seperti takut takut. " I won't hurt you, trust me. I just want to make a friend." Kata Nicholas lagi.

"Okey I trust you. My name is Darin Afrina." Jawab Darin selepas merasakan bahawa dirinya baik baik sahaja.

Darin mula bersembang dengannya semantara itu dari kejauhan Rafael menatap sang isteri yang asyik bersembang dengan seorang lelaki yang boleh tahan bergaya sepertinya.

Api cemburu Rafael kini telah menyala tetapi dia menahan diri sampailah ada seorang perempuan yang tidak dikenali Rafael menegurnya.

Perempuan itu datang kearah Rafael lalu tersenyum manja.

Selepas selesai bercakap dengan Nicholas Darin mencari kelibat suaminya. Alangkah terkejut dia apabila melihat satu tangan seorang perempuan melingkar di lengan Rafael. "Ini tak boleh jadi. Ni namanya main kasar." Ngomel Darin. Dengan langkah cepat Darin mendekati Rafael lalu memeluk lengan kanan Rafael.

"Hi, you are." Soal Darin tiba tiba, Rafael terus memandang Darin.

"Marella. And you?."

"His wife!. Darin Afrina Gonandez!" Kata Darin lembut tetapi tegas malah Darin tersenyum membunuh kepada perempuan yang bernama Marella itu. Pada masa itu juga Marella melepaskan tangannya pada lengan kiri Rafael.

Rafael yang lebih tinggi daripada Darin hanya melihat isterinya yang sedang membara.

"Jom balik" kata Darin berbisik tanpa sabar.

"Lah awal lagi." Jawab Rafael berbisik juga.

"Jom" rengek Darin manja.

"Ini bukan sepanyol tau, ni london England." Kata Rafael.

"Dah tu balik tempat kita menginaplah. Penatlah." Rungut Darin seperti anaknya.

"Darin..." kata Rafael cuba memujuk.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 26, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DUS2: memoriWhere stories live. Discover now