⏩Chapter 10⏪

77 17 7
                                    

Daehwi Pov

Aku berjalan pulang sambil membawa beberapa bungkus makanan. Nasib baik aku ingat hari ni Eomma dan appa tak balik kalau tak kebulur lah aku malam ni takda makanan.

Aku berjalan dengan senang hati ke arah lift dan sekali lagi aku ternampak jinyoung hyung yang sedang berjalan ke arah yang sama. Yeah! ada kawan nak naik lift!.

"Hi hyung!" Dengan gembiranya aku menegur jinyoung hyung tapi seperti biasa dia tetap berdiam diri. Haih Takpa cakap sorang sorang pun best jugak.

Setelah lift tiba kami masuk bersama sama dan aku menekan butang lift . Aku memandang ke arah jinyoung hyung dia sibuk bermain dengan telefon dia. Bila lah aku dapat kawan dengan jinyoung hyung ni.

Aku dapat rasakan yang hyung ni baik tapi mungkin dia ada masalah sikit sebab tu lah dia tak nak bercakap dengan semua orang. Nak tahu macam mana aku tahu dia tak cakap dengan semua orang ? Senang.

Jihoon dan Woojin hyung yang bagitahu sebabnya diorang ni satu sekolah dan tak lama lagi aku pun satu sekolah dengan diorang. Yeah... aku tersenyum sendiri , hmm mesti hyung fikir aku ni pelik tapi biarlah. Kesah pulak aku ╮(╯∀╰)╭

"Hyung nak tanya boleh?" Aku bertanya kepada jinyoung hyung. Sebenarnya aku nak tahu kenapa dia macam ni.

"Hmm takdalah bye hyung" aku melangkah keluar dari lift apabila sudah tiba di destinasi. Aku berjalan ke arah apartment ku dan terus masuk ke dalam lalu menutup pintu.

Aku nak tanya tapi takut kalau soalan itu boleh sakit kan hati dia. Jangan jangan kalau aku tanya, bukan setakat tak nak bercakap dengan aku mungkin dia tak nak jumpa aku dah.

Jinyoung Pov

Dari jauh kelihatan daehwi sedang berjalan sambil membawa beberapa plastik. Hmm makanan kot. Aku berjalan ke arah lift dan daehwi juga sama.

Aku hanya berlagak seperi biasa dan tiba tiba dia bersuara.

"Hi hyung!" Dari cara dia bersuara , dia kedengaran sangat gembira. Aku seperti biasa hanya berdiam diri.

Apabila lift tiba aku dan dia bersama sama masuk ke dalam. Aku memandang ke arah telefon , sebenarnya aku tertanya tanya macam mana si tak guna tu boleh dapat nombor aku.

Aku ingin menyimpan telefon ku dan aku terpandang ke arah daehwi. Dia tersenyum sendirian , pelik betul dah kenapa budak ni senyum senyum. Aku terus mengalihkan pandangan apabila dia memandang ke arah ku dan berkata.

"Hyung nak tanya boleh?" Apabila tiada balasan daripada ku dan lift sudah berhenti tiba tiba dia berkata.

"Takda lah bye hyung" lalu beredar dari lift dan cepat cepat masuk ke dalam apartment keluarganya.

Aku hanya menaikkan sebelah kening dan berjalan ke arah apartment ku sambil memikirkan apa yang hendak dia tanya tadi.

"Pelik betul"

TBC

⚫(≧∇≦)/⚫
⚫Vote and Comment⚫

[C] Let's Be Friend || JinHwiWhere stories live. Discover now