⏩Chapter 43⏪

63 13 8
                                    

Daehwi dan guanlin yang sedang berjalan pulang bersama tiba tiba di halangan oleh tiga orang yang sedang tersenyum sinis kepada mereka. Daehwi dan guanlin yang bingung kenapa jalan mereka di halangan memasang muka hairan.

Mereka hendak cepat pulang oleh itu mereka berdua tidak melayan tiga orang itu dan hanya ingin terus berjalan bertemu dengan Woojin dan yang lain. Mereka semua pasti sedang menunggu mereka berdua sekarang kerana setiap hari mereka semua akan pulang bersama.

Tetapi tiga orang itu tetap berdegil dan masih menghalang laluan daehwi dan guanlin. Guanlin yang sudah geram berkata.

"Boleh tak jangan kacau kitaorang?!"

"Haah betul tu apa lagi yang hyung semua nak ni?" sokong daehwi pula.

"Kita nak apa sebenarnya?" tanya salah seorang dari mereka

"Entah" balas lagi seorang

"Hahahaha" kemudian mereka ketawa serentak melihat reaksi daehwi dan guanlin yang sedang memandang mereka dengan wajah yang menyampah.

"Issh aku tahu lah korang tu hyung dan kitaorang kena hormat tapi sekarang ni kitaorang nak balik cepat lah.Lagipun hyung semua ni tak boleh ke kalau tak kacau orang untuk sehari?. Hari tu kacau jinyoung ngan hanjun hyung hari ni kitaorang. Apa yang hyung semua nak ni? Hyuk hyung aku tak tahu apa yang hyung nak tapi sekarang ni kitaorang nak balik cepat"

Kata daehwi panjang lebar sehingga menyebabkan semua terdiam termasuk guanlin yang ternganga mendengar kata kata daehwi. Mereka semua terkejut terhadap daehwi sehingga tak terkata.

Daehwi yang melihat meraka semua sedang tak terkata kata terus menarik guanlin dan meninggalkan hyuk , jaewoo dan Jong gi yang masih ternganga kerana mendengar bebelan daehwi yang panjang mengalahkan Eomma mereka.

"Huish gila kalah eomma aku" kata jaewoo tiba tiba apabila dia menyedari daehwi dan guanlin telah pergi.

"Betul" sokong Jong gi.

"Ishh! Tak guna aku nak kacau dorang Bukan nya nak dengar budak tu membebel " kata hyuk yang tidak berpuas hati.

"Dahlah jom balik" ajak hyuk.

○●○

"Hahahaha" Woojin , jihoon , jinyoung dan hanjun ketawa terbahak bahak apabila guanlin menceritakan kepada mereka tentang daehwi yang membebel dengan panjang lebar.

"Well aku kan hebat" balas daehwi dengan bangganya.

"Weyh serius lah panjang betul kau bebel hahahaha" kata Woojin bersama tawanya.

"Betul hyung kalau hyung semua ada tadi mesti semua pun terdiam dengar dia ni membebel" balas guanlin pula.

"Mesti kalah eomma kita kan" kata hanjun dan mereka semua ketawa dengan terbahak bahak.

"Heh ini daehwilah. Kalau hyung nampak muka Dorang tadi mesti hyung takkan berhenti ketawa" kata daehwi sambil mengingat reaksi jaewoo , hyuk dan Jong gi tadi.

"Hahaha bagus daehwi kau hebat" balas jinyoung sambil membuat simbol thumbs up kepada daehwi.

Daehwi hanya tersengih gembira . Dia tidak menyangka bahawa dia boleh membuatkan semua orang terdiam hanya dengan membebel panjang lebar. Petang itu ,  perjalanan pulang mereka dipenuhi dengan gelak tawa mereka semua.

Sehinggalah tinggal daehwi dan jinyoung yang berada di dalam lift yang sedang bergerak ke tingkat dimana apartment keluarga mereka terletak . Apabila tiba dihadapan apartment keluarga daehwi , jinyoung berkata.

"Bye daehwi. Lain kali kalau Dorang kacau korang lagi bagitahu je kat hyung atau kau buat macam tadi" kata jinyoung dan tertawa sedikit apabila teringat kisah tadi.

"Ok hyung jangan risau dan bye" balas daehwi sambil tersenyum ke arah jinyoung.

Kemudian mereka berpecah dan balik ke apartment masing masing.

TBC
Idea menghilang entah ke mana (╥﹏╥). Maaflah kalau Part ni betul betul bosan .

Lagipun sekarang ni author tengah keliru nak buat ending macam mana , takut tak best pula ending dia(╥﹏╥). Tapi author akan cuba buat yang terbaik

Vote and Comment

[C] Let's Be Friend || JinHwiTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang