⏩Chapter 48⏪

58 10 12
                                    

"Issh benci aku tengok dorang" kata jaewoo lalu mencuba untuk berdiri tetapi sesuatu terjadi dan menyebabkan dia tidak dapat bangun.

Hyuk dan Jong gi memandang pelik ke arahnya.
.
.
.
.
.
.

"Kenapa?" tanya Jong gi

Manakala jaewoo mencuba sedaya upaya untuk berdiri tetapi gagal. Akhirnya dia mula geram.

"Tarik aku" kata jaewoo lalu menghulurkan tangannya , hyuk dan Jong gi memandang antara satu sama lain kemudian menarik tangan jaewoo

Tetapi usaha mereka sia sia apabila jaewoo tidak bergerak walau seinci pun.

"Hahahaha" kedengaran suara orang sedang ketawa sambil menepuk tangan. Kemudian muncul daehwi , jihoon , Woojin dan jinyoung di depan pintu.

"Kau!" Tunjuk jaewoo dengan marah ke arah mereka. Hyuk dan Jong gi baru memahami apa yang berlaku dan mula geram.

"Tak guna!" kata hyuk lalu berjalan ke arah mereka diikuti Jong gi tapi mereka bertindak melarikan diri terlebih dahulu sebelum hyuk dan Jong gi mendekati mereka.

Akhirnya hyuk dan Jong gi membuat keputusan untuk mengejar mereka dan meninggalkan jaewoo yang dari tadi mencuba untuk bangun.

"Hoi jangan tinggalkan aku kat sini!" Jerit jaewoo sambil meronta ronta untuk melepaskan diri tetapi usahanya sia sia apabila bangku yang didudukinya jatuh.

"Aww" kata jaewoo.

"Nak kitaorang tolong?" kata seseorang dari belakang jaewoo

Jaewoo memandang ke arah orang itu dan dia menelan air liurnya .

"Habislah aku" kata jaewoo didalam hati , manakala orang yang berada di belakangnya tersenyum dengan senyuman yang sukar untuk di tafsir

"Hyung" kata guanlin dan mendapat anggukan daripada hanjun.

Mereka mengangkat bangku itu agar berdiri semula dan kemudian ketawa memandang ke arah jaewoo yang sudah cuak.

Jihoon and Woojin situation

Jong gi masih mengejar jihoon dan Woojin yang dari tadi berlari sambil mengejek ke arahnya. Dia mula berasa geram apabila di permainkan oleh mereka berdua.

"Tak guna" kata Jong gi lalu menyepak sampah yang terdapat di hadapan nya . Dia memandang dengan pandangan yang marah ke arah Woojin dan jihoon

"Kesian hahaha" kata jihoon

"Hahahaha" kata Woojin pula

Kemudian mereka berdua memasuki kelas mereka . Ya mereka berlari dari kelas jinyoung sehinggalah ke kelas mereka semula. Walaupun mereka penat tetapi mereka perlu ke sana untuk melakukan rancangan yang seterusnya.

Jong gi yang tidak mengetahui apa apa tentang rancangan itu mengikut jejak jihoon dan Woojin memasuki kelas itu. Sebaik saja dia masuk , dia mengerutkan dahinya apabila dia tidak dapat menjumpai Woojin dan jihoon hanya seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah meja saja.

Lelaki itu hanya mendiamkan diri dan menunduk ke bawah. Jong gi yang sudah berasa seram sejuk bertindak untuk melarikan diri namun tanpa Jong gi sedar pintu itu tiba tiba tertutup.

Woojin dan jihoon yang bersembunyi di bawah meja menepuk tangan perlahan apabila berjaya menakutkan Jong gi . Sebenarnya mereka berdua yang menutup pintu itu dengan berhati hati agar Jong gi tidak sedar kehadiran mereka.

Jong gi mula berasa takut apabila melihat pintu telah ditutup dan berkunci. Ingin saja dia menjerit meminta tolong tetapi dia teringat hanya dia dan orang itu saja didalam kelas.

"Tolonglah jangan makan aku" kata Jong gi didalam hati sambil perlahan lahan berjalan ke arah pintu belakang apabila dia melihat pintu belakang terbuka.

Kreakk

Bunyi bangku bergesel dengan lantai menarik perhatian Jong gi untuk memandang ke arah bunyi itu. Orang yang sedang duduk di bangku itu tiba tiba berdiri tanpa memandang ke arah Jong gi dan hanya memandang ke bawah.

TBC
T

inggal lagi beberapa chapter dan tamat lah ff ni.
Vote and comment

[C] Let's Be Friend || JinHwiWhere stories live. Discover now