⏩Chapter 17⏪

65 14 1
                                    

Pada mulanya jinyoung berasa sedikit kekok semasa bersama dengan jihoon , Woojin dan daehwi tapi lama kelamaan perasaan untuk semakin menghilang apabila mereka bertiga melayannya dengan baik walaupun dia tidak bersembang pun dengan mereka.

Semasa Woojin , jihoon dan daehwi bersembang jinyoung hanya mendengar dan mengangguk dan menggelengkan  kepalanya saja apabila mereka bertanya kepadanya.

Setelah selesai makan mereka mengambil keputusan untuk pulang. Tapi Woojin dan jihoon terpaksa ke kedai dahulu untuk membeli barang yang dipesan oleh Eomma Woojin.

Pada mulanya jihoon ingin pulang bersama daehwi dan jinyoung tapi Woojin memintanya untuk menemankannya ke kedai sebentar. Jadi hanya daehwi dan jinyoung saja yang pulang ke rumah pada waktu itu.

Jinyoung Pov

Aku sekarang tengah berjalan balik dengan
Daehwi dan seperti biasa dia akan bercakap dengan aku walaupun aku tak layan dia. Dia ni tak penat ke asyik cakap je walaupun tak kena layan.

"Hyung"

"Seronok kan tadi?"

"Nasib hyung ikut tadi. Kan kena belanja "

"Makanan pun sedap. Betul tak?"

"Lain kali hyung ikutlah lagi"

Daehwi tidak berhenti bercakap sehingga lah kami tiba dihadapan pintu apartment keluarganya.

"Eh, tak sedar dah sampai rupanya"

"Hehe bye hyung" kata daehwi lalu melambaikan tangannya ke arah ku dan aku membalas lambaian itu tanpa berkata apa apa lalu berjalan ke arah apartment aku dan Eomma ku.

Daehwi Pov

Aku rasa seronok sangat sebab dapat lepak dengan jinyoung hyung , Woojin hyung dan jihoon hyung hari ni. Walaupun jinyoung hyung tak bersuara langsung tapi sekurang kurangnya aku rasa dia dah berubah sikit dari perangai dingin dia.

Sekarang ni aku tengah berjalan pulang dengan jinyoung hyung. Tapi aku rasa bosan sebab dari tadi diam so aku pun bersuara untuk menceriakan suasana
\(^o^)/

"Hyung"

"Seronok kan tadi?"

"Nasib hyung ikut tadi. Kan kena belanja "

"Makanan pun sedap. Betul tak?"

"Lain kali hyung ikutlah lagi"

Aku bercakap je sehinggalah aku tiba di hadapan pintu apartment keluarga ku. Ala~ nak sembang ngan jinyoung hyung lagi Takpa lah lagipun kejap lagi ada rancangan tv yang menarik.

"Eh, tak sedar dah sampai rupanya"

"Hehe bye hyung" aku melambai ke arah jinyoung hyung.

Dan jinyoung hyung balas lambaian aku . Kan aku dah kata dia dah tak berapa dingin bukti nya dia balas lambaian aku . Kalau dulu tengok pun dia tak nak tapi sekarang dia dah berubah.

Aku melangkah masuk ke dalam lalu menutup pintu. Tiba tiba aku ternampak beberapa bungkus plastik. Aku memeriksa benda di dalam plastik itu dan dalamnya ialah barang barang keperluan aku untuk ke sekolah.

Lalu aku memandang ke arah kalendar yang tergantung kemas didinding. Hari ni last cuti lah. Jadi esok aku akan ke sekolah lah yeah. Tak sabar nak sekolah besok.

Aku berjalan ke arah dapur kerana aku yakin Eomma berada di sana.

"Eomma esok hwi dah boleh masuk sekolah kan?"

"Haah. Kamu dah kemas barang kamu?" tanya Eomma sambil membasuh pinggan.

"Emm belum kejap lagi daehwi kemas" kata ku lalu berjalan keluar dapur dan pergi ke bilik ku sambil membawa beberapa bungkus plastik yang berisi barang barang keperluan untuk ku ke sekolah besok.

Tak sabar rasanya sebab nanti aku akan jadi murid baru lagi.

TBC

Maybe ini last update tapi tak pasti lagi. Kalau author tak update esok stay tuned ya sebab internet tamat (╥﹏╥)

btw Vote and Comment

[C] Let's Be Friend || JinHwiजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें