⏩Chapter 15⏪

59 17 4
                                    

Jihoon dan Woojin sedang menunggu kehadiran daehwi dan jinyoung . Apabila terlalu lama menunggu dan Woojin sudah mula lapar. Woojin dan jihoon mengambil keputusan untuk memesan makanan terlebih dahulu.

Sementara menunggu daehwi dan jinyoung serta makanan mereka , mereka berdua pada mulanya hanya bersembang kosong. Tiba tiba muncul idea di kepala Woojin. Lalu dia berkata.

"Weyh jihoon nak bertaruh tak?"

Jihoon mengangkat sebelah keningnya lalu berkata.

"Bertaruh?"

"Haah , kita bertaruh siapa yang betul nak? Siapa kalah dia kena belanja." kata Woojin

"Ok , aku tengah bosan ni. Nak bertaruh tentang apa?" Tanya jihoon yang nampaknya terlalu kebosanan menunggu. Dia tertarik dengan cadangan Woojin untuk bertaruh.

"Kita bertaruh tentang jinyoung nak datang ke tak?" kata Woojin pula.

"Ok , aku bertaruh yang jinyoung takkan datang" kata jihoon dengan yakinnya dan tersenyum. Dia sangat yakin yang daehwi akan gagal mengajak jinyoung

"Habis tu aku kena bertaruh yang dia datang? Tak adil la" kata Woojin tidak berpuas hati apabila jihoon telah membuat taruhan dahulu sebelum nya.

"Nampak nya lah. Siap sedia yang untuk belanja kitaorang" kat jihoon sambil tertawa , dia sangat yakin bahawa tekaan nya tepat.

Woojin Pov

"Nampak nya lah. Siap sedia yang untuk belanja kitaorang" kata jihoon sambil ketawa. Habis lah duit aku hari ni (╥﹏╥).

Mestilah jinyoung takkan datang. Haji rasa menyesal pula ajak jihoon bertaruh tadi 😫😭😢

Harap haraplah jinyoung datang ngan daehwi. Daehwi aku harap kau berjaya , tolonglah selamatkan duit aku 😫.

Kring~

Bunyi pintu dibuka membuatkan aku dan jihoon memandang ke arah pintu. Ada seseorang sedang membuka pintu tapi aku tak dapat nak nampak siapa.

Bila dia masuk rupa rupanya bukan daehwi tapi orang lain . Isshh dia ni buat aku sakit jantung je ! Nasib baik aku tak ada sakit jantung.

Aku memandang ke arah jihoon dia sedang tersenyum kemenangan. Huaaa , dia buat aku makin berdebar debar.

Aip jangan fikir bukan bukan dia buat aku berdebar sebab aku tengah risau ni bukan sebab lain ya. Dia buat aku tertunggu tunggu dan aku dapat rasa sesuatu yang pelik.  Kenapa aku rasa yang jinyoung takkan datang 😭

Jinyoung tolonglah datang .

Kring~

Sekali lagi bunyi pintu dibuka dan aku tidak memandang ke arah pintu . Sebab aku takut jinyoung tak datang. Haih terpaksalah aku berjimat lepas ni.

Aku memandang ke arah jihoon dan muka dia bukannya sedang tersenyum kemenangan tapi dia sedang ternganga. Kenapa? Adakah aku menang?!

Aku memandang ke arah pintu dan kelihatan
.
.
.
.
.
.

Daehwi dan jinyoung , yeah sayang kau jinyoung! 😆.

TBC

DOUBLE UPDATE SEMENTARA ADA IDEA UNTUK FF NI (≧∇≦)/

Vote and Comment

[C] Let's Be Friend || JinHwiDove le storie prendono vita. Scoprilo ora