satu

14.7K 621 33
                                    

TIGA TAHUN LEPAS,

MEREKA berdua kaku di tempat masing masing berdiri dan memandang ke arah satu sama lain kehairanan. Masakan mereka bersama sedangkan mereka berdua tidak saling mengenali.

" Encik jangan salah faham! Saya tak kenal dia , kami di perangkap encik! " Gadis itu menafikan apa yang dinyatakan oleh beberapa orang pegawai daripada Jabatan Agama Islam .

" Awak nak buktikan apa lagi? Berdua dalam satu bilik bukan maksiat namanya? " soalnya sinis .

" Encik— "

Belum sempat gadis itu ingin berbicara lagi pegawai Jabatan Agama Islam itu memintas dengan lebih pantas.

" Encik dan cik nak ikut kami ke pejabat ataupun tidak? Atau awak berdua nak kami telefon ahli keluarga awak– "

" No! " jerit keduanya serentak.

Keluhan berat dilepaskan. Wajah diraup kasar sebelum dia bangun dari duduknya dan bersuara.

" Saya akan bertanggungjawab . Saya akan menikah dengan dia " mata gadis itu membuntang . Tidak, Dia masih terlalu muda untuk berkahwin .

" Awak ni dah kenapa! Saya tak nak kahwin dengan awak! " Gadis itu meronta kegeraman.

" Habis kau nak parents kita tahu pasal ni? Kau nak malukan keluarga kau?  Kau nak diorang tahu yang anak dia kena tangkap basah? " Gadis itu terkedu. Perlahan-lahan badannya melorot jatuh ke lantai.

" Sila ikut kami "

Mereka berdua dibawa ke pejabat agama untuk di nikahkan.

" Abang! " Jerit seseorang membuatkan kedua mereka menoleh serentak.

" Ain , Paan " tubuh Lelaki itu dipeluk erat oleh perempuan yang bernama Ain , manakala Paan  hanya mengusap perlahan bahu lelaki itu.

" So you guys are officially married lah kan? " soal Paan dan mendapat anggukan lemah daripada mereka berdua.

" Aku nak korang rahsiakan hal ni . Sebulan dari sekarang aku akan failkan dokumen penceraian , aku harap kau boleh bertahan sikit la " Lelaki itu menatap lama wajah bersih gadis di hadapannya .

" Okay "

" Apa yang jadi sebenarnya? Cuba cerita? " soal Ain kehairanan dan mendapat anggukkan daripada Paan.

" Aku tak pasti , benda terakhir yang aku ingat Anna bagi aku air dan lepastu semuanya gelap sampailah aku bukak mata and we get caught " kini semua memandang ke arah gadis itu. Menanti penjelasan darinya.

" The last thing yang saya ingat , Iqbal . Dia ajak saya jalan-jalan dekat pool waktu wedding Hany lepastu dia bagi saya air and end up sama macam apa yang dia beritahu tadi " Ain dan Paan mengangguk faham.

" Apa kata korang balik, restkan otak dulu. Esok kita fikir macam mana nak cari jalan keluar " cadang Paan dan dipersetujui oleh mereka berdua.

Mereka masuk ke dalam kereta dan lelaki itu mula memandu keluar daripada kawasan pejabat agama tersebut dan menuju ke hotel yang mereka diami.

" It was a trap , how stupid am i . Kalau saya tak ikut jantan tak guna tu benda ni takkan jadi, i won't ruined my future! " Air mata mengalir laju di pipi .

" Shhh , stop crying . Please jangan tambahkan serabut dalam otak aku lagi "

Entah macam mana tiba-tiba sebuah lori yang hilang kawalan masuk ke lorong mereka dan menyebabkan kereta yang mereka naiki bertembung dengan lori tersebut.

Dum! 

Kereta yang mereka naiki tadi meletup bersama-sama dengan lori tersebut. Mujur saja mereka berdua sempat terjun dari kereta dan tercampak ke tepi jalan.

Mata mereka bertentangan sebelum keduanya jatuh dan rebah di tengah-tengah jalan.








Re-Write 12/01/2019

Setelah dua tiga kali aku Re-Write akhirnya dapat juga storyline tetap cerita ni 😂  edit sikit je don't worry.

5.0 | Sehingga Nafas Terakhirku✔Where stories live. Discover now