55

17.1K 350 7
                                    

"Tengku, are you okay?" Aiden hanya merenung muka client yang sedang membebel itu dengan hati yang resah.  Entah kenapa tiba-tiba dia rasa tidak sedap hati. Dia tidak dapat focus akan kerjanya dan asyik memikirkan isteri dan anaknya.

"Sorry sebab ganggu you malam-malam ni but i kena gerak China esok pagi jugak so terpaksa lah discuss dengan you malam ni" Kata client cina itu lagi. Wajahnya kelihatan serba salah kerana melibatkan Aiden dalam halnya.

Mr. Wong memetik jarinya dihadapan Aiden apabila partner projeknya kali ini kelihatan bukan berada disini. "Tengku?"

Aiden terus tersedar dengan petikan jari Mr. Wong. Segelas air mineral diatas meja dicapai kemudian diteguk laju. Tiba-tiba tubuhnya menjadi seram sejuk apabila teringat pesanan Ilya yang disampaikan oleh Jimmy petang tadi.

"Ilya. Dia cakap dia nak balas dendam je dan dia pesan jaga bini dengan anak boss baik-baik"

"Our discussion is over right? So excuse me"

Mereka berdua bersalaman sebelum laju Aiden melangkah keluar dari restoran lalu mengeluarkan telefonnya untuk menelefon Wardah.

Apabila dua kali panggilannya tidak dijawab, jantung Aiden terus berdebar tidak tentu pasal. Rasa bimbang mula bertandang dihati.

Tidak putus asa dia cuba menelefon Wardah sehingga hampir berpuluh kali namun langsung tidak terjawab. "Jawab please, sayang. Jangan buat abang risau"

Aiden mengeluh, panggilannya tidak terjawab sekali lagi. Tidak mahu membuang masa, Aiden terus meminta Jimmy menjejak lokasi Wardah melalui tracker yang sudah dipasang disubang Wardah.

Kerana itulah dia selalu berpesan supaya Wardah jangan pernah menanggalkan subang itu.

Aiden membuka tetingkap whatsapp apabila telefonnya berbunyi. Lokasi Wardah yang di share oleh Jimmy dilihat dengan teliti.

Lokasi itu terletak jauh didalam hutan. Dia tahu pasti Wardah diculik oleh Ilya, oleh itu dia membuat keputusan untuk menyuruh Jimmy menjejak lokasi Wardah.

Tak tunggu lama, dia terus meloloskan diri kedalam kereta lalu kereta dipandu laju menuju ke lokasi Wardah mengikut waze.

"Ilya, kau memang tempah maut dengan aku. You're playing with fire right now, Ilya!" Stereng keretanya dihentak kasar.

Sebelum itu, dia sempat mengerahkan anak-anak buahnya untuk membantunya menewaskan Ilya sekali. Tidak lupa juga, Hariz. Di waktu-waktu ini, kehadiran Hariz amat penting baginya.

——

"Wardah, Wardah. You tahu tak? You ni cantik. Tapi kenapa you tak pilih lelaki lain? Why you still choose Aiden after dia dah berkali-kali seksa you?" Bahagian mata pisau yang tumpul dilalukan dipipi Wardah.

Namun wanita itu masih tidak sedarkan diri akibat cecair chloroform tadi.

"Kau memang bodoh! Kau bodoh sebab pilih Aiden! Malam ni, husband kau yang tak guna tu akan tengok ajal kau dengan mata kepala dia sendiri!"

Dia tergelak besar sendiri sebelum salah seorang lelaki yang diupahnya untuk menculik Wardah serta mengawal gudang lama ini menghampiri dia dan Wardah serta Noah.

Mata Noah terkebil-kebil memandang Ilya. Sekejap-sekejap dia menepuk peha ibunya.

"What?! How come dia orang boleh tahu?! Cepat suruh kawan-kawan you get ready!" Lelaki yang diupah Wardah itu mengangguk faham.

"Arrrghhh! Kau memang tak guna!" Kaki Wardah disepak kuat menggunakan heelsnya. Noah yang terkejut apabila mendengar suara jeritan Ilya terus menangis ketakutan.

"Diamlah budak! Kau pun akan mati juga nanti! Menyusahkan aku!" Ilya menjerkah Noah yang menangis teresak-esak.

"Ilya! What are you doing?!" Ilya segera membalikkan tubuhnya kebelakang. Terkejut dia apabila wajah Hariz menyapa pandangannya.

"Playing a game?" Jawabnya selamba.

"You're playing with fire Ilya" Sekali lagi Ilya terkejut dengan kehadiran Aiden pula kali ini. Macam mana mereka boleh lepas? Mana lelaki-lelaki upahannya?

"Surprised?" Aiden tersenyum penuh sinis. Imej Ilya yang alim itu nampaknya sudah hilang dan digantikan dengan imej seksinya dahulu.

"Now, lepaskan wife and my son. And I tak kan sakiti you" Ilya beriak sinis sambil menyilangkan kedua tangannya kedada.

"For what? I nak dia orang mati. I nak you rasa apa yang I rasa. I nak you rasa kehilangan!"

"Why you do this to me?! How could you! I fikir you dah boleh terima semua ni Ilya?!" Ilya tergelak besar sekali lagi.

"You tanya I kenapa? I buat semua ni because of you! I sayang you sampai I sanggup serahkan semuanya pada you! Tapi apa yang you buat?! You boleh lagi bahagia dengan perempuan tu!" Ilya maju ke hadapan lalu bertentang mata dengan Aiden.

Aiden memerhati Ilya yang bergerak ke arahnya dengan tajam. Dalam hatinya sudah menyumpah seranah Ilya. Kemana perginya tudung dan pakaian labuhnya?


"Macam I cakap haritu, I takkan biarkan you bahagia!" Selepas menghamburkan semuanya, Ilya terus menapak ketempat Wardah dan Noah diikat.

"You ni dah gila ke?!" Hariz bersuara sekali lagi. Hampir dia mahu rebah apabila Aiden memberitahu tentang isterinya. Dan apa yang lebih mengejutkannya, tudung labuh dan jubah labuh Ilya sudah hilang entah kemana.

"Yes! Memang I gila! You pun tahu kan I gila?!" Hariz mengurut dahinya.

"Please, lepaskan dorang. You tak kesian ke dekat mummy and daddy you? You nak masuk penjara?"

"I don't fucking care! I just nak dia orang mati!" Sepucuk pistol yang berada didalam poket seluarnya terus dikeluarkan.

Aiden dan Hariz berpandangan cemas. "Letak pistol tu, Ilya!"

Ilya menghalakan pistol itu ke arah Wardah. "You tengok sendiri wife you mati depan mata you. Goodbye, Aiden"

Bang!








Btw, this is not the last chapter. I ingat nak gabung chapter 54 dengan 55 but terlalu panjang pula jadinya. So i decide to bahagikan kepada 2 chapter .

One more chapter to go. Stay tune!







Wardah Arinna ✓Where stories live. Discover now