♔BAB 031♔

20.5K 309 52
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

𝕿engku Hamsyar Daud menghela nafas. Sudah pelbagai dugaan yang menimpanya baru-baru ini. Semenjak Farhan mengambil Qhyla sebagai slave, pelbagai perkara yang berlaku. Seperti sebuah perebutan.
Tambah lagi, dengan projek penting yang harus Farhan pegang itu seperti tidak diambil serius oleh Farhan sendiri.

Tengku Hamsyar Daud yang menjadi sebagai ayah kepada Farhan pun berasa agak kecewa dengan tindakan anak lelakinya itu.

"Nampaknya, Han memang tak ambil serius pun dalam sebuah pekerjaan." Farhan dan Lalissa memandang Tengku Hamsyar Daud.

Bagi Farhan, kata-kata tersebut adalah pemberi nasib yang malang baginya. Kata-kata yang terdengar keluhan dan tanda mengalah dari ayahnya sendiri.

"Han tak nak jadi CEO kan? Baiklah, daddy serahkan segalanya kepada abang kamu, Fiqran."

"Daddy! No! That's not what you're thinking.
Han takkan mengalah. Han akan cuba lagi, daddy!" bantah Farhan secepatnya. Dia tidak suka dengan keputusan daddynya yang melulu itu.

"Well then, okay. Go ahead and marry Qaisara! Make your decision and do it faster!" tegas daddynya menyuruh. Sejak Farhan membawa Qhyla datang ke rumahnya lagi dia sudah menyuruh lelaki itu supaya cepatkan perkahwinan. Tapi Farhan macam tak berminat saja nak kahwin dengan Qhyla.

Lalissa menunduk geram. Nama itu lagi yang dia dengar. Qhyla Qaisara.

"Why everything is her?! Im here, Uncle! Saya akan tebus segala dosa dan kesalahan saya pada keluarga uncle. Please choose me again, uncle. Please!" Lalissa merayu tidak henti. Dia sanggup bersujud di kaki ayah kepada Farhan untuk mendapatkan restu.

Fiqran tersenyum sinis. "What the hell, Lalissa? Tiba-tiba pula kau nak jilat balik ludah sendiri ni kenapa? Tak tahu malu ke?" Tersembur tawa sinis dari Fiqran buat Lalissa.

"Shut the fuck up. Don't ever you laugh in front of me fucking useless brother." marah Farhan memaki si Fiqran. Fiqran rasa menyampah. Sudah jelas yang Farhan masih lagi mengasihani Lalissa. Apa guna jika lelaki itu ingin menjadi CEO pewaris syarikat jika masih lagi ingin berbaik dengan seorang pengkhianat seperti Lalissa.

"I gotta go. Tapi ingat eh, aku akan ambil semuanya kalau kau dah menyerah kalah. Termasuklah Sara. Faham?" Farhan memalingkan wajah. Dia berpura-pura tidak mendengar apa yang dikatakan oleh abangnya tadi. Sejurus kepergian Fiqran, daddynya pula menghampirinya dan juga Lalissa.

S1: Demi My Slave (In-Editing...)Where stories live. Discover now