♔BAB 048♔

10.6K 172 14
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

𝕿idak dapat dinafikan lagi. Berita tentang Qaisara yang telah mengandung telah menular di media sosial. Itu adalah berita terkini yang tergempar.

Tidak hairan bagi Lalissa mengapa dia tidak berjalan mundar-mandir seperti dalam cerita drama Melayu. Ini adalah masalah normal baginya. Perempuan mengandung. Lalissa menarik senyuman sinis sambil menutup novel yang sentengah baru dibaca.

Gadis itu sedikit mengeluh kecil. Dan masih tersenyum sambil merenung telefon pintarnya.

"You're too late, Lalissa. She's pregnant." Datin Khairina berbicara seperti membebel. Lagaknya Lalissa ini seperti seorang budak kecil yang sudah putus usahanya untuk mendapatkan seorang lelaki.

Lalissa sedikit menunduk dan menyisip baki rambutnya ke belakang telinga.

"Permainan saya belum bermula lagi, Datin Khairina." kata Lalissa perlahan. Masih bersabar.

"Permainan apa?" Datin Khairina tidak boleh menunggu lama untuk mengetahui apa yang dimaksudkan oleh Lalissa dengan permainan gadis itu.

"Kandungan tak guna tu akan dibuang dengan cara yang halus, sehalus-halusnya."

"You nak sihir dia ke?" tanya Datin Khairina dan Lalissa spontan mengangguk cepat.

"Why not? Kalau saya sihir dia, sesiapa pun takkan tahu siapa pelakunya. Dan akhirnya, Qaisara akan dipersalahkan dan dibenci oleh Farhan serta seluruh keluarga kerabatnya." Terang Lalissa dengan yakin sekali. Seolah-olah ini rancangan yang terbaik untuk dia menghancurkan Qaisara hidup-hidup.

Datin Khairina mengurut dahi. Fikirannya serabut dengan tingkah Lalissa yang masih lagi berfikiran kuno.

"Bomoh? Tukang ahli sihir or penyihir?" tanya Datin Khairina tertawa.

"Oh my god, Lalissa Sofiya. You should just move on and marry my son, Isyraf. Tak payah susah-susah nak musnahkan hidup orang yang tak ada kaitan atau bersalah langsung pada awak. Awak jangan jadi gila. Sebab bila Farhan dah tahu siapa pelakunya, dia takkan lepaskan awak."

Lalissa megerutkan dahi. Wajahnya juga menjadi muram mendengar kata-kata Datin Khairina.

Apahal perempuan ni tiba-tiba nak bela Qaisara? Mabuk eh? Ke demam? Batin Lalissa memandang wanita itu tidak puas hati.

"Datin berpihak kepada saya atau perempuan tak guna tu? Bukan ke Datin pun bencikan Qaisara dan juga Farhan?" Tanya Lalissa geram. Datin Khairina terkedu lalu menghela nafas dan duduk di meja ruang beranda.

"Yeah, I hate them. Mereka tu penyebab Isyraf sampai sekarang tak nak dengar cakap saya. But I don't want to hurt my son. If I kill Qaisara and Farhan, you know Isyraf akan dakwa saya. Sama juga saya sakitkan perasaan dia. I don't want that happened to me soon."

S1: Demi My Slave (In-Editing...)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora