♔BAB 036♔

15.4K 367 18
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

"𝕾aya sangat berbesar hati kerana dapat memegang jawatan CEO yang adik saya sendiri serahkan pada saya. Oleh kerana itu-"

"Stop your fucking announcement, brother."

Kata-kata Fiqran terputus sebaik saja melihat Farhan masuk ke dalam ruang mesyuarat. Daddynya tersenyum simpul. Sudah menduga yang Farhan mesti juga bakal melakukan satu perubahan. Kerana Farhan saja tahu prosedur untuk menjadi CEO yang terpenting di syarikatnya.

Fiqran tergamam sebelum mendepakan kedua-dua tangannya. Meminta penjelasan lebih daripada Farhan.

"What the hell are you doing? Did you see that I'm now gave a speech to them?" Fiqran bertanya dengan nada sinis. Kesinisannya membuatkan Farhan tidak menampilkan apa-apa reaksi. Farhan sangat dingin.

"Hn, don't give me a shit!" desis Farhan. Dia menyangka bahawa Fiqran juga adalah sebahagian daripada rancangan Lalissa. Farhan tahu abangnya itu sukakan Qhyla.

Daddynya bangun. Sebaik saja mengangkat sebelah tangan, semua pekerja syarikat segera mengemas fail dan peralatan kemudian beredar dari bilik mesyuarat. Daddynya tersenyum simpul. Dia tahu yang Farhan akan juga berubah fikiran tentang jawatan ini.

Walhal, daddynya juga sangat meragu-ragukan Fiqran. Anak sulung lelakinya sendiri.

"So, Han. Do you came here to saying something?"

"I change my decision and I would not let him being a CEO." Masa seolah-olah berhenti bagi Fiqran. Jantungnya berdebar-debar mendengar keputusan Farhan yang muktamad itu.

Fiqran ketawa sinis.

"Bukan kau tak nak ke jawatan ni? Nak jilat ludah kau balik ke? Sebab Sara dah kembali pada kau? Macam tu?" Fiqran bermain dengan pertanyaan. Sebaik saja Fiqran menyebut nama slave Farhan, lelaki itu menendang kerusi mesyuarat sehingga terpelanting jauh. 

Terkejut Fiqran dengan tindakan Farhan. Mujur saja kerusi mesyuarat itu tidak terkena padanya. Jika tidak boleh arwah Fiqran dibuatnya!

"Don't you dare to call her name. She's mine! My slave! Sebab tulah... Aku dah agak yang semua ni kerja kau rupannya. Kau lebih suka ada adik macam dia daripada aku kan?!"

"What do you mean?" soal Fiqran tidak faham dengan penyataan Farhan.

Farhan berjalan menghampiri Fiqran sebelum berbisik.

"It's Faris..." mata Fiqran membulat. Demi tidak mahu menunjukkan reaksi terkejut di hadapan Farhan dan juga daddynya, Fiqran hanya mendiamkan diri dan kembali bersikap normal. Seolah-olah tiada reaksi baginya.

S1: Demi My Slave (In-Editing...)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt