one

3.2K 246 41
                                    

"seoyeon-ah.." seohee menyentuh cermin perlahan. bekas abu milik mendiang adiknya, woo seoyeon dipandang sayu.

"walau apapun jadi, seoyeon tetap jadi adik terbaik eonnie. terima kasih temankan eonnie lepas omma appa meninggal. sekarang, seoyeon pula yang pergi"

"eonnie lepaskan seoyeon pergi. bagitahu omma appa yang eonnie hidup baik je. seoyeon tengok dari atas, eonnie akan balas dendam untuk seoyeon, okey?" dia tersenyum nipis sebelum mengeluh perlahan.

perlahan lahan, dia berpusing dan mula mengorak langkah untuk pulang. walaupun berat hati, namun digagahkan jua kaki untuk melangkah.

kini di dalam fikirannya hanyalah dendam.

"park seonghwa.."

-

seoyeon berhenti melangkah sebentar. dari jauh dapat dilihat pintu rumah sewanya terbuka. dia mengeluh sebentar, dah agak benda ni akan jadi. kemudian, dia meneruskan langkahnya. dia kena hadap juga perkara macam ni.

dia memasuki rumahnya, lantas dia membuka kasut dan menyarungkan selipar. pandangan beberapa orang lelaki dia abaikan. dia tetap membuat kerjanya sendiri.

"wah woo seohee! lambat kau balik, pergi mana?"

"hal kau ke kalau aku balik lambat pun? dahla masuk rumah orang sesuka hati" seohee meneguk air di dalam gelas yang baru dituangnya tadi.

"rumah kau? kau lupa ke yang rumah ni bakal jadi rumah aku? lupa hutang hutang adik kau?"

wajah seonghwa dipandang benci. manusia bersifat binatang mana yang boleh masuk rumah ni?

"tak cukup lagi ke nyawa adik aku yang kau ambik?"

"tu sebab adik kau yang bodoh ikut cakap aku! jangan salahkan aku kalau keturunan kau yang bodoh sangat"

seohee ketawa sinis. geram, namun apakan daya, dia hanyalah woo seohee yang lemah. dia tak mampu untuk melawan seonghwa.

"okay fine, keturunan aku yang bodoh sangat kan? so kau boleh balik dah rasanya. kalau kau nak terus duduk sini pun aku tak peduli, aku boleh survive hidup sendiri" gelas dihentak ke atas meja sebelum dia berjalan masuk ke dalam bilik.

walaupun apartmentnya lama dan buruk, tapi seohee tak peduli, di sinilah banyak kenangan manis dicipta sebelum kedatangan manusia tak berhati perut seperti park seonghwa wujud dalam kehidupan adiknya.

seonghwa memandang seohee yang melangkah ke dalam biliknya melalui ekor matanya. woo seohee.. perempuan yang cukup berani untuk melawan kata katanya.

seonghwa tersenyum sinis.

"kau dalam genggaman aku sekarang, seohee"

-

terpisat pisat seohee membuka matanya. dia kekal dengan posisi baringnya walaupun dah sedar sepenuhnya. siling yang kosong ditenung lama sebelum dia bangun untuk keluar. dia berdiri di depan pintu bilik dan merapatkan telinga ke pintu.

takde orang, desis hatinya.

perlahan lahan dia memulas tombol pintu. seohee menghela nafas lega apabila seonghwa dan kumpulannya sudah pulang. lantas dia mengorak langkah ke dapur untuk mencari air.

 revenge ; parkseonghwaWhere stories live. Discover now