twenty five

1.3K 166 52
                                    

seohee menghadiahkan pandangan pelik ke arah seonghwa yang sedang disuap makanan ke dalam mulutnya. mulut ternganga je kalau seohee hulur sudu, tapi muka kelat juga. makan pun macam nak taknak.

"nak makan ke tak sebenarnya ni?" dah pasrah sangat dah, tu yang seohee terus tanya. mangkuk diletakkan ke tepi. rasanya macam ada benda yang perlu diselesaikan dengan seonghwa.

"tak kata pun taknak kan?"

"habistu kenapa macam nak taknak je? saya malas tau nak suap awak kalau awak asyik buat muka macam tu"

"awak ada sorokkan sesuatu dari saya kan?" rasanya kalau straight to the point lebih senang kot, takdela jangka masa bergaduh tu semakin panjang.

"sorok apa ni?"

"macam mana boleh kenal hyung?"

"hyung? hyung mana?" sengaja seohee buat buat tak kenal. fahamlah dia yang seonghwa sedang memaksudkan chanyeol.

"chanyeol hyung. lelaki yang awak panggil sunbae tu"

"oh cakaplah. kan saya panggil sunbae, maksudnya dia sunbae saya la tu" seohee mengambil semula mangkuk bubur untuk disuapkan ke dalam mulut seonghwa dengan harapan yang seonghwa akan berhenti bercakap tentang tu.

"macam rapat je"

"ala biasa la kalau senior junior rapat tu, macam tak biasa pula. dulu saya satu sekolah dengan dia. awak tu adik dia takkan tak tahu?" seohee menghulurkan sesudu bubur ke arah mulut seonghwa, lantas seonghwa terus mengangakan mulutnya.

"pembetulan, adik tiri. takdelah sampai tahu semua benda pasal dia tu. hubungan saya dengan dia pun macam macam tu je" balas seonghwa walaupun mulutnya masih berisi bubur.

"haa itu awak punya masalah la. siapa suruh tak ambil peduli"

"hei awak sengaja nak tukar topik kan? tak jawab lagi soalan saya"

"soalan apa? mana ada soalan dah"

"awak bukan tak suka bergaul ke? kenapa dengan dia elok je nak bergurau pun, macam tak ingat saya ada kat tepi tadi" nada dia memang tak boleh nak nafikan yang dia tengah jealous sekarang ni.

"sebab saya kenal dia sebelum hidup saya berubah 360 darjah. waktu tu saya hidup dalam keadaan yang happy, ada keluarga yang baik. betul betul final year dia, parents saya meninggal. sejak dari situ saya mula jadi macam seohee yang mula mula awak kenal"

seonghwa tak tahu nak beri reaksi macam mana. padahal dia dah stalk seohee ni daripada zaman sekolah, kenapa la langsung tak perasan yang chanyeol satu sekolah dengan seohee? itulah, langsung taknak tahu pasal chanyeol!

"dah jelaskan? sekarang ni awak makan, jangan banyak tanya"

"tapi saya ada hak untuk tanya semua tu"

seohee hela nafas perlahan. ni kalau dia jadi seohee yang lama semula, mungkin mangkuk kat tangan tu dah tercampak entah ke mana. macam macam pula soalannya.

"ya saya tahu. tapi takde waktu lain ke nak tanya?"

"nanti tu awak larikan diri dari saya. susah nak tanya"

"kalau awak percayakan saya, takdenya awak nak tanya macam macam"

gulp, tegang pula suasananya. seonghwa pandang seohee, seohee pandang seonghwa walaupun tanpa bicara daripada kedua duanya.

 revenge ; parkseonghwaWhere stories live. Discover now