Bab 5: Future wife

91 5 0
                                    

Di rumah..

Zyan sedang berada di biliknya. Walaupun hanya 3 hari tiada di rumah, dia cukup rindu akan biliknya, terutama sekali katil 'single bed' nya. Zyan melabuhkan punggungnya di atas katil dan menapakkan tangannya di atas cadar. Senyuman terbit di bibir Zyan, sayu jelas terlihat di wajahnya. Walaupun ia tidak semahal katil orang kaya di luar sana, katil yang dihadiahkan oleh ayahnya 3 tahun lalu itu cukup bermakna baginya. Katil yang dibeli menggunakan wang pencen ayahnya, sungguh dirinya berasa membebankan keluarganya.

Puan Faridah menjenguk anak perempuannya itu melalui sisi pintu. Gembira sekali hatinya melihat anaknya itu sudah pun selamat berada di rumah itu bersama-sama mereka dan akhirnya mereka sekeluarga dapat berkumpul seperti biasa.

"Zyan." -Puan Faridah menegur lembut anaknya yang dari tadi bersendirian.

"Eh, mak. Kenapa, mak?" -Zyan yang masih duduk di hujung katil menoleh ke arah ibunya di muka pintu.

"Tengah buat apa tu?" -Puan Faridah melangkahkan kakinya masuk ke bilik Zyan.

"Takde apa-apa, mak. Saja je, duduk-duduk ni ha." -Kata Zyan.

"Kamu pergi lah mandi dulu, Zyan. Mak dan akak kamu nak masak kat dapur. Lepas kamu mandi, meh turun kita makan sama-sama dengan abah kamu, eh." -Puan Faridah menyentuh lembut bahu kiri Zyan menggunakan tangannya.

Zyan mengangguk laju.

"Dah. Mandi cepat. Kalau kamu lambat nanti, jangan marah pulak kalau akak kamu habiskan semua makanan." -Puan Faridah mula keluar sambil tersenyum.

"Ish, mak ni. Zyan tak kan biarkan akak licinkan semuanya." -Zyan terus bersedia untuk mandi.

Kegembiraan terasa di hatinya. Inilah keluarganya. Mereka sentiasa bersederhana tetapi masih mencukupi.

Di rumah mewah Tuan Haji Amran Syah..

Selesai makan, Adam dan kedua ibu bapanya masih berehat di meja makan sambil menikmati pencuci mulut.

"So, how's US? Anything interesting to tell us, Adam?" -Puan Sri Maria teruja untuk mendengar cerita dari anaknya.

"Nahh, still same as usual, mom. Adam jalan-jalan je macam biasa ngan Rafael. Ada lah jugak Adam pegi borak-borak dengan abang Ammar kat perusahaan papa tu, kacau-kacau dia sikit. Hehehe." -Adam menyuap potongan apple ke dalam mulutnya.

"Ish, jangan kacau sangat abang kamu tu, Adam. Dia Busy tu. Dia dah kerja keras nak majukan perusahaan papa kat sana. Kamu pun start lusa kena ikut papa pergi perusahaan baru papa ni. Supaya kamu biasa. Kamu je waris papa yang tinggal dan papa nak kamu kendalikan perusahaan ni sebaiknya, macam abang kamu. But no worries, Adam Afrand. You're free to carry on with your own career as a physicist. Papa tak akan larang kamu untuk teruskan karier kamu, but you also need to focus on our family business." -Jelas Tuan Haji Amran Syah.

"Alright, pa." -Adam mengangguk setuju.

"Anything else, Adam?" -Puan Sri Maria bertanya lagi.

"Takde kot, mom. Semua sama je." -Adam meneguk segelas air putihnya.

Puan Sri Maria tidak puas hati lalu memandang ke arah suaminya dan Tuan Haji Amran Syah faham akan maksud isterinya itu.

Akhirnya Cinta Itu MilikkuWhere stories live. Discover now