12 | VSD

1.3K 231 13
                                    

Suasana menjadi sepi setelah satu das tembakan dilepaskan. Hanya bunyi lantunan air hujan menjadi alunan.

"Barang yang kau bawa tak cukup, " ujar seorang lelaki berkaca mata hitam. Namanya Fang, lelaki berbangsa Cina.

"Barang tu akan cukup kalau anak buah kau tak cuba tipu aku." Salman tersenyum sinis. Tembakan yang dilepaskan hanya melepasi bersebelahan wajahnya.

"Cuba tanya dia, mana lagi RM50 000. Ingat aku bodoh dengan duit palsu kau ni?" sambung Salman lagi.

Zack yang disebelahnya sudah berjaga-jaga dengan sepucuk pistol di tangan. Dia hanya menunggu masa untuk membalas tembakan Fang.

Bunyi hujan yang membasahi atap gudang itu semakin membingitkan. Dengan kedudukan gudang yang jauh terpelosok dari jalan utama, bunyi tembakan berpunca dari pistol Fang langsung tidak menarik perhatian orang awam.

"Lagi satu, aku cuma minta kau bawa dua orang je untuk teman kau. Ni dah kenapa bawa sampai tujuh orang?" Salman masih dengan suara yang mendatar. Setiap satu wajah orang suruhan Fang dijelingnya.

"Chin. Kau tipu dia?" Fang menghunuskan pistol pada perut konconya.

"Dia yang tipu kita." Hangat penghulu pistol itu dapat dirasai perut Chin. "Dia dah ambil duit lepas tu reka cerita kata tu duit palsu."

"Percayalah cakap konco kau yang tak guna tu. Silap hari bulan, habis duit kau kena songlap. Aku takde masa nak layan kau, urusan kita dah selesai. Terima kasih." Salman menyimpulkan senyuman lalu mengambil beg sandang yang dipenuhi wang tunai sekitar RM50 000.

Beg itu disandangnya. Salman menepuk bahu Zack dengan isyarat ingin beredar. Bahaya kalau mereka terus berdiri di situ sedangkan bilangan musuh lagi ramai.

"Jumpa lagi." Salman melambai tangannya.

Satu perkara yang dipegangnya, walau apa pun perasaan kita ketika itu, jagalah poker face. Sorokkan perasaan disebalik senyuman agar musuh yang akan gelabah.

BANG

Satu das tembakan mengenai tali bag pada Salman. Mujurlah pelurunya tidak mengenai tubuh.

Zack turut melepaskan tembakan pistolnya tepat mensasarkan peha Fang. Tidak cukup dengan itu, satu lagi peluru mengenai bahu seorang lelaki yang cuba mengeluarkan pistol.

"Arghhh." Fang meringis kesakitan. Konconya segera memapah dia.

"Aku dah kata, urusan kita dah selesai. Tak perlu panjangkan," ujar Salman. Sebelah tangannya menggenggam erat beg wang tunai itu manakala tangan kirinya memegang grip pistol baharu mereka.

BANGGG

BANGGG

Satu peluru mengenai lengan kiri Salman. Panas peluru itu seakan-akan dapat dirasai hingga ke seluruh lengan.

Tubuhnya ditarik Zack untuk berselindung disebalik kotak-kotak kayu yang terletak tidak jauh dari mereka.

Salman tersenyum nipis. Nafasnya perlu dijaga agar dia kekal dalam keadaan tenang bagi mengelakkan pendarahan teruk berlaku. "Berani betul dia tembak aku." Pistolnya bertukar tangan. Kini, tangan kanannya pula akan beraksi.

Zack masih berjaga-jaga. Berkemungkinan mereka akan diserang jika mereka tidak bergerak sekarang.

"Zack, pistol lagi satu mana. Kau jaga belah sana."

Zack hanya menggangguk. Selain berkebolehan menembak dengan tepat, Zack juga mampu menggunakan pistol dengan kedua-dua belah tangan serentak.

"Woi, Salman. Keluarlah dari belakang kotak tu. Nak aku tembak sampai berkecai ke baru nak keluar?"

Uɴᴛᴜᴋ ᴋᴇ Sʏᴜʀɢᴀ ✓[C] | هجرة Where stories live. Discover now